Er wordt niet voor niets gepiept op de code "Alle groepen". Dit zijn dan ook de alarmeringen (en de momenten) waar die codes onder andere voor bedoeld zijn, als het GMS even niet beschikbaar is. Of deze alarmering nu vanuit de oude of nieuwe meldkamer is verzonden weet ik niet, maar in de overgangsfase is het niet vreemd dat er enige tijd handmatig gealarmeerd moet worden via het (elders op dit forum genoemde) Pancras systeem.
Bij deze handmatige alarmeringen lopen ook de 'oude' codes nog mee....
Overigens vind ik de nieuwe meldteksten prima. Kleine letters als adres zijn fijn om te lezen en de tekst "PRIO 1 Automatisch Rookdetectie" wordt door zowel de Galaxy als de Jupiter over drie regels verspreid. PRIO 1 staat in z'n uppie op een regel, automatisch ook en rookdetectie komt pas op de derde regel. Zonder het bericht te lezen kan ik aan de opbouw dus al zien dat het om een automaatje gaat (dan kom ik even goed wel, maar toch).
De postcodes in de alarmering bevallen me persoonlijk ook wel, handig voor de TomTom..
@kevin:
Vergeet niet dat de alarmering met 'uitgebreide tekst' voor een functionaris was bestemd en niet voor een blusgroep. Het is maar de vraag of al deze info al is ingevoerd als de eerste TS wordt gealarmeerd. Code 6801 lijkt mij trouwens een voertuigcode, hij is een tijdje terug uitgebreid getest.