andere kleding

Auteur Topic: andere kleding  (gelezen 13716 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #20 Gepost op: 6 augustus 2010, 12:34:04
Dat is raar zeg voor een neutrale organisatie, promoten van gedwongen winkelnering....

beter zo zijn een vernieuwde kledinglijn vaststellen met productue-eisen en prijsvoorwaarden waaraan leveranciers moeten voldoen. Dan kan iedere regio/afdeling zlef het een en ander bestellen wat zenodig hebben.

Verder zou een soort dagelijks tenue voor officiele gelegenheden en low profile aanwezigheid wel erg handig zijn. Zoals het oude blauwe (broek) met witte overhemd en blauwe trui. Met een geel hulpverleners hesje is men dan snel weer her-kenbaar als hulpverlener. Werkt ook goed bij de politie. Met het oude uniform was nik smis mee behalve dat sommige afdelingen zo zuinig cq. ouderwets waren dat daar nog de oude uniformen(jassen) van WO II engelse stijl gerdagen werden tot ver in de jaren 90....

RAV-en hebben hetzelfde probleem met ontbreken van een dagelijks tenue. GHOR in Haaglanden heeft wel een dagelijks tenue maar GGD, WK en AZZ etc niet. Dan vallen de hulpverleners wel heel erg op als ze low profile aanwezig moeten zijn bij officiele gebeurtenissen zoals herdenkingen, Prinsjedag etc. Hier in de hofstad kan dat bijna  dagelijks voorkomen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Diederick

• Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #21 Gepost op: 6 augustus 2010, 13:00:38
Volgens mij kunnen afdelingen hun kleding al zelf bestellen, zoals ik al zei ben ik al kleding van in ieder geval twee verschillende leveranciers tegengekomen.

En we hoeven niet net als ambulanceverpleegkundigen altijd sterk aanwezig te zijn, omdat onze inzetten niet altijd prio 1 zijn. Wij zijn er ook wel eens om ouderen te begeleiden, om huilende / flauwgevallen kinderen te kalmeren bij prikacties, om de EHBO te verzorgen bij theatervoorstellingen of luxe beurzen, als EHBO-er bij vervoer van bejaarden, etc. Daar hoef je niet zo op te vallen en werkt het soms juist tegen je.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2010, 16:01:40
hoi

inderdaad was er een grote stand van het RK op de ivic van VORIG jaar. Daar was de leverancier aanwezig, ik heb uitgebreid met hem gesproken over materiaal uitstraling zitcomfort etc. maar verder kwam daar niets uit, wel keurig een mailtje gehad van de kleding commissie van het RK waarin al mijn opmerking weggewuifd werden.

Overigens is het pakket van het RK helmaal niet goedkoop, sterker nog bij andere is het een stuk goedkoper. De vraag is kan het RK ons (nog) tegenhouden als we het ergens anders gaan kopen. We kunnen altijd de oude kleding bewaren en als er dan een begrafenis van het koningshuis is dan trekken we dat wel aan.

Is er nou geen enkele afdeling die al kleding heeft van een andere leverancier. Ik hoor het graag

ben

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 6 augustus 2010, 16:18:44
hoi

inderdaad was er een grote stand van het RK op de ivic van VORIG jaar. Daar was de leverancier aanwezig, ik heb uitgebreid met hem gesproken over materiaal uitstraling zitcomfort etc. maar verder kwam daar niets uit, wel keurig een mailtje gehad van de kleding commissie van het RK waarin al mijn opmerking weggewuifd werden.

Overigens is het pakket van het RK helmaal niet goedkoop, sterker nog bij andere is het een stuk goedkoper. De vraag is kan het RK ons (nog) tegenhouden als we het ergens anders gaan kopen. We kunnen altijd de oude kleding bewaren en als er dan een begrafenis van het koningshuis is dan trekken we dat wel aan.

