Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 185782 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #490 Gepost op: 7 november 2014, 20:15:54
Citaat van: enrico1972 link=msg=1306956 date=1415343124
Alles wat onze nationale brombeer uitspreekt neem ik al een tijd met niet een koreltje zout maar met een hele fabriek aan zout.
Die man en zijn directe medewerkers die zijn teksten schrijven en zeggen wat er moet gebeuren is niet serieuz te nemen.

Misschien word het ook wel eens tijd dat hij met pensioen gaat. Hij is ondertussen al 70 jaar.... ( bijna 71 alweer )  ??? ???
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


DieKleine

  • Aspirant hoofdagent regio Zeeland-West Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #491 Gepost op: 14 november 2014, 18:46:16


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #492 Gepost op: 26 november 2014, 14:09:38
Politiemedewerkers geïnformeerd over reorganisatie
Laatste update: 26-11-2014 | 12:10

Nederland

De medewerkers van de politie ontvangen eind november een tussentijdse brief waarmee zij worden geïnformeerd over hun mogelijke plek in de nieuwe organisatie. Ruim 85 procent van de medewerkers volgt zijn huidige functie, de resterende medewerkers krijgen een passende functie aangeboden. Er is voor iedereen werk- en salarisgarantie.


De formele overgang naar de nieuwe organisatie vindt plaats in de loop van 2015. Er is gekozen voor een tussentijdse informatieve brief om medewerkers meer houvast te geven over hun beoogde plaatsing. Tevens kunnen medewerkers reageren voordat het korps tot formele plaatsing overgaat.

Functievergelijking
Om te zorgen dat de politiemedewerkers een passende plek in de nieuwe politieorganisatie krijgen, is een zogeheten functievergelijking gedaan. Deze is voor alle 65.000 politiemedewerkers doorlopen. Centraal stonden vragen als: welk werk doet iemand, wat is de formele functie, waar keert dat werk in de nieuwe organisatie terug en wat zou dan de concrete werkplek worden? Naar verwachting zal 85 procent van de medewerkers zijn huidige functie in de nieuwe organisatie volgen. De overige medewerkers krijgen een passende functie aangeboden. Er is voor iedereen werk- en salarisgarantie.

Plaatsingsadviescommissie
Voordat medewerkers formeel overgaan naar de nieuwe organisatie is nog een aantal stappen te zetten. Begin 2015 gaat een plaatsingsadviescommissie op basis van de functievergelijking aan de slag met een personeelsplaatsingsplan en het zoeken naar passende functies voor medewerkers die hun functie niet volgen.Het streven is eind derde kwartaal van 2015 alle formele plaatsingsbesluiten te hebben afgerond.

Dialoog
Jannine van den Berg, binnen de korpsleiding verantwoordellijk voor de personele reorganisatie: ‘Deze verandering brengt voor onze mensen onzekerheid met zich mee en heeft impact. Daar lopen wij als korpsleiding niet voor weg. De reorganisatie gebeurt daarom in dialoog met medewerkers, medezeggenschap en vakorganisaties. Met elkaar bouwen we aan één korps dat bijdraagt aan een veiliger Nederland en recht doet aan het politievakmanschap van onze medewerkers.’

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2014/november/26/politiemedewerkers-geinformeerd-over-reorganisatie.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #493 Gepost op: 28 november 2014, 00:16:27
Citaat van: enrico1972 link=msg=1310682 date=1417007378

Jannine van den Berg, binnen de korpsleiding verantwoordellijk voor de personele reorganisatie: ‘Deze verandering brengt voor onze mensen onzekerheid met zich mee en heeft impact. Daar lopen wij als korpsleiding niet voor weg. De reorganisatie gebeurt daarom in dialoog met medewerkers, medezeggenschap en vakorganisaties. Met elkaar bouwen we aan één korps dat bijdraagt aan een veiliger Nederland en recht doet aan het politievakmanschap van onze medewerkers.’


Prachtig politiek verwoord! Hier heeft iemand een paar avondjes aan besteed om het zo correct mogelijk verwoord te krijgen. Geen mens die het gelooft, maar daar gaat het ook niet om. Ik kan mij op geen enkele wijze voorstellen dat de korpsleiding in dialoog gaat met mensen die her-plaatst gaan worden, simpelweg omdat het er véél te veel zijn. Aan de andere kant is een dialoog niet meer dan een gesprek tussen 2 of meer mensen, het zegt niks over wie die mensen zijn waarmee ze het gesprek aangaan ......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #494 Gepost op: 28 november 2014, 01:16:40
Bij RTV Rijnmond was er vanavond wat over in het nieuws.
Bij gebrek op dit moment aan de door hun geknipte versie zie je het van 08:58 tot 10:47 in onderstaande video.

https://www.youtube.com/watch?v=kmqGcVwIdUk
RTV Rijnmond
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #495 Gepost op: 29 november 2014, 00:16:46
LOL (laughing out loud)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #497 Gepost op: 2 december 2014, 21:09:24
Citaat van: Diamondback link=msg=1311999 date=1417534127
Zo.... wordt druk voor het hekje...

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3802431/2014/12/02/Duizenden-bezwaren-bij-politie-om-nieuwe-baan.dhtml

Het gaat om civiele zaken, daar hebben ze geen hekje...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #498 Gepost op: 6 december 2014, 06:36:10
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #499 Gepost op: 6 december 2014, 10:55:45
Nee absoluut niet... Overigens zitten de meeste executieven in de hoek waar de minste klappen vallen. Het ondersteunend personeel.... pfff ik vind dat je zo niet met je personeel omgaat...

Wel mooi... volgend jaar cao onderhandelingen... ik ben bang dat, als deze weg gevolgd wordt dat er massale stakingen aankomen. Is het niet van executief, dan wel van het ondersteunend...
al 5 jaar op de nul-lijn... dat is grof gezegd ong. 17% achteruit gang met de inflatie en crisis van de afgelopen tijd....nu hoor je mij niet klagen over mijn salaris... maar veel beter wordt het ook niet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....