Ik heb al wat afdelingen gezien hier in het Noorden, en doordat de kleding niet landelijk wordt aangeschaft zijn er natuurlijk wat kleine details die bij iedereen weer anders is. Zo miste ik bij mijn vorige afdeling het Rode Kruis embleem op de zak aan mijn rechterbeen, nu heb ik niet meer het venstertje waar je een ID achter kan schuiven en de trui is volgens mij zelfs binnen de afdelingen vaak verschillend. De tassen zijn vaak verschillend (bruin, rood, blauw, etc.). Bovendien zie ik in spotjes van het NRK mensen nog in de oude polo lopen. En de petten, als daar al een richtlijn voor bestaat, daar is helemaal geen touw aan vast te knopen.
Maar we zijn herkenbaar en daar gaat het om.
Waar ik meer problemen mee heb is dat de kleding niet lekker zit en nergens op lijkt. De broek is wel oké, maar de blouse!? Vreselijk. Alsof iedereen binnen het Rode Kruis zwaarlijvig is... bij zowel lange als kortere mensen valt op dat de breedte te ruim is genomen. Bovendien zit dat ding voor geen meter, zeker niet met dat opgeplakte RK logo achterop. Alsof je met een stuk karton op je rug loopt.