Grote brand Deli HTL Tabak Kanaaldijk Noord - Eindhoven 05-08-2010

Auteur Topic: Grote brand Deli HTL Tabak Kanaaldijk Noord - Eindhoven 05-08-2010  (gelezen 10211 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 8 augustus 2010, 02:55:45
En mist de Veiligheidsregio Amsterdam - Amstelland alleen al zo'n €800.000,- aan inkomsten, maar kunnen de P.A.C. weer bloeien en groeien, maar of dit nu zo gunstig voor de rust zal zijn, ik weet het zeker, niet dus, het lijkt wat op "De ene zijn brood is de ander zijn dood" of was het nu andersom!

Modern mangement, vergeet het verleden waarom het O.M.S. werd ingesteld en wat de spelregels waren, denk aan je eigen toekomst en voor je het weet noemen ze je directeur......

Een BMI wordt aangelegd om de interne organisatie te alarmeren zodat ze hun maatregelen kunnen nemen bij een incident. Per definitie is de brandweer altijd te laat in het betreffende (sub)brandcompartiment om levensreddend op te treden, ook bij een directe doormelding. De brandweer kan helpen de omgeving van het incident te ontruimen en kan, doordat ze sneller aanwezig zijn, de omvang van het incident kleiner houden. Als dus iedereen in de buurt van het incident mobiel is, is er helemaal geen noodzaak voor de brandweer om te helpen bij de ontruiming.
Als dus de interne organisatie niet goed op poten staat dan kan je nog zo snel zijn als brandweer maar de persoon in het (sub)brandcompartiment ga je nooit redden.

Een OMS is nooit bedoelt om inkomsten te genereren... Daarnaast denk ik dat de kosten voor het uitrukken nooit opwegen tegen de inkomsten.. ;) Dwangsommen leveren veel meer op als je de handhaving goed opzet.  :)

Maar misschien kan je de noodzaak aangeven waarom een kantoorpand, hoger dan 20 meter, een handbrandmeldinstallatie moet hebben met doormelding en vanaf 50 meter hoogte met gedeeltelijke bewaking met doormelding. Ik ben nooit te oud om te leren... 8)

De politie reed vroeger ook op iedere inbraakmelding... 8)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #31 Gepost op: 8 augustus 2010, 11:04:04
En mist de Veiligheidsregio Amsterdam - Amstelland alleen al zo'n €800.000,- aan inkomsten, maar kunnen de P.A.C. weer bloeien en groeien, maar of dit nu zo gunstig voor de rust zal zijn, ik weet het zeker, niet dus, het lijkt wat op "De ene zijn brood is de ander zijn dood" of was het nu andersom!

Modern mangement, vergeet het verleden waarom het O.M.S. werd ingesteld en wat de spelregels waren, denk aan je eigen toekomst en voor je het weet noemen ze je directeur......

Ik vind je reactie enigzins kortzichtig....Feit is nog steeds dat 75% van brandweer nederland vrijwillig professional is. Dat er ook regio's zijn die hun brandweer op betaalde leest hebben geschoeid... tja... ook dat betaalt de belasting betaler Dat de brandweer volgens mij voor het grootste gedeelte door de belasting-betaler wordt gefinancieerd. Ik denk dat het aantal grotere branden gaat groeien, daar geef ik je gelijk in.

Echter aan de andere kant moet je eens kijken wat je op jaarbasis bespaart door alle loze OMS-en te schrappen door deze maatregel. Of dat opweegt tegen de kosten van het (groeiende) aantal grotere branden.... dat vraag ik me af, nee herstel, dat betwijfel ik.

EDIT:

En maar weer ontopic... .excuus voor het offtopic
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #32 Gepost op: 8 augustus 2010, 20:16:39
Citaat
Ik vind je reactie enigzins kortzichtig....
Dank daarvoor.

