7 augustus 2010 Search and Rescue Katwijk

Auteur Topic: 7 augustus 2010 Search and Rescue Katwijk  (gelezen 1621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Gepost op: 4 augustus 2010, 20:17:35
SAR Katwijk - Search And Rescue

De Katwijkse Reddings Brigade organiseert ook dit jaar weer een grootse reddingsdemonstratie 'SAR Katwijk 2010.

Op de eerste zaterdag in augustus organiseert de Katwijkse Reddings Brigade (KRB) haar jaarlijkse reddingsdemonstratie. Ook in 2010 tonen meer dan 15 hulpverleningsinstanties en 200 hulpverleners hun kunnen op het gebied van Search And Rescue.

Het evenement trekt jaarlijks vele duizenden bezoekers, die van dichtbij kunnen genieten van een spectaculaire demonstratie. De Zuid-Boulevard in Katwijk wordt voor de gelegenheid omgebouwd in een heli-platform, waar gedurende de dag de nodige vliegbewegingen door het publiek te aanschouwen zullen zijn. Niet alleen in de lucht maar ook op zee en op het strand zullen veel en spectaculaire reddingsacties plaatsvinden. De KRB en de KNRM zijn op het water aanwezig met diverse boten. Daarnaast zijn er nog vele andere deelnemers op land en in zee.

SAR Katwijks 2010 begint om 10.00 uur 's morgens en duurt tot 16.00. Het evenement is gratis te bezoeken en vindt plaats op de Zuid-Boulevard in Katwijk Bereikbaarheid met het openbaar vervoer: buslijn 31 of 41 vanuit Leiden en lijn 90 vanaf Den Haag CS, halte Vuurbaak.

Ochtendprogramma
10:00   Static Show met (doorlopend hele dag)
10:15   SAR Demonstratie in samenwerking met de Katwijkse Reddings Brigade (KRB)
10:30   Auto ongeval op de Boulevard
11:15   Vaardemonstratie Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM)
11:30   SAR demonstratie in samenwerking met KNRM
11:15   Vaardemonstratie KNRM, KRB
    
Middagprogramma
14:00   Begin middagprogramma
14:15   Vaardemonstratie KRB
14:20   Demonstratie KNRM
14:25   Diverse reddingsdemonstraties KRB
14:35   Demonstratie kustwacht
14:35   Demonstraties jeugdploeg KRB
14:45   SAR demonstratie
15:00   SAR demonstratie
15:00   Vaardemonstratie KRB
15:15   SAR demonstratie
15:15   Vaardemonstratie KNRM
15:30   SAR demonstratie

Meer info op: www.sarkatwijk.nl

Gekoppeld aan kalender
Mike




KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2010, 21:25:38
Het Mobiel Medisch Team van Rotterdam komt met de Lifeliner 2 ter plaatse om te assisteren bij het auto ongeval. Zij landen op de daarvoor gemarkeerde plek (waar ook de andere helikopters landen en opstijgen), en zullen met een busje van de politie naar het ongeval worden vervoerd.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Peterinstr

  • net zo maf als hij eruitziet
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
  • Ja ja ja was ist los was ist das
    • noodzaakopleidingen
Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2010, 19:31:29
Zonde van het weer :'( maar de demo's waren prima :).
Ik had me alleen iets meer van de staticshow voorgesteld.

Als het weer volgend jaar beter is komen we zeker terug
BLS/AED Instructeur . NIBHV instructeur. Ex hospik. EHBO instructeur. TX-opleider. Taxi leraar SOVA,DGV,LLV,HNR.


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2010, 20:41:24
Zonde van het weer :'( maar de demo's waren prima :).
Ik had me alleen iets meer van de staticshow voorgesteld.

Als het weer volgend jaar beter is komen we zeker terug

Goede geluiden. Ik zag op foto's dat de EC135 helikopter van het KLPD nog is geweest, is deze ook geland? Weet je dat toevallig?
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #4 Gepost op: 7 augustus 2010, 21:51:58
Goede geluiden. Ik zag op foto's dat de EC135 helikopter van het KLPD nog is geweest, is deze ook geland? Weet je dat toevallig?

Klopt, en nee niet geland.