Een OMS is nooit bedoelt om inkomsten te genereren... Daarnaast denk ik dat de kosten voor het uitrukken nooit opwegen tegen de inkomsten.. Dwangsommen leveren veel meer op als je de handhaving goed opzet.
Maar misschien kan je de noodzaak aangeven waarom een kantoorpand, hoger dan 20 meter, een handbrandmeldinstallatie moet hebben met doormelding en vanaf 50 meter hoogte met gedeeltelijke bewaking met doormelding. Ik ben nooit te oud om te leren...
De politie reed vroeger ook op iedere inbraakmelding...
Niet bedoeld klopt, maar het is al jaren een niet te verwaarloze bijkomstigheid, als we alleen al het bedrag van 1 regio zien in de jaarstukken! Hoe dit zo is gekomen laat ik nu even voor wat het is maar de verminderde inkomsten zullen opnieuw tot tekort leiden waar de commissie Mans geen rekening mee heeft gehouden. Wat betreft het (door)slapen dat laat ik geheel voor uw rekening maar zeg er dit over, bij de toets voor functiebeschrijving van een aantal functie was men heel blij met een aantal meldingen middels dit systeem, waarom en hoe het kwam het er voldoende waren om te wegen mag u invullen.
Dwangsommen kunnen wel is waar meer opleveren vermits de rechterlijke macht accoord gaat maar zijn nimmer het middel ter voorkoming, immers het/een feit wordt gepleegt en stopt pas meetbaar en toetsbaar, tot dat moment is er een onveilige situatie maar zal er nog steeds op melding gereden moeten worden, immers de wet is zo simpel "een ieder die kennis draagt of vermoeden van brand dient dit overwijld aan de brandweer te melden, de wijze waarop staat u vrij" Nog de brandveiligheidsverordering en of gebruiksverginning kunnen deze wet negeren.
Het (direct) doormelden middels koppeling aan BMI is inmiddels wel een rommetje geworden en levert in onze moderne en van telecommunictie voorzieningen, tijd nog maar minimaal voordeel op, slechts in die gevallen waar de spraakverbinding tot stand komt sluit het iets uit, de ongewenste melding, voor vals gelden andere wettelijk bepalingen.
Veranderende Wet- en regelgeving hebben gemaakt waaraan een object moet voldoen in huidig tijdperk, in dat opzicht behoef ik u geen nadere uitleg te geven, dat zou gelijk staan aan Bakkerskinderen brood geven, tenzij u uw vak toch anders verstaat dan ben ik gaarne bereid.
Tot slot, De politie toont u mij waar zij niet op een inbraakmelding rijden, behoudens die middels OMS, uit eigen opstal, bij een bevelvoerder komen!