Je kan je maar ergens druk om maken.........als een gemeente besluit tot de aanschaf van materiaal en het uitvoeren van taken dan zal daar een goede reden voor zijn......of gaan we straks ook topics openen voor een buitensluiting, wegdekreiniging, stormschade, wateroverlast, liftopsluitingen zonder gevaar .....en noem het maar op...ook een vorm van broodroof..?
Het is niet een kwestie van druk maken, beste Shave. Ik merk slechts iets op. Heeft niks te maken met me ergens druk om maken.
Besluiten van een gemeente mogen best tussentijds overwogen worden. Is de nut en noodzaak er nog om te hersporen voor de HTM? En ga zo maar door.
Buitensluiting waarbij er geen mensen/dieren in gevaar zijn is geen taak voor van de Brandweer. Veelal wordt er wel voor uitgerukt vanwege bijvoorbeeld een pannetje op het vuur of een kleintje welke alleen binnen zit.
Is er geen gevaar dan is het een zaak voor een sleutelboer. Ik weet dat er ook korpsen uitrukken voor deze dienstverlening en dan vervolgens zelf een rekening aanzeggen.
Wegdekreiniging, is niet voor de Brandweer. Zeker geen lange sporen. Hier zijn prima firma's voor, denk aan Ecoloss.
Wateroverlast waarbij (grote) schade dreigt of mensen in gevaar zijn, zal de brandweer op rijden. Geen discussie.
Liftopsluitingen is iets wat in principe door een huismeester/beheerder opgepakt kan worden. Zijn er mensen in paniek o.i.d. dan zal de Brandweer uiteraard uitrukken.
De uitspraak broodroof raakt helemaal kant noch wal. Ik zeg slechts dat de brandweer zich bezig moet houden met haar Core Business!