Ik heb even niets aangevinkt, mijn optie staat er niet bij. Ik vind het niveau'afhankelijk. Het topic heb ik verder nog niet doorgelezen, dus hier even mijn ongezouten mening.
Zelf vind ik dat er gewoonweg verschillende gradaties in de EHBO moeten komen. Voor iemand die alleen huis- tuin- en keuken EHBO wil is de opleiding in de huidige vorm prima, men is prima in staat om met de standaard cursus een pleistertje te plakken.
Wanneer men actief deel gaat nemen aan EHBO-diensten tijdens evenementen vind ik op de opleiding zeer ernstig tekort schieten, je komt daar veel dingen tegen die niet of amper behandeld zijn in de les.
Een motorcross, dancefeest, vierdaagse enz. enz. vergt toch veel meer van een EHBO-er dan in de standaard lesstof wordt behandeld. Wat mij betreft mogen voor de EHBO-ers die diensten gaan draaien de stof wel wat moeilijker, diepgaander, uitgebreider (bijv. agressietraining, alcoholgenruik e.d.) en wat handelingen betreft mag er dan van mij ook wel wat meer bij komen (loggroll bijv.).