haak wordt niet aan de arm zelf vastgemaakt dus blijft de lier belast
Dan is het helemaal een speelgoedkraantjes, als de kracht van de lier de hijscapaciteit bepaald. De politie kraan tilt wel met de arm en niet met de lier, en die zou dan sterker zijn?
1 het extra gewicht door het ongeval, ik noem water/modder of een combinatie ervan
2 hoe is de wind, als er een harde wind staat verhoogd dat het moment dat staat op het hijspunt de auto hoeft dan nog niet te bewegen maar het hijsgewicht neemt wel toe.
Correct, maar als de auto nog onder water zit moet je hem omhoog kunnen halen, pas dan kun je langzaam door een deur te openen het water snel weg te laten lopen.
Wind heeft hier geen invloed, leuk voor torenkranen etc, maar in de stad, bij deze hoogte geen enkele invloed. Kijk naar de omgeving, ik zie nergens signalen dat er sterke wind was.
Hijsbewijs: Verschil tussen theorie en praktijk.
vier kraanbedrijven met dusdanige voertuigen die een tram nog beter kunnen handellen als de oude kraan
Klopt, en als die bedrijven een klein beetje economisch werken zijn die allemaal elke dag aan het werk en dus niet op afroep beschikbaar voor incidenten. Die discussie is al eerder gevoerd.