drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 19255 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2004, 13:33:40
Dat kan als je een brigade bent die nooit wordt opgeroepen. Als je wél eens wordt opgeroepen en dat gebeurd ook wel eens "na zessen" kun je in de problemen komen. ........Als je drank wil, ga je toch naar de kroeg? (of naar de sportkantine ;D  ;D).

Henk
Zou dus betekeken dat ik nooit meer naar de kroeg kan??  :) volgens mij maakt het niet uit of je pieper gaat als je thuis, in de kroeg of op de post zit...met drank op ben je dan dus niet meer inzetbaar...staat dus los van locatie of tijdstip.
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2004, 13:44:55
Op een reddingspost verwacht ik inzetbare redders. In de kroeg niet.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2004, 18:50:13
De vraag van max, was geloof ik inventariserend.

En hoewel ik al een duidelijke mening heb, over hoe mijn personeel in mijn organisatie zich heeft te gedragen, kan het elders natuurlijk anders geregeld zijn.
Maar ik ben wel benieuwd hoeveel reddingsbrigades vrijere regels hebben ten aanzien van alcohol, drugs, medicijn gebruik en roken.
Ik zoek dus eigenlijk naar officieel beleid of naar informele (gegroeide) afspraken.

Matthijs

• Forum gebruiker
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2004, 22:50:27
Helemaal mee eens Henk.

Zonder inzetbare redders in "hik" nood, dan is er ook slecht "hik" hulpverlenen op het moment dat het er op aankomt."hik"  ;D ;D ;D
Wie weet wat er allemaal afspeelt achter de schermen van de hulpverlener? :-\

Matthijs

First timer

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2005, 17:49:31
Leuk z'n discussie over drank maar ben het helemaal met erny eens. Want dat wil zeggen dat we na een dag hard werken op het strand lekker een biertje kunnen drinken. Natuurlijk wel met maten.
Over de inzetbaarheid wil ik mee ook aansluiten bij erny want als ik jullie geiten wollen sokken reacties moet geloven word er bij jullie nooit een drankje gedronken in brigade kleding en in de buurt van de post (hebben we het hier over meters of kilometers??). Deze stelling gaat er bij mij niet in.
Gelukkig hebben alle posten en brigades hier een eigen mening over en ben ik blij dat ik zit waar ik zit.

first timer

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2005, 18:01:09
Henk,

In een bedrijf mag men hun eigen bedrijfsregels opstellen wat betreft drank gebruik Bij de brigade wat een vrijwilligers organisatie is moet een bepaalde maat van gezelligheid zijn om hun leden te vriend te houden. Ik zeg niet dat alcohol daarbij verplicht is want dat kan natuurlijk ook met een cola'tje.
Er rest mij alleen nog de vraag, hoe doen jullie het op een vrijdag middag borrel (als jullie die hebben)?

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2005, 19:10:07
Henk,

In een bedrijf mag men hun eigen bedrijfsregels opstellen wat betreft drank gebruik Bij de brigade wat een vrijwilligers organisatie is moet een bepaalde maat van gezelligheid zijn om hun leden te vriend te houden. Ik zeg niet dat alcohol daarbij verplicht is want dat kan natuurlijk ook met een cola'tje.
Er rest mij alleen nog de vraag, hoe doen jullie het op een vrijdag middag borrel (als jullie die hebben)?

Ook bij een transportbedrijf zullen niet drinkers moeten zijn, al is het maar de chauffeur.
Als je drinkt dan vaar je niet en als je vaart dan drink je niet. Als die borrel zò belangrijk is dan heb je het er vast voor over een ander de uitruk/ strandpatrouille/ postdienst te laten doen. Het probleem is behalve de uitstraling, als er mis gaat en er is iemand bij die wat (en dat hoeft echt niet zoveel te zijn) op heeft zit je altijd fout. En de verzekering keert niet uit. Het risico is gewoon te groot.

We doen af en toe best risicovolle dingen en dan moet je je kop erbij houden en snel kunnen reageren.

Henk

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2005, 22:49:27
Toen ik voor het eerst geconfronteerd werd met de organisatie van de jaarlijkse Sinterklaasintocht, werd mij verteld dat er een bepaald duo op dezelfde boot ingepland moest worden, zodat ze hun 'chocomel' konden nuttigen. Dit heb ik een aantal jaren gedoogd, maar uiteindelijk uitdrukkelijk verboden bij de NPS-intocht. Inmiddels is dit duo niet meer actief in de bewaking.

Ik ben van mening dat je best een biertje moet kunnen drinken, maar dan moet je wel duidelijk laten zien dat je niet met je taak bezig bent, of daar voor inzetbaar bent. Ik denk dat dit per situatie en brigade zal verschillen.

Ik heb zojuist in mijn huishoudelijk regelement voor het bevrijdingsfestival een stuk hierover toegevoegd:
Citaat
8.ALCOHOL EN VERDOVENDE MIDDELEN

Het is de medewerkers niet toegestaan tijdens de diensten alcohol en/of verdovende middelen te gebruiken, hiervan onder invloed te zijn, of (zichtbaar) in bezit te hebben. Indien de 8900 constateert dat dit wel het geval is, zal de medewerker per direct op non-actief gesteld worden, één en ander ter beoordeling van de 8900 of zijn plaatsvervanger.

bAdemArk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2005, 13:56:08
gaan we deze discussie nu weer helemaal over nieuw voeren? of zijn er nieuwe inzichten over dit onderwerp die we hier willen delen?? 8)
[img]/img]

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 28 maart 2005, 14:15:14
Ik dacht dat over deze discussie inmiddels wel concensus over was.

Maar nog niet zo erg lang geleden kwam de volgende situatie tegen.

Een zich professioneel uitgevende onder de brandweer werkende reddingsbrigade, stond meer of minder  laveloos en brallend op een post of langs de wal zie toekijken bij een reddingsactie..

Helaas komt dat dus anno 2005 nog steeds voor.. ??? :'(

Wie de schoen past trekken hem aan.