Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 189982 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #340 Gepost op: 1 januari 2013, 23:54:58
4 Volvo's kapot?

Das behoorlijk veel en zeker lastig. Wat is het kwaal bij die dingen??
waren vorig jaar volgens mij een aantal achtervolgingen waarbij er eentje op de A4 eindigde met 2 kapotte auto's. Of zijn die alweer gemaakt?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #341 Gepost op: 2 januari 2013, 12:33:47
Tja, maar helaas het is de politie. Voor Amsterdam (heb ik begrepen) zijn de BOA's enkel voor dat korps aangesteld. En omdat het korps straks niet meer bestaat .....  :'(. Het gros van de boa's zit dus te wachten op uitsluitsel:

(...)

Kijk. Dit zijn nou precies een voorbeeld waardoor ik denk dat de Nationale politie een puinhoop word. Zoals je ziet bij elke fusie. Of dit nu bij de overheid of in het bedrijfsleven is. Hoe groter, hoe onpersoonlijker en hoe onoverzichtelijker het word. En wij op de werkvloer en daaruit voortvloeiend de burger op straat zitten straks met de gevolgen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #342 Gepost op: 2 januari 2013, 18:11:58
Nu (18:15) op NL1 (Eenvandaag) een item over Gerard Bouman, die tijdens de jaarwisseling is gevolgd. Wellicht interessant :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #343 Gepost op: 2 januari 2013, 19:39:17
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #344 Gepost op: 2 januari 2013, 20:36:07
Goede zaak! Vooral dat hij volledig bewapend meedraaid in operationeel uniform en niet alleen in zijn nette pak.  O0


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #345 Gepost op: 2 januari 2013, 21:09:10
Laatst was er al een discussie waarbij werd uitgelegd aan een BoBo van de NaPo dat wij met onze huidige wagenpark (5 voertuigen V50/v70 en 1x gos/ +/- 17 pan's en 4 ulms) absoluut niet kunnen voorspellen wanneer onze voertuigen met periodiek onderhoud moeten. Dat werd niet helemaal begrepen, totdat de cijfers op tafel kwamen. De dagelijkse waarheid is dat wij op het ogenblik (anno 01-01-2013) operationeel hebben:

1 Volvo V50 (*defect 3 Volvo's V50/ 1 Volvo V70)
1 Gos Volkswagen Gti
1 houran (wel VHT niet VD)
1 Vw Golf 1.langzaam (chef van dienst)
onbekend aantal Pan's en ulm (niet mijn "vakgebied")

En nu de cijfers: die ene operationele Volvo rijdt gemiddeld meer dan 300 km per dienst, 3 diensten per dag = 1000 km per dag. Elke analfabeet snapt dan dat je binnen 15 dagen met onderhoud moet, maar ja ...... stel dat de Volvo er al 11900 km op heeft zitten.....hoe snel moet je dan vervanging voor die ene Volvo geregeld hebben????? MatZak weet dat en doet er alles aan om ervoor te zorgen dat wij tijdig een andere auto hebben. Maar in de NaPo...

rara toverhoed dat is helaas niet mee genomen in de inrichtingplannen van de NaPo, dus heffen ze MatZak op en zitten wij met Volvo's die .....

 98uiye

tja je kan niet aan alles denken....

Wel bijblijven he....
De nieuwe Touran is nu van de 07.
De Golf 6 is de Poolauto... oftewel van Flex...
En VHT heeft volgens mij nog 1 Golf 5. (waar ik af en toe graag gebruik van maak ;) )


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #346 Gepost op: 2 januari 2013, 21:10:28
Ik meen gelezen te hebben dat alle 'eenheids hoofden' volledig IBT bevoegd zijn. :)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #347 Gepost op: 2 januari 2013, 21:41:29
Dit wordt mijn jaar: Korpschef Gerard Bouman
02-01-2013

Vanavond in EenVandaag een portret van Gerard Bouman, de baas van de nieuwe nationale politie die sinds
1 januari een feit is. EenVandaag was de eerste die de korpschef in zijn nieuwe functie volgde.
We gingen met hem de straat op in de nacht van oud en nieuw.


Bouman is de eerste korpschef die leiding geeft aan de landelijke politieorganisatie die op 1 januari van start is gegaan.
De 25 regiokorpsen en het KLPD zijn vervangen voor 1 landelijke organisatie: de nationale politie. Het komende jaar
moet deze mega-verandering zijn beslag krijgen. Het is de grootste reorganisatie in decennia bij de politie.
Morgen wordt Bouman officieel beëdigd in de Ridderzaal in Den Haag, door minister Opstelten.

Oud en nieuw: rustig of onrustig?
EenVandaag is erbij als Bouman voor het eerst in zijn nieuwe functie de straat opgaat. In de nacht van 31 december
volgde hij in Rotterdam de openbare ordebewaking en luidde het nieuwe jaar in bij de nationale nieuwjaarsnacht bij de Erasmusbrug.
Daar was hij getuige van een enorme politie-inzet die nodig was om het traditioneel hoge aantal geweldsincidenten
binnen de perken te houden. Landelijk daalde het aantal incidenten, maar minister Opstelten is nog niet tevreden.
En ook Bouman vraagt zich hardop af of het enorme geweld tegen hulpverleners nog acceptabel is.

