andere kleding

Auteur Topic: andere kleding  (gelezen 13720 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #40 Gepost op: 12 oktober 2010, 15:01:01
Gezien uniform gelijk betekend en we gelijke kleding aanhebben hebben we dus nog steeds een uniform.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #41 Gepost op: 12 oktober 2010, 20:43:59
Het RK symbool is niet alleen een kruis! Het is ook een halve maan en een ruit!
Zoals al vaker gezegd, we hebben geen uniform meer bij het RK, we hebben een werkpak!

Ook het werkpak is een uniform.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #42 Gepost op: 13 oktober 2010, 08:57:46
Het RK symbool is niet alleen een kruis! Het is ook een halve maan en een ruit!
Zoals al vaker gezegd, we hebben geen uniform meer bij het RK, we hebben een werkpak!

Inderdaad, tijd voor een nieuw uniform naast het werkpak :)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

frank1984

• BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2010, 11:18:08
leuke discussie over de kleding. opzich zie ik 1 verplichte leverancier niet direct als een probleem, maar inderdaad zouden we dan wel eens kunnen kijken naar de prijs van het een en ander. Daarnaast mag de levertijd ook wel eens wat naar beneden, sommige dingen zit je maanden op te wachten.

Als je alles bij een leverancier regeld kun je ook meer soorten kleding regelen en toch alles goed op elkaar afstemmen. Ze vind ik de bodywarmer van de parka maar een lomp log ding, die bij het verlenen van hulp verschrikkelijk in de weg zit. Daarnaast zou ik een winterbroek ook wel op prijs stellen.

Waar ik me persoonlijk veel meer zorgen over maak is de opvallendheid van de kleding. Het grappige is dat ik merk dat er een sterke behoefte is aan meer low profile kleding. Aan de andere kant loop ik veel op evenementen in de stad, waar we met onze witte blousjes of rode truien absoluut niet opvallen. Ik zag pas een mountainbike team van het rk. Die hadden rood met gele kleding. Mooie reflecterende strepen erop, dus goed herkenbaar en lekker veilig. Zoiets zo ik graag landelijk zien!

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:27:16
Wat betreft de NRK-kleding voor de biketeam, dit is landelijk uitbesteed en zal rond januari bij de afdelingen worden verwacht. Dus alle biketeam hebben straks dezelfde kleding.

Verder voor in de winter, de NRK-broek is ontworpen om over een spijkerbroek oid heen te dragen.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

frank1984

• BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2010, 12:52:34
ik durf nog wel te zeggen dat we veel afdelingen krijgen die de biketeam kleding gaan bestellen voor de lopende teams als die kleding meer opvalt.

ben er benieuw, we zullen het zien begin volgend jaar

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #46 Gepost op: 30 mei 2011, 11:03:27
Topic Kick!

Heeft iemand enig idee of G & S nog bestaat en of ze nog rode kruis kleding leveren, de website die op het forum gepost is werkt niet meer, en door de lange levertermijn van KLM heb ik dalijk voor een groot meerdaags festival geen broek, omdat de oude kapot is...

thnx!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 30 mei 2011, 19:03:22
Ik weet wel dat als je een code aanvraagt, het weken duurt totdat je deze krijgt.. Landelijk bureau is hier niet zo snel in..

Azijnzeikerd

• Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 30 mei 2011, 21:59:47
Heeft iemand enig idee of G & S nog bestaat en of ze nog rode kruis kleding leveren, de website die op het forum gepost is werkt niet meer, en door de lange levertermijn van KLM heb ik dalijk voor een groot meerdaags festival geen broek, omdat de oude kapot is...

Je gaat toch niet vertellen dat je zelf een broek gaat kopen / moet kopen?

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #49 Gepost op: 30 mei 2011, 22:11:33
Je gaat toch niet vertellen dat je zelf een broek gaat kopen / moet kopen?
Als het goed is heeft iedere afdeling een code, en zeker ieder district. Mijn ervaring is dat ze binnen een week leveren.
Anders kun je bij het Regionaal Servicecentrum terecht.
CN NRK