Het gaat er dan niet meer om of je genoeg klinische kennis hebt, maar het gaat er dan nog om hoe je zorgt dat alles op het juiste moment op de juiste plaats valt.
Maar dit is ook je taak, als HBO verpleegkundige in ieder geval wel ( Pool e.a. 2003 rol van regisseur)
Ik snap je punt en ook de geluiden m.b.t. het niveau (en het nog niet weten van alle medicatie, anatomie etc) binnen de reguliere opleiding
maar ik ervaar zelf ook dat niet iedere student competentie gericht kan leren
Moet je daarvan de opleiding de schuld geven of de schuld zoeken bij de student die het bijv. maar makkelijk vindt en zo tussen de mazen van het net door sluist?
Na je opleiding ben je niet uitgeleerd, maar ga je verder met verdieping zoeken binnen je vakgebied, dat moet een student zelf doen
Ervaring moet je leren, door schade en schande, door open te staan voor het leren, maakt het denk ik niet uit wat voor opleiding je hebt gedaan
maar kritisch te blijven kijken naar je eigen ontwikkeling en dat je in de praktijk verder leert
Werkgevers moeten zich bewuster worden dat een net afgestudeerde dit allemaal nog niet beheerst en daar voor binnen hun organisatie naar mogelijkheden zoeken.
De net afgestudeerde moet open blijven staan voor zijn levenslange leer houding en dan komt het denk ik vast wel goed
Mogelijkheden zijn er denk ik zeker hoor Saycat, soms moet je even een ander zij spoor in slaan om je uit eindelijke doel te willen bereiken