Wie is de man die sturing gaat geven aan de nationale politie? Hoe wil hij met de compleet nieuwe politieorganisatie
de misdaadbestrijding en openbare veiligheid verbeteren? Bekijk hier het volledige interview met Bouman.

Gerard Bouman begon op zijn 17de als motoragent bij de politie in Rotterdam. Hij was hoofdofficier van justitie in
Middelburg en Den Haag, korpschef van politie Haaglanden en hoofd van de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD).

Nieuwe politie: van regionaal naar landelijk
De regiopolitie bestaat niet meer: de 25 regiokorpsen hebben plaatsgemaakt voor 1 landelijk korps met 10 regionale
eenheden, een landelijke eenheid en een dienst voor bedrijfsvoeringstaken, zoals ICT en personeelszaken.
Bekijk hier de kaart met de nieuwe indeling. De nieuwe korpschef valt rechtstreeks onder de minister van Veiligheid
en Justitie, die nu de baas is over de politie. Wel blijft de burgemeester de politie lokaal aansturen bij het handhaven
van de openbare orde en hulpverlening in zijn gemeente. De officier van justitie blijft de politie aansturen bij de opsporing.
Niet alleen de politie is gereorganiseerd: ook justitie en de rechterlijke macht gaan op de schop.
Het aantal rechtbanken en arrondissementen wordt teruggebracht tot 10, de ressortsparketten (Hoger beroep) tot 4.

BRON + Video: Eenvandaag.nl: Dit wordt mijn jaar: Korpschef Gerard Bouman
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #348 Gepost op: 2 januari 2013, 21:42:38
Webitem: Wat belooft Gerard Bouman?
02-01-2013

Tijdens de nacht van oud en nieuw volgde EenVandaag de korpschef van de nationale politie, Gerard Bouman.
Bekijk dat item hier. De politiebaas ging, gevolgd door de camera's van EenVandaag de straat op en zag
met eigen ogen hoe het er aan toe ging in Rotterdam. Daarnaast stond Bouman onze verslaggever uitgebreid
te woord. Wie is Gerard Bouman en waar mag hij op worden afgerekend?


De grootscheepse reorganisatie van de politie tot een landelijk korps, die op 1 januari van start is gegaan,
kost niemand bij de politie zijn baan. De omvorming van de regiopolitie tot nationale politie gaat zonder gedwongen ontslagen.
Die harde garantie geeft korpschef Gerard Bouman van de nationale politie in zijn eerste tv-interview aan EenVandaag.

Bouman: “Er komen geen gedwongen ontslagen. Niemand hoeft voor zijn baan te vrezen, in die zin dat er een
garantie is dat we je te werk blijven stellen binnen de politie. Of we begeleiden je naar een goede plek buiten de politie,
dat zou ook kunnen. Maar er wordt niemand gedwongen ontslagen en dat is in deze tijd een behoorlijke garantie.”

Een harde toezegging van de hoogste politiebaas in onrustige tijden. Want de vorming van de nationale politie is
de grootste reorganisatie in decennia. De samenvoeging van 25 regiokorpsen tot 1 landelijk korps leidt tot onrust
binnen de politie. De politiebonden zijn uit het overleg met minister Opstelten gestapt, onder andere omdat ze te weinig
garanties kregen dat iedereen bij de politie aan de slag kan blijven.
Bouman lijkt die onrust nu weg te willen nemen. “Als ik met de bonden een afspraak heb hou ik me eraan."

Bouman wil meer respect voor dienders op straat, ook met oud en nieuw. “Het is treurig dat er alleen al in Rotterdam
11 agenten gewond naar huis zijn gegaan na hun nachtdienst. Het is niet zo dat wij ons maar verrot laten schelden of beschimpen.”

Bouman doet ook burgers harde beloften. De politie wordt effectiever, sneller en gaat beter communiceren met
slachtoffers van een misdrijf, zegt de korpschef die morgen officieel wordt beedigd door minister Opstelten.
“Burgers gaan doorkrijgen dat er nu nationale politie is. Ik denk dat ze dat de komende weken al zullen gaan merken.”
Belangrijkste verandering is dat iedereen straks overal aangifte kan doen, ongeacht de plaats van het misdrijf.

Bouman: “Wat ik wil is dat burgers op een politiebureau niet meer weggestuurd worden. Als een bureau open is en
er zijn politiemensen aanwezig, dan is mijn uitgangspunt dat je altijd geholpen wordt.
Als iemand daar aangifte wil doen dan moet dat ook geregeld worden. Je stuurt burgers niet meer weg.”
Bouman wil ook sneller communiceren. “Bijvoorbeeld bij een woninginbraak hebben we afgesproken dat je altijd
binnen twee weken hoort hoe het ervoor staat. In het hele land.” “Onze bijdrage aan de veiligheid kan absoluut
groter zijn dan nu het geval is," aldus de nieuwbakken politiechef.

BRON + Interview: Eenvandaag.nl: Wat belooft Gerard Bouman?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #349 Gepost op: 3 januari 2013, 01:37:33
Ik meen gelezen te hebben dat alle 'eenheids hoofden' volledig IBT bevoegd zijn. :)

Dat zou een mooie functie-eis zijn! Als men nu ook nog geregeld een dienst meedraait op de diverse afdelingen en teams worden er hopelijk veel besluiten genomen die op de praktijk gebaseerd zijn!
Senior GGP / Oost-Brabant