Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 190287 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #440 Gepost op: 18 september 2013, 21:41:21
Citaat van: DvdW link=msg=1202620 date=1379533074
Zo trek je het weer te ver door. Jij hanteert als argument dat het 'verplicht' is en daarom moet het gratis zijn. Wat dus niet klopt, zie de door mij aangehaalde voorbeelden  :)
Mijn uniform is ook verplicht. Mijn legitimatiebewijs (en dus geen identiteitsbewijs) is een onderdeel van mijn werkmiddelen, volgens de politiewet moet ik het ding tonen als ik erom gevraagd wordt als ik aan het werk ben.

Als men besluit om het legitimatiebewijs te vervangen en ze het wel handig vinden om het ook meteen een identiteitsbewijs te laten zijn dan blijft het voor mij toch echt de hoofdfunctie van legitimatiebewijs houden. Bovendien heb ik niet de behoefte om overal te zwaaien met een pasje waar ook mijn werkgever op staat, dus ik zal waarschijnlijk gewoon gebruik blijven maken van een ID kaart en/of paspoort.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #441 Gepost op: 18 september 2013, 21:44:20
Ik sluit me aan bij Red, ik sta er absoluut niet om te springen om overal te moeten laten zien dat ik bij de politie zit. Zeker niet in het buitenland. Ik zal dus altijd een ID erbij willen hebben. Nu heb ik de mazzel dat ik een rijbewijs heb.

Deze werd trouwens tot 2 jaar geleden ook vergoed door de baas, als hij verlengd moest worden. Hier is men vanaf gestapt.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #442 Gepost op: 19 september 2013, 19:09:22
In bepaalde gevallen worden de kosten voor het verlengen van het rijbewijs nog steeds vergoed, in ieder geval in Amsterdam. Hoe het over 10 jaar is, als de NatPol er misschien echt is weet ik niet...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #443 Gepost op: 27 september 2013, 01:42:01
kleine correctie:
Citaat van: TDMdR link=msg=1202814 date=1379610562
In bepaalde gevallen worden de kosten voor het verlengen van het rijbewijs nog steeds vergoed, in ieder geval in Amsterdam. Hoe het over 10 jaar is, als de NaPo er misschien echt is weet ik niet...

Citaat van: Maarten link=msg=1202495 date=1379503676
Volgens mij wil men gaan meeliften op de Rijkspas, wat voor de politie als uitvoerende dienst onder de Rijksoverheid geen rare gedachte zou zijn.
De Rijkspas bevat ook een aantal echtheidskenmerken als een ID-bewijs en is daarom ook geschikt om je - naast legitimeren - ook te identificeren. Of de Rijkspas ook wettelijk geldig is als ID middel (en je er dus mee kunt vliegen) vraag ik me af.
En nee! aub op het moment dat men het politie legitimatie-bewijs als id-document gaat aanwijzen neem ik ter plekke ontslag. Al die halve BoBo's en en hele Boa's die ineens gaan zwaaien met een mooie pas omdat ze bij de Politie werken......
onderaan de streep levert het meer stront op dan voordeel. Want als een diender ergens goed in is, dan is het schijten in het eigen nest  :'( (niks ten nadele van de BOA's maar des te meer aan de BoBo's voordat ik daar op afgeschoten ga worden) maar het goede zal wederom ......en wie komen er mee weg? De Boa's of de BoBo's??? 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #444 Gepost op: 27 september 2013, 08:16:40
 De Rijkspas is een kaart met veel mogelijkheden, maar de Wet maakt het niet mogelijk om deze kaart privé te gebruiken. Zijn zeker wel ideeën over en men heeft de wenst ook, maar daar zijn een aantal wetswijzigingen voor nodig die niet 1,2,3, te realiseren zijn. Men is er wel mee bezig. Voor (inter)nationaal reizen met de Rijkspas moet ook de Wet worden gewijzigd. Recentelijk zijn een aantal onderdelen van het Rijk door de rechter teruggefloten omdat men oneigenlijk het BSN intern in gebruik heeft. Zo zijn er een scala van belemmerende elementen te benoemen.

Omdat men het toch heeft over de politie ID-kaart:
Tot op de dag van vandaag ziet mijn AH-bonuskaart er professioneler uit dan de Politie ID-kaart, wat in mijn ogen niet meer is dan een geplastificeerd clubhuiskaartje. Ik heb dat al vaker intern aangezwengeld. Iedereen weet het, iedereen zegt het. Nou is er wat meer verbetering gekomen de afgelopen jaren in de herkenbaarheid van de Politieambtenaar dat als men in burger werkt (en men zichtbaar moet zijn) wat meer, in navolging van de Kmar met een “badge” is gaan werken (zonder dat dit overigens in de wetgeving is opgenomen), maar ook die mag wel een wat meer persoonlijkere uitstraling krijgen (niet dat we altijd de VS moeten nadoen, maar op dit punt zouden we wat meer kunnen afkijken) vermelding nummer, eenheid etc. Geeft het wat meer “panache”   .

