Ja hoor, dat wil ik best proberen.
Je hebt natuurlijk de wettelijke grenzen, de voorbehouden handelingen. Daarnaast heb je de grenzen van je opleiding die je je mensen aanbiedt. Wil je gaan tot de wettelijke grens, of stel je zelf grenzen op plaatsen waar je weer dat je door de ervaring die je mensen opdoen en trainingen de extra vaardigheden goed getraind kan laten houden?
Wil je iemand leren planken en ook een nekkraag om laten doen, als ze dat helemaal nooit tegenkomen? Herhaal je dat dan 1 x per jaar in de les, of ga je dat dan vaker doen, om de vaardigheid toch op peil te houden
Wil je iemand leren zuurstof toe te dienen, hoe garandeer je dan dat dat veilig gebeurt (voor de pt. en de hulpverlener), veel trainen.
Wil je iemand leren bloeddrukmeten, hoe vaak train je dat, en laat je dat iedereen leren, of alleen mensen die ook in staat zijn de kennis op te doen om enigzins ;)te interpreteren of ze er actie op moeten ondernemen ?
De EHBO er is geen eenheidsworst, het zijn allemaal verschillende mensen met verschillende achtergronden en opleidingsniveaus van LBO tot WO, moet je iedereen dezelfde skills en kennis aanbieden, of ga je selecteren op capaciteiten?
Er zijn veel vragen die een organisatie zichzelf kan stellen, en waarmee zij hun grenzen bepalen. Hiervoor is een keurmerk wellicht een optie.