KNRM Harlingen krijgt boete na slepen

Auteur Topic: KNRM Harlingen krijgt boete na slepen  (gelezen 44199 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #60 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:29:54
ja het behoord tot een veiligheidsregio, ik gok friesland, groningen en noord holland noord. Maar ik denk niet dat dit tot machtsmisbruik zal leiden.

9910001

Je hebt gelijk, de Nederlandse ambtenaar is onpartijdig en onkreukbaar en zal zich nimmer laten beïnvloeden door geld, goederen of vrienden.

Dat kom hier niet voor  998765

Henk


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #61 Gepost op: 2 augustus 2010, 07:49:41
Wat mij toch iedere keer verbaasd, is dat de topics in de "vragen aan Reddingsbrigade/KNRM/Kustwachtrubriek over het algemeen uitlopen op een klaagzang tegen alles wat niet HOGE is.....

Heb an sich veel respect voor alle organisaties, ook de HOGE, maar begin de diverse verongelijkte reacties toch wel moe te worden.....

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 2 augustus 2010, 11:50:48
Wat mij toch iedere keer verbaasd, is dat de topics in de "vragen aan Reddingsbrigade/KNRM/Kustwachtrubriek over het algemeen uitlopen op een klaagzang tegen alles wat niet HOGE is.....

Heb an sich veel respect voor alle organisaties, ook de HOGE, maar begin de diverse verongelijkte reacties toch wel moe te worden.....

Mzzl, d'n Druif

Vervang even alles wat niet HOGE is door alles wat KNRM is.

Over het algemeen vervult de KNRM een onvervangbare taak in de hulpverlening en verdient daarbij alle lof (die ze ook krijgt).
Naast alle goede werk van de KNRM zijn er ook wat min puntjes te betreuren en op het algemeen komen die maar op één manco neer: terwijl de KNRM alom niets dan respect oogt getuigt het beleid en handelen van KNRM van het ontbreken daarvan voor ieder ander die ook met hetzelfde werk bezig is. Er is geen ruimte voor andere spelers en wie dat wel wil wordt met alle legale middelen bestreden.
Ook al heb ik veel bewondering voor wat de KNRM doet, ik heb geen zin om me bij de grote schare " fans " te voegen, KNRM aanbidders zijn er al genoeg.

Het zou de KNRM sieren als ze eens wat gemaakte afspraken na zou komen. Je kan niet verwachten dat als je niet doet wat je belooft dat je het niet voorgehouden wordt.

Een klaagzang is het allerminst: bij een klaagzang gaat het over het onrecht wat jou wordt aangedaan. HOGE wordt geen onrecht aangedaan, we doen gewoon ons ding en hebben daar plezier in. Die enkele keer dat de KNRM daar een rol in speelt mag de pret niet kreuken. En nu helemaal niet meer, want deden wij nog ons best om de KNRM te "behagen" in het kader van je moet je van je beste kant laten zien, dat hoeft nu ook niet meer. De brief van ons naar de KNRM heeft dan ook een hoog "dan niet"  :-\ gehalte.
Nee, het gaat om de watersporter. Is die nu echt geholpen met een zich steeds meer op pechhulp richtende KNRM, op zoek naar het grote geld? De voordelen van een reddingsboot, maar niet de nadelen van een berger, die aan allerlei eisen moet voldoen en het salaris uit moet blijven betalen van zijn medewerkers ook al staan ze op dat moment te kijken naar de KNRM die hun werk doet. Noordgat heeft een 24/7 beschikbaarheid moeten beloven in ruil voor de toezegging dat schepen boven de 20 meter aan hem zouden worden overgelaten. Het hier veel gehoorde argument "de KNRM moet wel want de inzet van de berger is niet gegarandeerd" gaat hier dus niet op.
Een 24/7 dienst er op na houden kost een vermogen. Als dat dan niet terug verdiend kan worden door het niet nakomen van afspraken van de KNRM mag je daar wat van zeggen.
En ik moet zeggen de KNRM in zijn algemeenheid (daar zijn afspraken over), maar het zijn steeds dezelfde twee stations waar Noordgat problemen mee heeft, met de andere worden afspraken goed nagekomen. En de directie keurt dat af, maar zegt er totaal geen grip op te hebben.
Zo zijn er in het land wel meer partijen die tegen de arrogantie van de macht aanlopen, zoals Post watersport, diverse reddingsbrigades (één begon zelfs een rechtszaak) en  natuurlijk de bergers en pechhulpdiensten.
Dit is een neoliberalistisch fenomeen waar maar weinigen zich aan storen, totdat het je zelf treft. Zoals d.m.v.  een brief aan de voornaamste reddingsbrigades aan de kust, "of ze geen belangstelling hebben zich onder de paraplu van de KNRM te begeven". Door de komst van de KNRM zien de gemeentes hun kans schoon om de subsidie aan de plaatselijke reddingsbrigade stop te zetten, op advies van diezelfde KNRM. “getuige deskundige van de KNRM: “ Leuke club, soms wel handig dat ze er zijn maar voor het reddingswerk niet noodzakelijk. Dat kunnen wij natuurlijk ook best alleen af”.
Dit zijn allerlei verschijnselen waarvan je aan mij niet kunt vragen na te laten ze te signaleren en te beschrijven, op het gevaar af dat er "fans" zullen wijzen "daar heb je 'm weer".

