Voertuigen Reddingsbrigade: hoe gefinancierd?

Auteur Topic: Voertuigen Reddingsbrigade: hoe gefinancierd?  (gelezen 7500 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2010, 18:02:36
Erny, ik haal hier nog steeds niet uit dat ze minimaal 5 jaar in dienst moeten blijven.

ik denk nu ik de tekst nog eens goed lees, ik je gelijk moet geven. Het kwam vooral omdat dit 2 jaar geleden ook zo aan ons uit is gelegd, maar als ik de tekst nu goed interepreteer is voor personenautos & motorrijwielen alleen als ze niet meer aan de voorwaarde voldoen en voor bestelauto's ook minimaal 5 jaar. Dit is goed om te weten omdat hierover in onze gemeente destijds gedisscusieerd...ik ga dit nog eens aankaarten.
[img]/img]


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2010, 19:19:42
ik denk nu ik de tekst nog eens goed lees, ik je gelijk moet geven. Het kwam vooral omdat dit 2 jaar geleden ook zo aan ons uit is gelegd, maar als ik de tekst nu goed interepreteer is voor personenautos & motorrijwielen alleen als ze niet meer aan de voorwaarde voldoen en voor bestelauto's ook minimaal 5 jaar. Dit is goed om te weten omdat hierover in onze gemeente destijds gedisscusieerd...ik ga dit nog eens aankaarten.
En zo komen we samen weer verder O0 Succes er mee! :D


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #22 Gepost op: 1 augustus 2010, 21:25:06
De vraag is of het een dikke bak is of een auto met een functie. Een patient achterin en meerdere hulpverleners die mee kunnen. Een kleine 4x4 kan geen patien liggend mee nemen dus een grotere auto. Meestal de financien via de gemeente, omdat deze bawaking op het strand wil.

9910001
9910001


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #23 Gepost op: 2 augustus 2010, 15:21:56
De vraag is of het een dikke bak is of een auto met een functie. Een patient achterin en meerdere hulpverleners die mee kunnen. Een kleine 4x4 kan geen patien liggend mee nemen dus een grotere auto. Meestal de financien via de gemeente, omdat deze bawaking op het strand wil.

9910001
Als voor jou 'dikke bak' synoniem is 'overbodig/te groot' dan hebben we het niet over hetzelfde. Voor mij is dik iets als 'groot/flink/gaaf'. Is geen waardeoordeel over de noodzaak van de auto.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #24 Gepost op: 2 augustus 2010, 22:14:40
Als voor jou 'dikke bak' synoniem is 'overbodig/te groot' dan hebben we het niet over hetzelfde. Voor mij is dik iets als 'groot/flink/gaaf'. Is geen waardeoordeel over de noodzaak van de auto.
aha dat kwam namelijk wel zo over e050


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #25 Gepost op: 4 augustus 2010, 18:26:28
Ik denk dat het dikke bakken zijn voor heel weinig geld. Slimme deals, sposoring, en veel zelfwerkzaamheid allemaal door 100% vrijwilligers maakt dat de uiteindelijke kosten erg meevallen.

Vergelijkbare dikke bakken van brandweer Beverwijk en brandweer Zandvoort hebben heel wat meer gekost.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2010, 12:26:02
Nu ben ik benieuwd hoe dit gefinancierd wordt. Waar komt dat geld vandaan? Of zijn dealers gewoon heel lief? ;)

Om even een aanvulling te geven, bij de reddingsbrigade's is er ook vaak sprake van sponsering door bedrijven danwel dealers.
Zandvoort bijvoorbeeld rijd met reclame van de LandRover dealer uit Haarlem, reddingsbrigade Bloemendaal heeft op alles Radio 538 stickers zitten.

Daarnaast zit je met het feit dat je (zoals Erny) al aangaf een (zéér) beperkte keuze in voertuigen voor op het strand, zo kan bijvoorbeeld het ene strandteam (van de politie) prima uit de voeten met een pick-up en heeft het andere strandteam behoefte aan een voertuig met ruimte voor een hondenkennel én vier volwaardige zitplaatsen.
Dat je dan automatisch uitkomt bij de duurdere / grotere voertuigen is niet meer dan een/de oplossing van een probleem.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !