Wind heeft hier geen invloed, leuk voor torenkranen etc, maar in de stad, bij deze hoogte geen enkele invloed. Kijk naar de omgeving, ik zie nergens signalen dat er sterke wind was.
Hijsbewijs: Verschil tussen theorie en praktijk.Klopt, en als die bedrijven een klein beetje economisch werken zijn die allemaal elke dag aan het werk en dus niet op afroep beschikbaar voor incidenten. Die discussie is al eerder gevoerd.
Wind in welke mate dan ook heeft altijd invloed, en Hijsbewijs heb ik niet voor mijn lol gehaald maar ook omdat ik er mee werk als ik barriers en betonrails moet verplaatsen deze zijn vele malen zwaarder als het getoonde voertuig maar ook nog eens kleiner.
Verder ben ik het met Merijn eens, in dit geval had de duiker al vastgesteld dat het voertuig al leeg was dus had het geen zaak van de brandweer horen te zijn echter alle reactie's hier lezende in dit topic word er wel erg veel onder de noemer oefening gegooid misschien is dat nog wel een puntje van bezuiniging.
Er zijn veel meer mogelijkheden om binnen een uur een kraan ter beschikking te hebben dan alleen die vier bedrijven rondom DH, als het in de rest van Nederland lukt zonder zie ik de noodzaak niet van een kraan. A'dam is ongeveer vergelijkbaar, sterker nog in het voordeel met de grachten, en bij mijn weten hebben ze daar ook geen kraan.
Ook niet om een tram in de rails te zetten dat laten ze over aan het vervoerbedrijf, waar deze taak ook hoort, en die schakelt daar weer een berger voor in tenzij ze het zelf kunnen oplossen.
Ik zie dit nog dezelfde kant op gaan als defensie, die zetten tegenwoordig hun kraanauto's ook al in voor de nederlandse bank als het gaat om kunst vervoer.
Zie de beelden die bij het depot Lelystad staan opgeslagen het meerendeel is door defensie vervoert.
Dus een cursus hoe help ik de private sector om zeep.