Henk

(gecorrigeerd in microsoft word)


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #63 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:31:36
De reactie van Henk om 11:50 toont precies aan wat Druifje bedoelde. Het topic begon met "Harlingen krijgt boete na slepen" en het eindigt zoals gewoonlijk met: "Ik, Henk, vindt dit en dat en wie het daar niet mee eens is moet ofwel sociaal gemankeerd zijn of heeft slechte bedoelingen".


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #64 Gepost op: 2 augustus 2010, 12:46:11
Helemaal mee eens het komt altijd weer terug bij de randmeren perikelen,haalt er van alles en nog wat bij maar vergeet ook nog weleens het een en ander. Om een voorbeeld te noemen na inderdaan een korte strijd tussen de KNRM en BTS lieten ze elkaar met rust en respecteerde ze elkaar met over en weer  goede afspraken. BTS had een goede 24/7 dekking en was een betrouwbare partner met proffesionele spullen waar je echt iets mee kon. Maar door concurentie van Post watersport en van der Wal had BTS geen bestaansrecht meer en werden de goede proffesionele spullen weg gehaald en hielden we een paar aasgieren over die alleen in de zomer maanden voor het snelle geld hun zakken komen vullen en er de rest van het jaar niet zijn. En hoe het tussen Noordgat en de KNRM gaat weet ik niet die zitten op een ander stukkie water er is wel een convenant maar om precies te weten hoe en wat moet je ze allebei aan horen en niet je conclusie trekken uit een 1 richting gesprek dat zou wel een beetje naief zijn
De reactie van Henk om 11:50 toont precies aan wat Druifje bedoelde. Het topic begon met "Harlingen krijgt boete na slepen" en het eindigt zoals gewoonlijk met: "Ik, Henk, vindt dit en dat en wie het daar niet mee eens is moet ofwel sociaal gemankeerd zijn of heeft slechte bedoelingen".


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #65 Gepost op: 2 augustus 2010, 13:40:02
De reactie van Henk om 11:50 toont precies aan wat Druifje bedoelde. Het topic begon met "Harlingen krijgt boete na slepen" en het eindigt zoals gewoonlijk met: "Ik, Henk, vindt dit en dat en wie het daar niet mee eens is moet ofwel sociaal gemankeerd zijn of heeft slechte bedoelingen".

Helemaal mee eens het komt altijd weer terug bij de randmeren perikelen

Stormvogel, kijk even naar je eerdere reacties:

Is er op de randmeren eigenlijk een maximum snelheid van kracht?
En wat de snelheid betreft dat was bij mij niet bekend. Maar 20 km met een grote rib door een vaargeul lijkt mij ook hinderlijk voor de overige scheepvaart,lijkt me dat je dan een goede tussenweg zal moeten nemen maar dat geldt natuurlijk voor een ieder niet alleen voor de KNRM
Natuurlijk moet ook een boot van de KNRM zich aan de regels houden net als overige vaarwater gebruikers maar als jsh of een boot van welke andere hulpverleners rib een charterschip op sleeptouw neemt is dat wel een legale situatie en zijn al die jongens in het bezit van de correcte papieren die gelden voor een sleepboot heb daar een beetje mijn twijfels over

Je had Henk er op kunnen wijzen dat dit topic niet over de randmeren gaat. In plaats daarvan ga je de discussie aan. Dan moet je later ook niet klagen ;-)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #66 Gepost op: 2 augustus 2010, 13:53:05
Wat ik in deze discussie mis zijn de gegevens:

- Waar lag de klipper, Breezanddijk of benoorden Harlingen?
- Met welke snelheid heeft men kunnen slepen?
- Hoe lang is men onderweg geweest?
- Wat was de windrichting/kracht bij het binnenvaren van Harlingen?
- Heeft men bij het binnenvaren gebruik gemaakt van een achterboot?
- Wat is de reden dat de klipper niet Noordgat maar wel de KNRM accepteeerde?

Helaas heb ik zelf de tijd niet om er nu achteraan te gaan, maar ik wil deze vragen wel meegeven om deze discussie terug te brengen naar een discussie over feiten ;-)

Wel weet ik ondertussen dat de klipper 42 meter totale lengte heeft met een romp van 36 meter.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #67 Gepost op: 2 augustus 2010, 13:53:19
Voel iets van knuppeltje + hoenderhok....  :o :o :o
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #68 Gepost op: 2 augustus 2010, 14:04:04
Voel iets van knuppeltje + hoenderhok....  :o :o :o

Hoe bedoel je?:

Wat mij toch iedere keer verbaasd, is dat de topics in de "vragen aan Reddingsbrigade/KNRM/Kustwachtrubriek over het algemeen uitlopen op een klaagzang tegen alles wat niet HOGE is.....

Heb an sich veel respect voor alle organisaties, ook de HOGE, maar begin de diverse verongelijkte reacties toch wel moe te worden.....

Mzzl, d'n Druif


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #69 Gepost op: 2 augustus 2010, 14:40:35
Je hebt daar wel gelijk in hoor Ko zal eraan denken ,hoop dat de rest het ook gaat doen. Maar zoals een oud gezegde verbeter de wereld , begin bij jezelf