Is er nou geen enkele afdeling die al kleding heeft van een andere leverancier. Ik hoor het graag

ben

Er zijn meer dan genoeg afdelingen (en individuen die op persoonlijke titel andere kleding dragen) die kleding hebben van andere leveranciers. Daarom zie je ook mensen van verschillende afdelingen (soms binnen dezelfde afdeling) in verschillende kledingstukken lopen. Of het wenselijk is, is een tweede. Ik weet dat het LB  in den beginne de strijd aan is gegaan met deze andere leveranciers onder het kopje oneigenlijk gebruik van het rode kruis (denk o.a. ook aan de film ja zuster nee zuster). Een aantal alternatieve leveranciers heeft toen in moeten binden. Ik weet echter niet of het LB momenteel nog steeds een dergelijke kruistocht voert.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik persoonlijk vind het huidige officiele RK werkpak (we hebben immers geen uniform meer) niet van deze tijd en zou ik het liefst kleding dragen waar goed over is nagedacht en die degelijk is die andere leveranciers mij wel kunnen bieden, maar helaas is dat niet het officiele RK werkpak, dus mag het niet. Maar zolang de besturen niet op bestuurlijk niveau klagen over het huidige pakket werkkleding en er aldus in de ALV niet over gesproken wordt, zal er niks veranderen.

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #24 Gepost op: 6 augustus 2010, 20:10:34
hoi chopsticks,

en om welke afdelingen gaat het dan, want daar wil ik graag contact mee opnemen. Ik ben met je eens dat er meer over gepraat zou moeten worden, maar of het LB er ooit iets aan gaat doen...betwijfel ik. Vanzelfsprekend is dat het binnen een afdeling geen wildgroei aan kleding mag komen.

ik heb het LB om een reactie gevraagd.....

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 7 augustus 2010, 13:30:15
Volgens mij zijn er 2 discussies over het RK op dit forum en dat is of over de kleding, of over de OGS op rk voertuigen.

Wij hebben verschillende andere zelfbestelde kledingstukken, PM me maar als je het wilt weten.

First helper

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #26 Gepost op: 23 september 2010, 00:57:59
Beste allemaal,

Ben zelf niet echt bij het Rode Kruis betrokken (volg slechts m'n ehbo herhalingen bij het Rode Kruis in de buurt en ken ook wel een aantal vrijwilligers) maar vind het toch wat triest hoe bepaalde mensen hun organisatie neerzetten. We kunnen lange discussies gaan voeren over welles/nietes maar leg je opmerkingen neer waar ze thuis horen.

Veranderingen in kledinglijnen vinden plaats in alle branches, soms gaat dat om kleine wijzigingen, soms ook wat groter. Werk zelf als hoofd pz bij een groot bedrijf welke ook de nodige kleding in roulatie heeft. Wij hebben o.a. werkbroeken met daarop ons logo, ook deze modellen wijzigen wel eens. We kozen er al eens voor dezelfde broek aan te houden maar noodzakelijk was toenwel om het logo hiervoor te verplaatsen omdat men aan een zijde een smaller zijvak had zitten. Zo'n verandering zal niet ineens bij alle medewerkers zichtbaar zijn maar pas als iemand weer nieuwe kleding aanvraagt bij pz. Hetzelfde hebben we bij de pilotjassen gehad. Ik bedoel hiermee maar aan te geven dat je deze veranderingen niet voor kunt zijn. Het is ondoenlijk om alle medewerkers in eens een aantal nieuwe broeken te verstrekken omdat er een logo verplaatst is. Als er serieuze en blijvende klachten zijn over bijv. een werkbroek dan moet je wel eens verder kijken dan je neus lang is, wellicht is het dan beter om voor een ander type broek te gaan. Wat betreft die pilotjassen die wij hebben, ook daar horen we nog weleens wat over qua waterdichtheid. Voorstel voor andere betere jassen ligt momenteel bij de directie gezien het kostenplaatje. Deze jassen hebben een dusdanig ander uiterlijk en zullen dan ook aan alle medewerkers moeten worden verstrekt.

Wij hebben als bedrijf ook wel eens de mogelijkheid bekeken om over te stappen naar een andere leverancier, echter als je dat doet zul je al je medewerkers van een compleet nieuwe outfit moeten voorzien omdat dan alle keldingstukken wel anders zijn. Enig idee welk kostenplaatje dit met zich meebrengt?

Kortom: Wees blij dat een organisatie de kledinglijn zo nu en dan aanpast aan de wensen die er zijn. Als men dat niet zou doen is het ook niet goed.  O0

FireStorm

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #27 Gepost op: 27 september 2010, 09:58:55
Wat mij vooral opvalt is dat de afdelingen nogal verschillende soorten kleding hebben verschillend uiterlijk van bodywarmers, jassen, broeken, polo's, en ook om niet te vergeten de tassen!
Zelf vindt ik het jammer dat ik er niet meer met ''rangen'' gewerkt wordt en met het oude bijzondere blauwe uniform voor speciale gelegenheden..

Ik vindt zelf dat er 2 verschillende kleding lijnen gebruikt moet worden voor het sociale vervoer denk ik eerder aan een soort van werk blouse vergelijking met de kazerne kleding van de Brandweer dat ziet er netjes en gelikt uit?

Voor de hulpverlening gewoon de vaste hulpverlening kleding die we nu hebben ..

En wij gebruiken in Zutphen de oude kleine grijse tasjes nog
Ex Rode Kruis Medewerker, Ex Sigma lid, Ex Dierenambulance medewerker..

Brilsmurf

• Forum gebruiker
  • NRK
Reactie #28 Gepost op: 27 september 2010, 18:58:51
Dit weekend hebben we een hulpverlening gedraaid waarbij collega's van diverse afdelingen aanwezig waren. Zo ook een afdeling die zijn kleding van GS betrok. Je kon de collega's op afstand op hun rug herkennen omdat het witte vlak rondom het Kruis op de rug van de jas compleet roze is geworden. Tevens laten de opgedrukte logo's voor op de borst los en scheuren in.

Eerder werd in een reactie gezegd dat het vreemd is dat het Rode Kruis als neutrale organisatie de te gebruiken kleding voorschrijft.

Dit heeft echter niets met neutraliteit te maken. Het motto van het Rode Kruis voor haar afdelingen is: "Samen Eén". Dat betekent dan ook dat we allemaal er hetzelfde bijlopen en bijrijden. Nou uit ervaring kan ik vertellen dat dat nog een hele klus gaat worden.
Kijk voor een goed voorbeeld maar een rond bij de Vierdaagse Nijmegen. Daar zie je de meest vreemde combinaties.
Rode Kruis Utrecht Midden

FireStorm

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #29 Gepost op: 27 september 2010, 21:17:31
Dit weekend hebben we een hulpverlening gedraaid waarbij collega's van diverse afdelingen aanwezig waren. Zo ook een afdeling die zijn kleding van GS betrok. Je kon de collega's op afstand op hun rug herkennen omdat het witte vlak rondom het Kruis op de rug van de jas compleet roze is geworden. Tevens laten de opgedrukte logo's voor op de borst los en scheuren in.

Eerder werd in een reactie gezegd dat het vreemd is dat het Rode Kruis als neutrale organisatie de te gebruiken kleding voorschrijft.

Dit heeft echter niets met neutraliteit te maken. Het motto van het Rode Kruis voor haar afdelingen is: "Samen Eén". Dat betekent dan ook dat we allemaal er hetzelfde bijlopen en bijrijden. Nou uit ervaring kan ik vertellen dat dat nog een hele klus gaat worden.
Kijk voor een goed voorbeeld maar een rond bij de Vierdaagse Nijmegen. Daar zie je de meest vreemde combinaties.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inderdaad ik had afgelopen jaar een oefening in Raalte / Heino en heb daar heel veel verschillende uniformen, tassen, en pams gezien..
De helft van de voertuigen waren wit de andere voertuigen waren geel en weer andere voertuigen waren beige ..
Maar toch blijf ik vinden dat je bij speciale gelegenheden gewoon een net uniform moet dragen en geen hulpverlenings uniform en zeker een uniform die een beetje te dragen is in de zomer en in de winter! het gaat idd een hele klus worden om alles 1 te krijgen ..
Ex Rode Kruis Medewerker, Ex Sigma lid, Ex Dierenambulance medewerker..