Bernardine van Station Medemblik in vlammen opgegaan

Auteur Topic: Bernardine van Station Medemblik in vlammen opgegaan  (gelezen 9994 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #30 Gepost op: 5 augustus 2010, 17:36:09
Niet op hun website terug te vinden voor zover ik kan zien, maar in het NHD editie West-Friesland van 5 augustus 2010 staat het volgende. Ik citeer letterlijk:
"...... Inmiddels is ook bekend hoe de Zwaagdijkers de brand hebben gesticht. Dat gebeurde door een touw van de boot in brand te steken met een aansteker....."

Lekenvraag: bestaat er zoiets als brandvrije touwen en zo ja zijn die duurder dan gewone? (Helpen we de Bernadine niet meer mee, maar is misschien wel nuttig om te weten voor anderen).


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #31 Gepost op: 5 augustus 2010, 17:44:54
Maakt niet ui wat je bedenkt om het te voorkomen als mensen op rottigheid uitzijn lukt het ze toch wel, je kan het ze natuurlijk wel zo moeilijk mogelijk maken. Hoop dat de daders voor de schade opdraaien want volgens de site van Medemblik waren ze onder verzekerd .


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #32 Gepost op: 5 augustus 2010, 20:51:32
Maakt niet ui wat je bedenkt om het te voorkomen als mensen op rottigheid uitzijn lukt het ze toch wel, je kan het ze natuurlijk wel zo moeilijk mogelijk maken. Hoop dat de daders voor de schade opdraaien want volgens de site van Medemblik waren ze onder verzekerd .
Helemaal met je eens, maar dat neemt niet weg dat sommige stations toch liever over gaan op onbrandbare touwen. Blijft dus de vraag: zijn die er?


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #33 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:25:17
Highlander heb je weleens een boot bekeken ? Als je met de touwen begint waar eindig je dan ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:28:02
Onbrandbaar heet in vaktaal "brandvertragend". Geen producent zal snel zeggen dat iets "onbrandbaar" is.

Maar hier staat wel iets:

http://www.touwenshop.nl/?p=p_82&sName=henneptouw-

Henk


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #35 Gepost op: 5 augustus 2010, 21:28:29
Highlander heb je weleens een boot bekeken ? Als je met de touwen begint waar eindig je dan ?
Zit wat in....


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2010, 11:49:53
Onbrandbaar heet in vaktaal "brandvertragend". Geen producent zal snel zeggen dat iets "onbrandbaar" is.

Maar hier staat wel iets:

http://www.touwenshop.nl/?p=p_82&sName=henneptouw-

Henk

 
Kijk, daar hebben we wat aan. Dank je.


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #37 Gepost op: 6 augustus 2010, 12:10:10


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 6 augustus 2010, 12:15:39
Ik hoop dat Rescue Medemblik heeft aangegeven in de aangifte dat ze de kosten willen verhalen op de daders >:( Dan kunnen ze in ieder geval al iets reserveren voor een nieuwe boot. Er zijn momenteel vijf "mannen" tussen de 18 en 21 aangehouden in dezelfde nacht. Er is gisteren besloten om de voorlopige hechtenis van deze mensen te verlengen.

Ik ga er vanuit van niet, gezien het schade bedrag kun je geen ''voeging'' doen, je zult dan een civielrechtelijke zaak moeten starten tegen de daders.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #39 Gepost op: 7 augustus 2010, 21:34:50
Er kan hier zonder veel moeite worden vastgesteld wat de "directe" schade is. Dit is voor een strafrechter een eenvoudig besluit. In dit geval wordt alleen de materiële schade vergoed er is in deze zaak geen in-materiële schade waar een oordeel over gegeven moet worden.
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.