KNRM Harlingen krijgt boete na slepen

Auteur Topic: KNRM Harlingen krijgt boete na slepen  (gelezen 44185 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #100 Gepost op: 4 augustus 2010, 14:08:39
Citaat
Stel dat ze nu een bootje met motorstoring aan het slepen waren uit de Biesbosch... Wie had dan de persoon moeten redden?

De andere boot van KNRM Dordrecht de KBW 1910  ;)
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #101 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:22:30
De andere boot van KNRM Dordrecht de KBW 1910  ;)



Dat kun je wel zeggen, maar vaak hebben ze al moeite genoeg om één boot te bemannen, laat staan twee. Dat lukt/wordt niet altijd gegarandeerd. Het houdt een keer op, vooral als de pleuris uitbreekt. De erste meldingen zijn dan vaak de bootjes die op een ondiepte liggen. Die worden dan op sleep genpomen. 11 juli is zo'n voorbeeld. Er waren toen reddingsboten aan het slepen en aan het bergen die geen gehoor meer konden geven aan echte nood oproepen. Toen ook nog een van de jet boten vast kwam te zitten in het wier was het helemaal klaar.

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #102 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:35:19
(...)
En je wilt toch niet serieus dat ik op jouw bericht inhoudelijk reageer?



Graag wel. Een discussie kan alleen ontstaan door het uitwisselen van argumenten. Ik ben benieuwd hoe je het noemt als een idealistische vereniging/stichting commerciele bedrijven buiten spel zet.  0098


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #103 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:41:27
Dat kun je wel zeggen, maar vaak hebben ze al moeite genoeg om één boot te bemannen, laat staan twee. Dat lukt/wordt niet altijd gegarandeerd. Het houdt een keer op, vooral als de pleuris uitbreekt. De erste meldingen zijn dan vaak de bootjes die op een ondiepte liggen. Die worden dan op sleep genpomen. 11 juli is zo'n voorbeeld. Er waren toen reddingsboten aan het slepen en aan het bergen die geen gehoor meer konden geven aan echte nood oproepen. Toen ook nog een van de jet boten vast kwam te zitten in het wier was het helemaal klaar.

Henk
Waar haal je die wijsheid vandaan? Bij mijn weten heeft Dordrecht geen bezettingsproblemen.
En voor zover ik kan zien al helemaal niet op 11 juli.
Dordrecht is voor zover mij bekend helemaal niet gealarmeerd op de 11e.
Of praten we nu ineens weer over Huizen (zoals gebruikelijk)?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #104 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:47:23
Waar haal je die wijsheid vandaan? Bij mijn weten heeft Dordrecht geen bezettingsproblemen.
En voor zover ik kan zien al helemaal niet op 11 juli.
Dordrecht is voor zover mij bekend helemaal niet gealarmeerd op de 11e.
Of praten we nu ineens weer over Huizen (zoals gebruikelijk)?

Nee, niet over Huizen maar over de KNRM in het algemeen, ik mag dat #@@#$%% niet meer noemen in deze topics, anderen wel.

Het zou zo maar eens kunnen dat een groot aantal KNRM boten straks bij Sail dienstdoen cq ten toongesteld worden. Dat verminderd de capaciteit behoorlijk. En er zijn zoveel pechgevallen dat je al snel twee boten aan het werk hebt. Hoe je het ook wend of keert, pechhulp op grote schaal gaat ten koste van je redcapaciteit. Er zijn stations (niet in #@@#$%% ) die wel vijf keer per dag uitrukken voor motorpech.

Henk


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #105 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:49:06
Graag wel. Een discussie kan alleen ontstaan door het uitwisselen van argumenten. Ik ben benieuwd hoe je het noemt als een idealistische vereniging/stichting commerciele bedrijven buiten spel zet.  0098
Zodra jullie hier weer gaan discussieren (zijnde het uitwisselen van zinvolle argumenten) zal ik daar eens over gaan nadenken.
Maar zo lang jullie hier alleen maar bezig zijn met op jachtgeweren schieten op een vlieg in de hoop dat 1 van de kogeltjes iets raakt, hou ik mijn kruit droog.
Net als vele, vele anderen gezien de weinige schrijvers hier terwijl er toch duizenden en duizenden vrijwilligers betrokken zijn bij de waterhulpverlening, voor zover ik weet.
Jammer van de tijd.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #106 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:50:29
Nee, niet over Huizen maar over de KNRM in het algemeen, ik mag dat #@@#$%% niet meer noemen in deze topics, anderen wel.

Het zou zo maar eens kunnen dat een groot aantal KNRM boten straks bij Sail dienstdoen cq ten toongesteld worden. Dat verminderd de capaciteit behoorlijk. En er zijn zoveel pechgevallen dat je al snel twee boten aan het werk hebt. Hoe je het ook wend of keert, pechhulp op grote schaal gaat ten koste van je redcapaciteit. Er zijn stations (niet in #@@#$%% ) die wel vijf keer per dag uitrukken voor motorpech.

Henk
Wacht even, nu begrijp ik het echt niet meer. Op 11 juli was er ergens te weinig capaciteit, omdat in augustus Sail wordt georganiseerd?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #107 Gepost op: 4 augustus 2010, 17:10:55
Wacht even, nu begrijp ik het echt niet meer. Op 11 juli was er ergens te weinig capaciteit, omdat in augustus Sail wordt georganiseerd?

Nee, het klopt je begrijpt het echt niet meer als je die twee als één voorbeeld samenvoegd... Maar zie het eens als twee voorbeelden zonder twee postings samen te voegen, dan gaat het licht vast weer aan.

Henk


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #108 Gepost op: 4 augustus 2010, 17:26:41
Nee, het klopt je begrijpt het echt niet meer als je die twee als één voorbeeld samenvoegd... Maar zie het eens als twee voorbeelden zonder twee postings samen te voegen, dan gaat het licht vast weer aan.

Henk

Stop je antwoord dan s.v.p. ook niet in 1 posting, waarin je  bovendien reageert op de vraag of Dordrecht al dan niet nog zou kunnen worden ingezet omdat er al een boot bezig is.
Je maakt op die manier alleen maar voortdurend meer mist om de vraag: sleepte men in Harlingen nu wel of niet terecht...... en dat was volgens mij toch echt het topic hier.
Wat Sail, 11 juli of Dordrecht daar mee te maken heeft is mij een raadsel.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #109 Gepost op: 4 augustus 2010, 17:36:17
Zodra jullie hier weer gaan discussieren (zijnde het uitwisselen van zinvolle argumenten) zal ik daar eens over gaan nadenken.
Maar zo lang jullie hier alleen maar bezig zijn met op jachtgeweren schieten op een vlieg in de hoop dat 1 van de kogeltjes iets raakt, hou ik mijn kruit droog.
Net als vele, vele anderen gezien de weinige schrijvers hier terwijl er toch duizenden en duizenden vrijwilligers betrokken zijn bij de waterhulpverlening, voor zover ik weet.
Jammer van de tijd.


 O0 Blij dat je geen onzin argumenten gaat geven...  0098 Sommige zaken (bijv. pech/sleephulp) vallen niet rationeel te verdedigen...  8)