Citaat
Feit is nog steeds dat 75% van brandweer nederland vrijwillig professional is. Dat er ook regio's zijn die hun brandweer op betaalde leest hebben geschoeid... tja... ook dat betaalt de belasting betaler Dat de brandweer volgens mij voor het grootste gedeelte door de belasting-betaler wordt gefinancieerd. Ik denk dat het aantal grotere branden gaat groeien, daar geef ik je gelijk in.
( Ik weet en of begrijp even niet waarom je mij hierin betrekt)

Citaat
Echter aan de andere kant moet je eens kijken wat je op jaarbasis bespaart door alle loze OMS-en te schrappen door deze maatregel. Of dat opweegt tegen de kosten van het (groeiende) aantal grotere branden.... dat vraag ik me af, nee herstel, dat betwijfel ik.
Wat ik mij afvraag en zonder iemand te kort willen doen, of iemand hier de betekenis en de geschiedenis van de afkorting OMS, Openbaar Meld Systeem wel kent.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #33 Gepost op: 8 augustus 2010, 20:48:33
(...)
Wat ik mij afvraag en zonder iemand te kort willen doen, of iemand hier de betekenis en de geschiedenis van de afkorting OMS, Openbaar Meld Systeem wel kent.  


(...)
Maar misschien kan je de noodzaak aangeven waarom een kantoorpand, hoger dan 20 meter, een handbrandmeldinstallatie moet hebben met doormelding en vanaf 50 meter hoogte met gedeeltelijke bewaking met doormelding. Ik ben nooit te oud om te leren... 8)

De politie reed vroeger ook op iedere inbraakmelding... 8)

 ;)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #34 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:15:56
Citaat
Een OMS is nooit bedoelt om inkomsten te genereren... Daarnaast denk ik dat de kosten voor het uitrukken nooit opwegen tegen de inkomsten..  Dwangsommen leveren veel meer op als je de handhaving goed opzet.  

Maar misschien kan je de noodzaak aangeven waarom een kantoorpand, hoger dan 20 meter, een handbrandmeldinstallatie moet hebben met doormelding en vanaf 50 meter hoogte met gedeeltelijke bewaking met doormelding. Ik ben nooit te oud om te leren...

De politie reed vroeger ook op iedere inbraakmelding...

Niet bedoeld klopt, maar het is al jaren een niet te verwaarloze bijkomstigheid, als we alleen al het bedrag van 1 regio zien in de jaarstukken! Hoe dit zo is gekomen laat ik nu even voor wat het is maar de verminderde inkomsten zullen opnieuw tot tekort leiden waar de commissie Mans geen rekening mee heeft gehouden. Wat betreft het (door)slapen dat laat ik geheel voor uw rekening maar zeg er dit over, bij de toets voor functiebeschrijving van een aantal functie was men heel blij met een aantal meldingen middels dit systeem, waarom en hoe het kwam het er voldoende waren om te wegen mag u invullen.

Dwangsommen kunnen wel is waar meer opleveren vermits de rechterlijke macht accoord gaat maar zijn nimmer het middel ter voorkoming, immers het/een feit wordt gepleegt en stopt pas meetbaar en toetsbaar, tot dat moment is er een onveilige situatie maar zal er nog steeds op melding gereden moeten worden, immers de wet is zo simpel "een ieder die kennis draagt of vermoeden van brand dient dit overwijld aan de brandweer te melden, de wijze waarop staat u vrij" Nog de brandveiligheidsverordering en of gebruiksverginning kunnen deze wet negeren.

Het (direct) doormelden middels koppeling aan BMI is inmiddels wel een rommetje geworden en levert in onze moderne en van telecommunictie voorzieningen, tijd nog maar minimaal voordeel op, slechts in die gevallen waar de spraakverbinding tot stand komt sluit het iets uit, de ongewenste melding, voor vals gelden andere wettelijk bepalingen.

Veranderende Wet- en regelgeving hebben gemaakt waaraan een object moet voldoen in huidig tijdperk, in dat opzicht behoef ik u geen nadere uitleg te geven, dat zou gelijk staan aan Bakkerskinderen brood geven, tenzij u uw vak toch anders verstaat dan ben ik gaarne bereid.

