Het is duidelijk dat je al je feitjes kent, nu nog goed lezen. Ik spreek niet over het uniform wat jij nu draagt, ik spreek over het gehele nette politie uniform wat we al veel meer dan 7 jaar dragen. Het geklaag hierover (te net, moet functioneler) bestaat dan ook veel langer, toevallig heeft dit vorig jaar ook in een bondsblad gestaan (ik dacht acp?).. Affijn, lector politiegeschiedenis Guus Meershoek heeft hier ook wat over gepubliceerd. Sterker nog, het is zelfs een tentamenvraag geweest voor ons
Toevallig of niet, het mocht nooit. Aggressief, uitstraling, politie je beste vriend.... zelfs Opstelten heeft die uitspraken gedaan in het verleden. Ik blijf het bijzonder vinden hoe snel dit er dan ook ineens door is gedrukt, met de eerste communicatie hierover die samenviel met de start van de NaPo.
Kan je mij een bron geven dat het geweld structureel veranderd is, waar de P5 niet goed genoeg voor is en de P99 wel? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, er zijn namelijk legio onderzoeken dat het geweld helemaal niet veranderd maar alleen de perceptie. Ik wist niet dat dat de reden was om over te stappen op het wapen namelijk, zoals ik uit jouw stuk begrijp. De onderdelen en productie heb je gelijk in, hij zou al veel en veel eerder vervangen moeten zijn. Nooit geld, nooit tijd, nooit...... vul maar in
Wel toevallig dat dit echt pas werd doorgezet in 2010, samen met... uuh ohja... laat maar, ik ben een complotdenker!
Ontslagen, ja klopt. Maar de onrust wordt er niet minder om, jammer dat je dan ook alleen dat woordje eruit pikt. Er zijn namelijk zat blauwe collega's weggegaan, onzeker van hun plek (en dus wellicht 'ontslagen' op hun huidige functie). Bovendien rept de minister over geen gedwongen ontslagen.
Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut
niet negatief vind dat voor deze weg gekozen zou zijn (als dat zo is), het is een perfecte manier om je personeel ook iets te geven in zulke trajecten. De theorieën van change management staan er vol mee! Wat dat betreft is het goed gedaan, het is dan wel vervelend maar er wordt ook veel voor ons gedaan: 'jullie krijgen een nieuw wapen, een nieuw uniform, een nieuwe wapenstok en er gaan geen gedwongen ontslagen vallen'. De timing kan gewoon niet beter!
Lijkt me overigens verstandig dat we in een PB verdergaan, we gaan nogal offtopic.