Nu weet ik niet op welke systemen jullie BHV gebouwd is, maar zelf heb ik binnen mijn dienst de beschikking over diverse systemen die nog op het oude MS-DOS gebouwd zijn. Niet meer van deze tijd, en zeer gebruiksonvriendelijk als je niet uit die tijd komt maar je kan er nog wel redelijk mee overweg al ben ik blijk dat ik alleen bij het kijk gedeelte kan en niet bij de invoer.
Daarnaast hebben wij wel diverse mutatie systemen die nog echt uit het tijdperk Windows 95 komen waarvan een enkele vervangen is. Dit zijn systemen die via en explorer omgeving te benaderen zijn en ook meer gebruiksvriendelijker zijn. Vaak is het probleem met dit soort systemen (de mutatie en database systemen) niet het feit dat er een nieuw systeem gehanteerd moet worden, maar meer dat de gegevens die in 1 systeem staan ook in het andere systeem te zien en gebruiken moeten zijn.
Maar ik blijf het verbazen dat jullie soms 4 uur bezig zijn (gemiddeld genomen) terwijl als ik een pv moet tikken in binnen een uur buiten kan zijn. Heb dan mijn PV getikt in een Word bestand en deze geprint en digitaal in geleverd en hoef deze hooguit na akkoord nog enkel te tekenen en klaar. Het is maar net hoe moeilijk we het allemaal maken en wat voor regels we ons als organisatie opleggen. Het kan namelijk gewoon vrij simpel.