Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 185364 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #400 Gepost op: 30 juli 2013, 16:34:56
Bernard Welten grootste verdiener politie
"Welten verdiende in 2012 219.584 euro per jaar, maar komt inclusief pensioenafdracht en levensloop uit op totaal 284.052."
Meer: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/topsalarissen-politie#node_326696


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #401 Gepost op: 30 juli 2013, 17:04:56
En zij houden altijd de mooiste toespraken over integriteit en zo meer. En hij heeft ook niet een paar bevorderingen (lees: salarisverhogingen) tegengehouden..

Misselijk volk..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #402 Gepost op: 30 juli 2013, 17:20:07
Tsja ik ben denk ik één van de weinigen die er geen problemen in ziet. Wil de overheid alles binnen de balkenende norm kunnen ze nooit genoeg topbestuurders aantrekken en ja dat heb je nodig. De politie is een zwaarder bedrijf om te runnen dan de gemiddelde commerciële instelling waarbij de bestuurder alsnog veel meer verdient. Daar mag best wat tegenover staan, anders raak je iedereen kwijt aan bedrijven die 10 keer zoveel bieden en waarbij ze ook nog niet wekelijks een lading stront over ze heen krijgen.

Maar goed, we willen altijd voor een duppie op de eerste rang. Transparant zijn, wij bezuinigen en jullie ook. Jahoor, die paar salarissen bij de politie gaan ons land redden! Bernard Welten is een man die ik een aantal keer heb ontmoet en waar ik echt een hele hoge pet van op heb, dat hij praktisch misschien niet altijd de beste beslissingen maakt is een ander verhaal. Top posities hebben top bestuurders nodig en die kosten nou eenmaal geld.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #403 Gepost op: 30 juli 2013, 17:25:48
Citaat van: Christian337 link=msg=1187571 date=1375194896
Bernard Welten grootste verdiener politie
"Welten verdiende in 2012 219.584 euro per jaar, maar komt inclusief pensioenafdracht en levensloop uit op totaal 284.052."
Meer: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/topsalarissen-politie#node_326696


Tja wat moet ik het zeggen. Een salaris van rond de 21.000 euro per maand tegenover een diender (HOOFDAGENT) die volcontinu draait met gemiddeld 1800 euro per maand (NETTO inc. toeslagen).
Niet zo wezenlijk verschil. Je werkt bij de politie niet voor het geld maar omdat het je roeping is. Heb er geen spijt van hoor dat niet voor die 1007 bruto als aspirant zou ik het alsnog doen omdat het mijn roeping is. Verdere uitspraken doe ik niet.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #404 Gepost op: 30 juli 2013, 17:28:34
Citaat van: silque link=msg=1187592 date=1375197607
Tsja ik ben denk ik één van de weinigen die er geen problemen in ziet. Wil de overheid alles binnen de balkenende norm kunnen ze nooit genoeg topbestuurders aantrekken en ja dat heb je nodig. De politie is een zwaarder bedrijf om te runnen dan de gemiddelde commerciële instelling waarbij de bestuurder alsnog veel meer verdient. Daar mag best wat tegenover staan, anders raak je iedereen kwijt aan bedrijven die 10 keer zoveel bieden en waarbij ze ook nog niet wekelijks een lading stront over ze heen krijgen.

Maar goed, we willen altijd voor een duppie op de eerste rang. Transparant zijn, wij bezuinigen en jullie ook. Jahoor, die paar salarissen bij de politie gaan ons land redden! Bernard Welten is een man die ik een aantal keer heb ontmoet en waar ik echt een hele hoge pet van op heb, dat hij praktisch misschien niet altijd de beste beslissingen maakt is een ander verhaal. Top posities hebben top bestuurders nodig en die kosten nou eenmaal geld.

