andere kleding

Auteur Topic: andere kleding  (gelezen 13715 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Gepost op: 1 augustus 2010, 17:21:44
welke afdeling heeft kleding die afwijkt van wat het landelijk bureau voorschrijft. ik hoor het graag

ben

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2010, 19:40:45
Welk landelijk bureau?

En waarvan afwijkt? Van het voorgeschreven RK-tenue?

benII

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2010, 19:41:52
zucht ik dacht er gaat vast iemand zeggen welk landelijk bureau..... het zal me een zorg zijn hoe ze zich daar noemen :-X. Wat ik graag wil weten, zijn er op ons forum rk-leden die een ander uniform aanhebben dan het door het landelijk bureau voorgeschreven merk. (niet kleur)

ik hoor het graag

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2010, 19:44:34
Kijk uit dat je niet gaat hyperventileren met je gezucht. Succes met je oproep!  87iujh

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2010, 14:37:02
Vanwaar jouw vraag?
Klinkt alsof je die afdelingen erop wilt gaan aanspreken  :o...

Misschien is het handig als je ook even noemt wat de voorgeschreven kleding is, dan kunnen mensen in de kast gaan kijken of het afwijkend is.
Wij hebben trouwens geen uniform meer, alleen een werkpak.

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2010, 14:46:23
welke afdeling heeft kleding die afwijkt van wat het landelijk bureau voorschrijft. ik hoor het graag

ben
zucht ik dacht er gaat vast iemand zeggen welk landelijk bureau..... het zal me een zorg zijn hoe ze zich daar noemen :-X. Wat ik graag wil weten, zijn er op ons forum rk-leden die een ander uniform aanhebben dan het door het landelijk bureau voorgeschreven merk. (niet kleur)

ik hoor het graag

Op een forum kun je deze reacties verwachten, als je zelf niet serieus over komt.. (sorry kan er niets anders van maken)
Daarnaast is je vraag niet duidelijk genoeg, ik ben erg benieuwd wat je van plan bent en/of wilt weten!
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2010, 19:18:37
Waarom doet iedereen hier ineens zo moeilijk en kinderachtig zeg? Erg flauw!

Wellicht dat je dit topic eens door moet lezen, daar staat een hoop informatie in over je vraag en is uitvoerig gediscussieerd over afwijkende kleding.

EH-Am*dam

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2010, 19:24:43
om de vraag een beetje te beantwoorden, wij hebben in A'dam volgens mij gewoon de landelijke kleding.
Hoewel er in de loop der jaren veel verschillen in de uitrusting zitten (verschillende type truien en andere logo's op broek).

Persoonlijk heb ik als tenue:
witte polo met rood kruis op rug; onbekend merk
rode katoenen trui, maar mijne is erg oud en geen standaard
grijze broek met op rechter zak badge Het nederlandse Rode Kruis en het rode kruis; merk KLM-kleding

Ik ben een groot voorstander van een uniforme uitstraling binnen het RK.
Ik verbaas me altijd bij grote inzetten met verschillende afdelingen in de verschillende tenues.
MAAR de standaard RK-kleding (maar ook materiaal en voertuigen) moet dan wel goedkoop verkrijgbaar zijn via het "landelijk bureau".
Wat toch niet onmogelijk moet zijn als je centraal inkoopt in grotere aantallen.
EH-verlener RK Amsterdam SIGMA Amsterdam-Amstelland BHV

benII

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2010, 19:33:34
de reden waarom ik het wil weten is. dat onze afdeling overweegt kleding te gaan kopen bij een ander bedrijf. Wij vinden het werkpak niet geweldig.

dus vandaar mijn vraag.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2010, 00:00:57
de reden waarom ik het wil weten is. dat onze afdeling overweegt kleding te gaan kopen bij een ander bedrijf. Wij vinden het werkpak niet geweldig.

dus vandaar mijn vraag.

De standaard NRK werkkleding heef geen volwassen uitstraling laat staan dat het geschikt is om mee in d epraktijk te werken. Andere tenues zoalsdie van G&S, Determeyer etc hebben de NRK kledinglijn gebaseerd op die van de ambulancedienst. Stukken betere kwaliteit en betere uitsraling, en zo duur is dat ook weer niet. De wollen trui met ingenaaid NRK logo is echt een drama voor de drager, en de werkbroek met orde kruis logo is onpractisch door de verkeerde locatie van de opgenaaide zakken plus het plastic logo geeft transpiratieproblemen, kortom verkeerde keus van het NRK landelijk bureau om die ''kleding''fabrikant te kiezen. Komt vast door oude prijs en leveringsafspraken met KLM EHCO kleding...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod