Vorming nationale politie

Auteur Topic: Vorming nationale politie  (gelezen 193490 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #90 Gepost op: 18 december 2010, 15:27:58
De aanschaf van de voertuigen is een leuk voorbeeld :)

De burgemeester van Dordrecht is duidelijk niet echt op de hoogte van hoe er nu gewerkt wordt ::)
RTV Rijnmond (vanaf 0:55)

Opstelten beheerder van één landelijk korps
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #91 Gepost op: 18 december 2010, 15:33:57
In een ander topic (voertuigen politie uniform) kun je lezen hoe het met de voertuigen is geregeld,er komt 1 soort voertuig.De politie in nederland gaat in Volkswagen(doen ze nu al)rijden het model wordt de Touran of Passat voor de noodhulp.Als ik naar de groote van Oost en Noord Nederland kijk is het te hopen dat ze daar de Passat krijgen ivm aanrijdtijd ,gaan ze niet redden(doen ze nu al niet)met de Touran.Eigenlijk is het al een beetje zo bijna alle regio's rijden in de touran(Hollands-Midden en MWB rijden Golf+,MWB doet de noodhulp voornamelijk met de T5 alsmede Rotterdam-Rijnmond)dus 3 regio's iets anders dan Touran de rest Touran inc.Amsterdam!!!Gooi-vechtstreek en Flevoland reden Volvo maar zijn ook overgestapt naar de Touran.Als het Touran wordt(kans is heeeel groot)is het verstandig dat er een hele grote 2 liter onder de motorkap ligt,maar dat is mijn mening en alles draait om de almachtige EURO.

Nou maakt voor de aanrijtijden geen PIEP uit wat voor auto je rijdt, ooit gehoord van de brance richtlijn. En met een Touran en een passat kan je allebie 160 rijden en harder mag het niet van de brance richtlijnen...........................

gr
Mike

ps de Passat is ook levebaar met een motor welke maar 105 PK heeft dus dat maakt niet heel veel uit............


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #92 Gepost op: 18 december 2010, 16:36:02
Alleen is de 105PK niet met automaat en die is verplicht geworden... 3hj
Voor de rest hoop ik maar dat jij in het verhaal van de brancherichtlijn verder kan denken dan de eerste paar pagina's. Er hoort namelijk nog iets bij...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #93 Gepost op: 18 december 2010, 17:06:59
Alhoewel het een leuke discussie is, maar het ging mij niet om welk type voertuig. Ik doelde meer op het aantal.
M.a.w. krijgen we in het noorden genoeg voertuigen?

 :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #94 Gepost op: 18 december 2010, 17:35:21
Als het goed is blijven de basiseenheden gewoon gelijk. Hoogstens zal er een agent van hier naar daar wat makkelijker verschuiven. Het kabinet heeft geroepen dat de politie weer meer de wijk in moet dus dan kan je niet nog groter gaan opereren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #95 Gepost op: 18 december 2010, 19:09:57
Nou maakt voor de aanrijtijden geen PIEP uit wat voor auto je rijdt, ooit gehoord van de brance richtlijn. En met een Touran en een passat kan je allebie 160 rijden en harder mag het niet van de brance richtlijnen...........................

gr
Mike

ps de Passat is ook levebaar met een motor welke maar 105 PK heeft dus dat maakt niet heel veel uit............

Daar gaan we dan weer met een status en er mag worden afgeweken van de branche richtlijn. NU maar weer terug.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #96 Gepost op: 18 december 2010, 19:11:27
Er is geen reden om te denken dat er iets gaat veranderen in het aantal voertuigen. Zoals al eerder gezegd door Maarten en DiNozzo blijven de teams in principe gelijk. Wellicht veranderd dat in de toekomst maar daar zijn nu geen plannen voor. Het enige wat er lijkt te gaan veranderen op de werkvloer:
  • Elk team in Nederland dezelfde voertuigen, hetzelfde basis kledingpakket en dezelfde salarisschalen en secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Landelijke aansturing van eenheden (aantal meldkamers neemt af en elke meldkamer kan elke auto zien rijden)
  • Landelijke standaardisering van computersystemen (is nog steeds niet voltooid) en beleidsaansturing
  • Herverdeling taken voor wijkteams, regionaal opererende diensten en landelijk opererende diensten (verkeer, spoor, water)
Verder zie ik in de praktijk nog weinig anders worden. Het valt dus allemaal wel mee.
Wout


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #97 Gepost op: 18 december 2010, 19:45:43
@Wout

Dank voor je antwoord.
Dat lijkt inderdaad dus al een stuk gunstiger. En ik ben blij dat er voldoende capaciteit blijft.

Even een andere vraag: Zie jij ook nadelen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #98 Gepost op: 18 december 2010, 19:46:02
Daar gaan we dan weer met een status en er mag worden afgeweken van de branche richtlijn. NU maar weer terug.

Klinkt leuk in theorie maar in de praktijk...............


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #99 Gepost op: 18 december 2010, 19:50:06
Klinkt leuk in theorie maar in de praktijk...............

Kan natuurlijk alleen oordelen over mijn eigen regio(AA) en daar word het met de week strenger..... En afwijken van de richtlijnen......Gaat niet geburen....