Om nog even terug te komen op dat TIS verhaal:
Dat lijkt me onzin, het is juist de bedoeling dat dit landelijk wordt ingevoerd om uniform in te kunnen zetten op meldingen door ProRail.
Bovendien zijn er voor wat betreft de alarmering geen regiogrenzen meer, dus dit soort zaken kan echt niet per regio verschillen.
Zoals uiltje al aangeeft, is TIS geen inzetvoorstel voor hulpverleningspotentieel, maar puur een classificatie die ProRail aan een melding hangt. Volgens mij heeft een werkgroep zich wel bezig gehouden met het koppelen van inzetvoorstellen aan TIS alarmen (op landelijk niveau), maar ik geloof niet dat dit in de regio's is geïmplementeerd. Wel is TIS meegenomen in de landelijke meldingsclassificaties, dus moet dit ook in het GMS van MON staan (zie onderstaand citaat).
Ja, die worden gelijk getrokken. We gaan vanuit het project IMCA verder met de landelijke meldingsclassificaties en we zullen daarbij in beide regio's dezelfde meldingsteksten uit gaan sturen via P2000.
Mogelijk betreft dit één van de onderwerpen waarvoor nog geen standaard is vastgesteld door de twee regio's, dat kan natuurlijk ook. Crashtender, is u genegen om hier wat over te roepen?
Voor een aantal onderwerpen is er binnen het MON-gebied vooralsnog geen standaard vastgesteld. Zo kent IJsselland een andere systematiek voor de vastgestelde pelotons/compagniën voor interregionale bijstand dan Noord- en Oost-Gelderland heeft. Het zelfde geld voor de OGS-organisatie. Of en hoe dit soort procedures/werkwijzen worden geharmoniseerd is nog niet bekend.
Als aan de TIS alarmen inderdaad (nog) geen inzetvoorstel is gekoppeld, zou dat dus puur in GMS staan als aanvullende informatie.