Tot slot, De politie toont u mij waar zij niet op een inbraakmelding rijden, behoudens die middels OMS, uit eigen opstal, bij een bevelvoerder komen!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:21:23
Niet bedoeld klopt, maar het is al jaren een niet te verwaarloze bijkomstigheid, als we alleen al het bedrag van 1 regio zien in de jaarstukken! Hoe dit zo is gekomen laat ik nu even voor wat het is maar de verminderde inkomsten zullen opnieuw tot tekort leiden waar de commissie Mans geen rekening mee heeft gehouden. Wat betreft het (door)slapen dat laat ik geheel voor uw rekening maar zeg er dit over, bij de toets voor functiebeschrijving van een aantal functie was men heel blij met een aantal meldingen middels dit systeem, waarom en hoe het kwam het er voldoende waren om te wegen mag u invullen.

Dwangsommen kunnen wel is waar meer opleveren vermits de rechterlijke macht accoord gaat maar zijn nimmer het middel ter voorkoming, immers het/een feit wordt gepleegt en stopt pas meetbaar en toetsbaar, tot dat moment is er een onveilige situatie maar zal er nog steeds op melding gereden moeten worden, immers de wet is zo simpel "een ieder die kennis draagt of vermoeden van brand dient dit overwijld aan de brandweer te melden, de wijze waarop staat u vrij" Nog de brandveiligheidsverordering en of gebruiksverginning kunnen deze wet negeren.

Het (direct) doormelden middels koppeling aan BMI is inmiddels wel een rommetje geworden en levert in onze moderne en van telecommunictie voorzieningen, tijd nog maar minimaal voordeel op, slechts in die gevallen waar de spraakverbinding tot stand komt sluit het iets uit, de ongewenste melding, voor vals gelden andere wettelijk bepalingen.

Veranderende Wet- en regelgeving hebben gemaakt waaraan een object moet voldoen in huidig tijdperk, in dat opzicht behoef ik u geen nadere uitleg te geven, dat zou gelijk staan aan Bakkerskinderen brood geven, tenzij u uw vak toch anders verstaat dan ben ik gaarne bereid.
Misschien kan het nog een keer, wat helderder uitleggen, want ik snap niets van wat je schrijft... Ondanks dat ik het al 3x proberen te lezen heb... Het lijkt wel Vossiaans...
Citaat

Tot slot, De politie toont u mij waar zij niet op een inbraakmelding rijden, behoudens die middels OMS, uit eigen opstal, bij een bevelvoerder komen!

Deze snap ik wel (hoop ik) al begrijp ik je voorbeeld van inbraak <==> bevelvoerder niet...:

http://www.hetccv.nl/regelingen/Particuliere+Alarmcentrales/Convenant+Particuliere+Alarmcentrales ;)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #36 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:42:44
Citaat
Misschien kan het nog een keer, wat helderder uitleggen, want ik snap niets van wat je schrijft... Ondanks dat ik het al 3x proberen te lezen heb... Het lijkt wel Vossiaans...

Nee knul die moeite doe ik niet het is hier toch geen speeltuin, hoewel als ik uw schriftuur zie voorzien van gezichtjes. Ik doorgrond uw bedoelingen maak ze waar zou ik zeggen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 8 augustus 2010, 21:48:15
Nee knul die moeite doe ik niet het is hier toch geen speeltuin, hoewel als ik uw schriftuur zie voorzien van gezichtjes. Ik doorgrond uw bedoelingen maak ze waar zou ik zeggen.
Nou gozert, dan zal ik je bijdrage maar afdoen als niet terzake doende... ;)  0021


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #38 Gepost op: 8 augustus 2010, 22:06:01
Nou gozert, dan zal ik je bijdrage maar afdoen als niet terzake doende... ;)  0021

Brigadiertje ......... en alle namen waarmee u floreert op het Internet, u boeit mij niet of het moet zijn om uw respectloosheid, ik gaf het al aan ik doorgrond uw valselijke bedoelingen u lijkt wel de compagnon van!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #39 Gepost op: 8 augustus 2010, 22:57:33
Lijkt inmiddels wel een steekspel uit de 19e eeuw...  :-X

Wat steekt een ieder hiervan op ?

(excuseer de taalfout welke zojuist is hersteld)