Met alle respect, maar wie verzint deze alarmteksten / classificaties? Dit is korter en zegt meer:
PRIO 1 Schoorsteenbrand Egginkstraat 2 7975PG Uffelte 1251
De meldingsclassificatie in GMS ligt met de komst van de LMC vast de pager tekst is door de regio zelf in te stellen. Het voorstel van jou gaat niet meer werken. In de oude set kon je zelf alles maken aan MC's dus heeft (bijna) elke regio onderstaande
brand/binnenbrand/schoorsteenbrand
brand/binnenbrand/keukenbrand
brand/binnenbrand/slaapkamerbrand
brand/binnenbrand/schuurbrand
brand/binnenbrand/dakbrand
brand/binnenbrand/brand laagbouw
brand/binnenbrand/brandhoogbouw
enz.
Bovenstaande betekend heel veel MC en lastig te onderhouden. Elke MC moet namelijk een inzetvoorstel hebben anders gaat er geen brandweer rijden.
Nu wordt er gealarmeerd voor een gebouwbrand met een karakteristiek "onderdeel gebouw" Hierdoor hoef je maar 1 inzetvoorstel te maken met bijvoorbeeld 1 TS namelijk:
brand/gebouw/
de karakteristiek "onderdeel gebouw" geeft eventueel een verzwaring van het IV. Bij schoorsteen wordt er standaard een RV meegestuurd terwijl bij onderdeel keuken niets extra's gealarmeerd wordt.
Het derde nivo van de MC is gereserveerd voor de gebouw omschrijving die de BAG hanteerd. kijk maar eens op
http://www.meldingsclassificaties.nl/ voor de lijst met meldingsclassificaties.
/knuppel in het hoenderhok gooi modus aan/
Wil je
tijdens het rijden naar de kazerne toe echt weten wat er brand van een huis? je wilt weten dat er brand is in een gebouw. voor de inzet maakt het echt niet uit of het in de woonkamer of keuken is. Als je dat hoort bij het uitrukken is dat ook goed. Ik lees de pager alleen om mijn vrouw te vertellen hoe lang het misschien gaat duren. Ik heb dienst dus als de pager gaat moet ik komen. Als het goed is weet je de standaard inzetvoorstellen van je regio dus weet je ook wat er gaat rijden aan voertuigen dus daarvoor hoef ik ook niet te kijken.
Ik kan me wel voorstellen dat als je vrije opkomst hebt of een fotograaf bent je graag wilt weten wat er is zodat je kan bepalen of je al dan niet naar de kazerne (of incident locatie) moet/kan/wilt gaan.
/knuppel in het hoenderhok gooi modus uit/