P.S.
Misschien er op wijzen dat als je in uniform bent je echt niet daarbovenop tevens de badge hoeft te dragen. Staat zo ontzettend blij!! Het is al duidelijk wie je bent. Met name BOA’s maken er een kermis van.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #445 Gepost op: 27 september 2013, 19:54:48
Citaat van: DKAG link=msg=1204736 date=1380262600
De Rijkspas is een kaart met veel mogelijkheden, maar de Wet maakt het niet mogelijk om deze kaart privé te gebruiken. Zijn zeker wel ideeën over en men heeft de wenst ook, maar daar zijn een aantal wetswijzigingen voor nodig die niet 1,2,3, te realiseren zijn. Men is er wel mee bezig. Voor (inter)nationaal reizen met de Rijkspas moet ook de Wet worden gewijzigd. Recentelijk zijn een aantal onderdelen van het Rijk door de rechter teruggefloten omdat men oneigenlijk het BSN intern in gebruik heeft. Zo zijn er een scala van belemmerende elementen te benoemen.

Omdat men het toch heeft over de politie ID-kaart:
Tot op de dag van vandaag ziet mijn AH-bonuskaart er professioneler uit dan de Politie ID-kaart, wat in mijn ogen niet meer is dan een geplastificeerd clubhuiskaartje. Ik heb dat al vaker intern aangezwengeld. Iedereen weet het, iedereen zegt het. Nou is er wat meer verbetering gekomen de afgelopen jaren in de herkenbaarheid van de Politieambtenaar dat als men in burger werkt (en men zichtbaar moet zijn) wat meer, in navolging van de Kmar met een “badge” is gaan werken (zonder dat dit overigens in de wetgeving is opgenomen), maar ook die mag wel een wat meer persoonlijkere uitstraling krijgen (niet dat we altijd de VS moeten nadoen, maar op dit punt zouden we wat meer kunnen afkijken) vermelding nummer, eenheid etc. Geeft het wat meer “panache”   .

P.S.
Misschien er op wijzen dat als je in uniform bent je echt niet daarbovenop tevens de badge hoeft te dragen. Staat zo ontzettend blij!! Het is al duidelijk wie je bent. Met name BOA’s maken er een kermis van.

Aha de bron van het BOA beeldvorming probleem.......


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #446 Gepost op: 27 september 2013, 20:23:42
Over het onderwerp is recent een boek verschenen: "Naar één Nationale Politie".


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #447 Gepost op: 19 november 2013, 16:21:11
Nieuw model personele reorganisatie politie

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/19/00-nieuw-model-personele-reorganisatie.html
Laatste update: 19-11-2013 | 15:19

Nederland - Vandaag, dinsdag 19 november, presenteert de korpsleiding een nieuw model voor haar personele reorganisatie. Het nieuwe model leidt tot een eerdere start van de personele reorganisatie.

In het model worden eerst alle werknemers verplaatst naar een nieuw team. Dit vindt plaats op basis van de huidige functie van de medewerkers. De teams zijn eerder vastgesteld in het inrichtingsplan van de nieuwe organisatie. De korpsleiding is van mening dat met dit voorstel zekerheid en duidelijkheid aan alle medewerkers wordt geboden. Zo heeft iedere politiemedewerker een garantie op werk en gaat niemand achteruit in salarisschaal en rang. Daarnaast behouden vrijwel alle medewerkers hetzelfde werkveld: een wijkagent blijft wijkagent en een rechercheur blijft rechercheur.

Capaciteit - formatie
Vanaf 2015 wordt de capaciteit van alle teams in overeenstemming gebracht met de formatie zoals die al was gepland in het inrichtingsplan. Hiervoor wordt een aantal jaren uitgetrokken. Hierbij gelden dezelfde waarborgen voor de werknemers.

Zorgvuldig
De afgelopen weken spraken de Centrale Ondernemingsraad, de politievakbonden, het ministerie van Veiligheid en Justitie en betrokkenen van het korps elkaar regelmatig over dit nieuwe model. De nationale politie wil zo voortvarend mogelijk volgens de nieuwe inrichting gaan werken en medewerkers duidelijkheid verschaffen. Vandaar dat de korpsleiding nu met dit nieuwe model komt. Het model doet recht aan met de vakbonden gemaakte afspraken over het Landelijk Sociaal Statuut. De korpsleiding wil daarmee uitermate zorgvuldig omgaan. Daarom laten wij dit model juridisch extra toetsen.

Prestaties op peil
Vanaf 1 januari 2013 is het korps gestart met de bouw van één politie. Daarmee is de grootste reorganisatie uit de Nederlandse geschiedenis in gang gezet. Ondertussen werken ruim 60.000 politiemensen 24/7 aan de veiligheid van Nederland. De Nederlandse politie zet alles op alles om de prestaties tijdens de reorganisatie op peil te houden en tegelijkertijd de dienstverlening te verbeteren.
Samen sterk in de hulpverlening!


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #448 Gepost op: 20 november 2013, 09:40:37
Zolang ik in een avonddienst samen met de schaars aanwezige andere collega's nog mensen te woord moet staan in het kader van het dienstverleningsconcept die aanbellen bij het bureau om hun verhaal kwijt te willen, terwijl ik de volgende ochtend hoor dat er 8 woninginbraken gepleegd zijn in de wijken rondom het bureau, heb ik er geen vertrouwen in. O0
If you can dream it, you can do it.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #449 Gepost op: 7 december 2013, 02:43:26
Citaat van: Jims link=msg=1221444 date=1384936837
Zolang ik in een avonddienst samen met de schaars aanwezige andere collega's nog mensen te woord moet staan in het kader van het dienstverleningsconcept die aanbellen bij het bureau om hun verhaal kwijt te willen, terwijl ik de volgende ochtend hoor dat er 8 woninginbraken gepleegd zijn in de wijken rondom het bureau, heb ik er geen vertrouwen in. O0

amen!

Prachtig verwoord!  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens