Ik verdedig mijzelf niet, ik geef alleen aan dat aanpassingen aan een ICT-systeem soms verregaande gevolgen hebben die op het moment van beginnen helemaal niet aan de orde waren. Je vaart nu rond met een schip waarvan niemand de kapitein serieus neemt. Tijd voor een nieuwe kapitein die wel het vertrouwen heeft want een stuurman die vol gas naar links vaart terwijl twee dekmatrozen het anker op eigen initiatief uitgooien is gegarandeerd succes op een enkele reis naar de bodem.
Nou ik weet het niet... maar we zijn allang hard op weg naar de bodem.... Helaas... De hele reorganisatie naar de NP is er een van schaalvergroting, gebaseerd op een bezuinigingsslag. Alles zou goedkoper worden echter "vergat" men dat deze reorganisatie, in combinatie met het LFNP een enorm zwart gat zou worden waar inmiddels al bijna een half miljard in gestort is.
Effect... we kunnen als basisteam bijna niets meer zelf en moeten voor vanalles en nog wat meldingen maken in het DPC waar je vervolgens maanden op wacht voor iets geregeld is. Het dan gek vinden dat basisteams zelf enorme hoeveelheden van artikelen gaan bestellen zodat er een eigen voorraad is. Terwijl het hiervoor, op lokaal niveau, prima geregeld was. Nee... een paarse krokodillen organisatie zijn we geworden, waarvan ik me afvraag, of we nog in staat zijn om in te springen in de dagelijkse behoeften.
De diender op straat wil wel... echter die gouden tussenlaag... die zouden ze moeten saneren. Net als die hele paarse krokodillen bende....
Verandering en vernieuwing kunnen echt wel goed zijn... maar dan moet het ook wel een verbetering zijn. Die verbetering mis ik nog...
Het meest jammere wat ik aan mezelf bemerk is dat ik minder trots ben op het feit dat ik bij de politie werk. Het werk zelf, er zijn voor de burgers, alsmede de saamhorigheid op de werkvloer die is niet veranderd. Dat is nog steeds het mooiste wat er is. Maar al die rotzooi er om heen...