GRIP 1 Aanrijding trein/persoon - Schiedam 01-06-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Aanrijding trein/persoon - Schiedam 01-06-2010  (gelezen 8164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
Reactie #30 Gepost op: 2 juni 2010, 16:54:54
Ook hier (HM) verschijnen er praktisch geen nieuwsberichten over zelfdodingen. Misschien een soort ongeschreven en niet-afgesproken code in journalistenland?

Klopt. Er wordt in principe niet inhoudelijk ingegaan op een zelfdoding, hooguit op de vertraging voor reizigers als gevolg van een aanrijding. Zoals Hunter aangaf is het pas nieuws als het een grote impact/nieuwswaarde heeft, b.v. een bekende Nederlander die van een hoog gebouw springt...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 2 juni 2010, 22:13:55
Het gaat Maarten om de zin "De brandweer schaalde op naar GRIP 1"

Hiermee doelt hij er (waarschijnlijk) op dat GRIP1 niet wordt aangekondigd door één van de 3 takken, maar dat het een multidisciplineerdeaire opschaling betreft, waarbij niet alleen de brandweer, maar ook de politie en ambulancedienst betrokken zijn. Vaak wordt GRIP gezien als opschaling van 1 kant, terwijl het toch echt alle takken van de hulpverlening betreft.

(Maarten, correct me if i'm wrong)

Wat een opschudding :D ;)

Bovenstaande is inderdaad wat ik bedoelde. Als één discipline opschaalt volgens GRIP, zullen de andere disciplines daarin mee moeten gaan.
Maar ik schreef het niet voor niets met een knipoog, het is immers een beetje muggenzifterij ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jasper112

  • Jasper Warmerdam
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK
Reactie #32 Gepost op: 26 juli 2010, 10:39:32
WWW.YOUTUBE.COM/JUMPNIK