Grip 1 voor een gare brommer...
Als je brandstof ruikt (want die geur herken je) dan ga je toch gewoon even kijken in de berging? Of denk ik (weer) te simpel...
Ik weet niet of het handig is, wil geen kwaad bloed zetten, maar wil toch graag even reageren:
De laatste tijd zijn er een aantal discussies op het forum geweest (over een traumahelikopter die verderop landt, iets dat voor iemand met niet al te veel kennis over de procedures van de heli best vreemd is, ik heb het zelf meegemaakt bij de 'brandmoord' in Zeist: er was een prachtige landingsplek gecreëerd, maar de LL landde een paar kilometer verderop) over bepaalde dingen die gezegd worden en 'beste stuurlui' en dergelijke...
De beste stuurlui zitten in de heli, die staan niet op de grond.
Er is bij dit incident een tijd lang overleg geweest over wat er nou precies moest gebeuren, begrijp ik uit de verhalen. Voor de rest valt er absoluut niet uit af te leiden dat de brandweer niet al in de berging is geweest of dat er een andere oorzaak is voor het pas later aantreffen van de bron van de 'ellende'. Ik denk dat ik toch mag stellen dat de mensen die daar in touw geweest zijn (OvD'en, AGS etc.) best over de inzet nagedacht zullen hebben en met hun kennis (ook uit wat ze ter plaatse aantreffen) waarschijnlijk de inzet beter kunnen bepalen dan forumleden.
Niet om puur kritisch te zijn tegen Dinges -niet als moderator reagerend, laten we dat voorop stellen, voordat daar gezeur over komt-, maar ik ben het eens met wat er gezegd wordt: de deskundigen (of voor bepaalde zaken aangestelde mensen) zullen echt wel weten wat ze doen. Wacht nou eerst verdere informatie af en dan kan je opbouwende kritiek hebben op bepaalde zaken...