zoals jij het neerzet,mag de aanwezige ploeg geen alcohol drinken.Want owee er mocht maar eens een uitruk komen,bij de brandweer gebeurt dat zo vaak.De ploeg die onder het genot van een pilsje aan het napraten is blijft lekker zitten.Er komt maar een andere ploeg op,en die doen de uitruk maar
Nee, ik druk me kennelijk niet duidelijk genoeg uit.
Even andere taktiek dus:
Een reddingspost is geen brandweerkazerne.
Wat de brandweer doet is wel vaak, maar niet altijd een goed voorbeeld voor reddingbrigades.
Niet iedereen hoeft nuchter te zijn, alleen een paar man voor de eerste uitruk.
Bij zandvoort is het strand misschien na 18.00 uur verlaten, maar er zijn ook mensen op andere stranden die zich niet altijd aan deze tijden houden.
Ik vind dat als er mensen op een reddingspost zitten je van die mensen die daar zijn hulp mag verwachten en dat je die dan niet via 112 moet hoeven te regelen.
Zijn er van de 20 man die dan op de post zijn geen drie te vinden die nuchter willen blijven?
Henk
PS er is hier één brigade die nog echt professioneel draait: die heeft al jaren geleden het drankgebruik aan banden gelegd. Alleen op bijzondere gelegenheden mag er drank geschonken worden. Voor de rest draaien ze met piket diensten met mensen die nuchter moeten blijven.
En zelfs tijdens zo'n bijzonder feest slagen zij er wèl in voldoende mensen nuchter te houden voor een eventuele uitruk, onder het motto:
drank en redden gaan niet samen.Een bewijs dat het kan werken met behoud van de gezelligheid.