Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 185652 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #430 Gepost op: 18 september 2013, 12:12:32
Vliegen met een politie ID...?

Bijzonder.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #431 Gepost op: 18 september 2013, 12:15:13
Ja ik zie de meerwaarde er nog niet direct van in. Het zou dus een soort identiteitsbewijs zijn waarop staat dat we van de politie zijn, in de toekomst willen ze dat in heel Europa gelijk gaan trekken.
Maar meer dan een gerucht is het niet (en zal het wss blijven).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #432 Gepost op: 18 september 2013, 13:27:56
Citaat van: silque link=msg=1202466 date=1379498317
Ik heb een 'gerucht' gehoord dat er een nieuwe pas komt voor de politie, een beetje zoals die van de KMar. Echter zouden wij met deze pas ook mogen gaan reizen (lees: vliegen), dus niet alleen legitimeren maar ook identificeren. Een soort identiteitskaart voor politiemensen.

Volgens mij wil men gaan meeliften op de Rijkspas, wat voor de politie als uitvoerende dienst onder de Rijksoverheid geen rare gedachte zou zijn.
De Rijkspas bevat ook een aantal echtheidskenmerken als een ID-bewijs en is daarom ook geschikt om je - naast legitimeren - ook te identificeren. Of de Rijkspas ook wettelijk geldig is als ID middel (en je er dus mee kunt vliegen) vraag ik me af.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #433 Gepost op: 18 september 2013, 17:49:55
Mocht dat wel zo zijn dan neem ik toch aan dat de agent of andere rijksambtenaar deze pas dus net zoals alle andere burgers zelf gaat betalen.

Toch...?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #434 Gepost op: 18 september 2013, 18:00:08
Citaat van: Diamondback link=msg=1202564 date=1379519395
Mocht dat wel zo zijn dan neem ik toch aan dat de agent of andere rijksambtenaar deze pas dus net zoals alle andere burgers zelf gaat betalen.

Toch...?
Want? ik krijg mijn politie legitimatiebewijs toch ook van de baas en niet op eigen kosten? Als ik in plaats daarvan een rijksdocument moet gaan gebruiken dan zal ook dat hopelijk toch op kosten van de baas blijven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #435 Gepost op: 18 september 2013, 18:04:48
Ach ja.

Fijn stukje klasse justitie. Ik heb een pas van het Rijk als ID en dus hoef ik geen kosten te maken voor een ID of paspoort.

Gaat dus uit de staatsruif. Belastingverspilling. Crisis, weet je nog?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #436 Gepost op: 18 september 2013, 18:31:01
Citaat van: Diamondback link=msg=1202573 date=1379520288
Ach ja.

Fijn stukje klasse justitie. Ik heb een pas van het Rijk als ID en dus hoef ik geen kosten te maken voor een ID of paspoort.
Zo kan je het interpreteren... Zoals ik eerder al aangaf, het is voor dienders verplicht om een politie legitimatiebewijs te hebben, die moet je ook kunnen tonen als erom gevraagd wordt. Als daar een nieuwe pas voor in de plaats komt dan blijft dat in eerste instantie voor mijn werk. Dat de bonus daarbij is dat ik er privé ook nog wat mee kan is dan maar mooi meegenomen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #437 Gepost op: 18 september 2013, 21:25:49
Citaat van: Red link=msg=1202583 date=1379521861
Zo kan je het interpreteren... Zoals ik eerder al aangaf, het is voor dienders verplicht om een politie legitimatiebewijs te hebben, die moet je ook kunnen tonen als erom gevraagd wordt.
Zelfde geldt ook voor een paspoort/id-kaart en/of rijbewijs. En die krijgen we ook niet gratis  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #438 Gepost op: 18 september 2013, 21:34:28
Citaat van: DvdW link=msg=1202615 date=1379532349
Zelfde geldt ook voor een paspoort/id-kaart en/of rijbewijs. En die krijgen we ook niet gratis  ;)

Ik zal het ook opperen voor de uitlevering van het nieuwe uniform volgend jaar, kan ook prima uit eigen zak betaald worden. En het nieuwe dienstwapen? Of u eerst even wil pinnen voordat u hem uitgereikt krijgt....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #439 Gepost op: 18 september 2013, 21:37:54
Citaat van: Red link=msg=1202618 date=1379532868
Ik zal het ook opperen voor de uitlevering van het nieuwe uniform volgend jaar, kan ook prima uit eigen zak betaald worden. En het nieuwe dienstwapen? Of u eerst even wil pinnen voordat u hem uitgereikt krijgt....
Zo trek je het weer te ver door. Jij hanteert als argument dat het 'verplicht' is en daarom moet het gratis zijn. Wat dus niet klopt, zie de door mij aangehaalde voorbeelden  :)