GRIP 1 Lekkende brommer in berging Van Speyklaan - Harderwijk 31-07-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Lekkende brommer in berging Van Speyklaan - Harderwijk 31-07-2010  (gelezen 8683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Sinecure, geenszins beweer of beweerde ik dat, voor de rest verbaasd mij uw uitleg wel, leest u eens in de Brandweer- en rampenwet 1985, die u toch bekend moet zijn, de rol van de Burgemeester en het College is toch duidelijk “Burgervader” is slechts een volksbenaming zonder status en of plicht.

Dat is toch ook wat SimonSt uitlegt?
door persoonlijk bij het incident ter plaatse te komen om de getroffenen en betrokken hulpverleners een hart onder de riem te steken. Hij laat zich informeren maar bemoeit zich verder niet met de hulpverlening.
Dus volgens mij hebben jullie het gewoon over het zelfde :)

Naast formele taken en plichten van functionarissen bij hulpverlening, hebben die functionarissen ook andere taken en plichten die voortkomen uit de organisatie waar ze in werken. Bovendien hebben ze te maken met verwachtingen vanuit die organisatie. Voor een politiek bestuurlijke functie zoals Burgemeester geld dus ook dat inwoners van een gemeente misschien verwachten dat hij medeleven toont bij bepaalde incidenten, door ter plaatse te gaan.
(Wel zal een burgemeester een afweging moeten maken of hij meer goed dan kwaad doet m.b.t. de feitelijk hulpverlening door ter plaatse te gaan.)

Bij incidenten komen soms net zo goed bijv Politie of Brandweer functionarissen ter plaatse, die op dat moment geen taak hebben bij de eigenlijke hulpverlening, maar om betrokkenheid en interesse te tonen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Binnen NOG wordt de GRIP afschaling in principe alleen nog maar via C2000 gedaan. Via P2000 afschalen diende geen doel en het veroorzaakte eigenlijk alleen maar overlast doordat er bij een heleboel mensen (soms meerdere keren) de pagers begonnen te piepen. Met name 's nachts bleek dit erg hinderlijk te zijn.

Aha duidelijk dankjewel:)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
(...), geenszins beweer of beweerde ik dat (...)

Dat bedoelde ik ook niet.

(...), voor de rest verbaasd mij uw uitleg wel, leest u eens in de Brandweer- en rampenwet 1985, die u toch bekend moet zijn, de rol van de Burgemeester en het College is toch duidelijk “Burgervader” is slechts een volksbenaming zonder status en of plicht.

Met "daarnaast" bedoelde ik ook dat de rol van "burgervader" geen door wet of beleid verplichte rol is, maar wel door burgemeesters als iets vanzelfsprekends wordt uitgevoerd.