Van Paauw heb ik ook een hoge pet op. Maar het zou een mooi teken zijn naar de dienders en zeker de aspiranten die vergeleken met dit salaris zakgeld krijgen wat in te leveren. Al is het net zo als Obama 10.000 euro op jaarbasis. Gewoon goodwill het is crisis en ook naar de burger is het een goed gebaar.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #405 Gepost op: 30 juli 2013, 17:50:13
Ja voor goodwill koop je niks, dan zit ie zo bij een particuliere organisatie. Het is gewoon een spel van vraag-aanbod. Ik denk dat zeker Welten al lang weg was geweest als hij geen politiehart had, ik denk dat hij bij een ander bedrijf gerust het driedubbele verdient. Zo kun je het ook bekijken, natuurlijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #406 Gepost op: 30 juli 2013, 18:01:52
Die jongens houden graag de illusie van 'de reddende engel' in stand. Maar zonder Welten had de Amsterdamse politie ook nog wel bestaan hoor.

Een politiechef heeft 't namelijk veel makkelijker dan een directeur bij een commercieel bedrijf; de politie gaat niet failliet. Mocht je het zo slecht doen dat zoiets wel dreigt, dan grijpt de overheid in en is je salaris evengoed gegarandeerd.

Ik heb vele korpschefs meegemaakt, maar bij geen eentje heb ik een topprestatie waargenomen; de politie kabbelt altijd wel door, met de beste maar ook met de slechtste hoofdcommissaris..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #407 Gepost op: 30 juli 2013, 18:14:26
Ik ben het echt absoluut niet met je eens, je bent bij de overheid sneller weg dan bij een commercieel bedrijf. Transparantie kennen ze niet in het bedrijfsleven, alles volgens de regeltjes al helemaal niet. Dat je geen topprestatie hebt waargenomen ligt misschien ook wel aan jezelf (no offence!), heb je je er wel eens in verdiept?  Maar dit is niet het topic voor deze discussie en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
We verschillen teveel van mening daarvoor!  O0

Voor wat betreft die nationale politie..... ook ik moet het nog zien. Het paaien met een nieuw uniform en dienstwapen houdt de meeste mensen nog wel even koest voorlopig.....  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #408 Gepost op: 30 juli 2013, 18:33:16
Citaat van: silque link=msg=1187619 date=1375200866
Ik ben het echt absoluut niet met je eens, je bent bij de overheid sneller weg dan bij een commercieel bedrijf. Transparantie kennen ze niet in het bedrijfsleven, alles volgens de regeltjes al helemaal niet. Dat je geen topprestatie hebt waargenomen ligt misschien ook wel aan jezelf (no offence!), heb je je er wel eens in verdiept?  Maar dit is niet het topic voor deze discussie en daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
We verschillen teveel van mening daarvoor!  O0

Voor wat betreft die nationale politie..... ook ik moet het nog zien. Het paaien met een nieuw uniform en dienstwapen houdt de meeste mensen nog wel even koest voorlopig.....  :-X

Ben wel met hem eens dat zonder Welten de Amsterdamse politie gewoon doorging.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #409 Gepost op: 30 juli 2013, 18:37:18
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1187608 date=1375200112
Die jongens houden graag de illusie van 'de reddende engel' in stand. Maar zonder Welten had de Amsterdamse politie ook nog wel bestaan hoor.

Bij m'n laatste wijkteam werkte ook iemand van de bond, een fanatieke en ook wel hoge ome in die kringen.  Wij hoorden alle nieuwtjes dus ook altijd als eersten. Uiteraard vroegen wij ook altijd of 'de nieuwe' een goede was. Hij gaf altijd hetzelfde antwoord; 'de politie is net een olietanker. Denk jij nou echt dat in de 7 jaar dat een korpschef er zit er wezenlijk wat verandert?'

Ik zie het bij groepschefs niet, bij bureauchefs niet, bij districtschefs niet, waarom zou het bij korpschefs anders zijn?

Één ding heb je idd wel gelijk in; ze zijn sneller weer vertrokken; onderweg naar de pot goud bij de regenboog..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי