Van Recovery naar Ambulance verpleegkundige

Auteur Topic: Van Recovery naar Ambulance verpleegkundige  (gelezen 9912 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #30 Gepost op: 11 augustus 2010, 15:31:40
Dat denk ik inderdaad ook, alleen de geluiden zijn hier wat dat betreft soms zo negatief, dat het net lijkt alsof je gewoon de weg moet volgen als zoveel voor mij al hebben gedaan.

Bedankt in ieder geval voor je positieve geluiden!

Inderdaad, de platgetreden banen betreden zoals velen dat voor jou ook hebben gedaan. Daar zit niets anders op. Ik wilde ook al graag op, neet wat zeg ik, voor mijn 25e op het ambu busje rijden. Maar natuurlijk is datniet zo slim achteraf bezien, je mist levens ervaring en nog belangrijker, werkervaring in de acute zorg. Niet alleen opleidingen volgen geven je deskundigheid maar juist de WERKervaring in die functies.
En natuurlijk lijkt de weg lang als je net 17 a 18 bent en AVP wil worden maar bedenk dat een gedegen opleiding en vooral werkervaring, dat is, deskundigheid,gevraagd wordt door de werkgever en de potentiele patienten die jij gaat zien en behandelen/verplegen. Die zijn helemaal niet geinteresseerd in jouw teleurstelling of frustratie dat het allemaal zo lang duurt voordat je AVP bent, die willen gewoon goede acute zorg op maat zoals dat anno 2010 gegeven wordt.

En daar is niets negatiefs aan , alleen maar realiteit en logica, ervaring en relativeringsvermogen komt met de jaren, dat zal je zelf best gaan merken. En achteraf denk je dan waarschijnlijk, ''hadden ze toch gelijk''

En natuurlijk zou het mooi zijn als er een aparte opleiding tot AVP zou bestaan maardaar is simpelweg de groep in Nederland te klein voor, we mogen al blij zijn als er een HBO-acute zorgacademie ontstaat voor IC CCU SEH etc  met als uitstroomvariant de AVP opleiding.

Zoek een rolmodel bij jou in de buurt. Een AVP waarvan jij denkt, zo wil ik ook worden/werken. Probeer uit de relatie met die persoon de ervaring, kennis en adviezen  op te nemen die je graag wilt opdoen. Dat werkt altijd weet ik uit eigen ervasring.
Solistisch proberen zo snel mogelijk AVP te worden zorgt voor tunnelvisie en frustratie, geen goed idee.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


SayCet

  • Militair Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #31 Gepost op: 11 augustus 2010, 17:04:44

Solistisch proberen zo snel mogelijk AVP te worden zorgt voor tunnelvisie en frustratie, geen goed idee.

Ik geloof dat ik dat ook niet heb gezegd.
Wat ik wel heb gezegd is dat een verpleegafdeling me na 2 jaar de keel uit begint te hangen en dat ik heil zoek in de functies van recovery vpk en AMV'er.

Ik hoef dus niet voor mn 25e op een ambu te zitten.
HBO-v, Medium Care Recovery, AMV (Militair Verpleegkundige)


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #32 Gepost op: 11 augustus 2010, 19:05:47
misschien dan idd. ook mijn motto volgen 0098
het wordt dan tijd dat je een nieuwe uitdaging zoekt, iets wat je prikkelt en waar je voor verder kan studeren in een combinatie leren/werken
ieder mens (gelukkig) is anders, de één vindt het geweldig om 25 jaar op dezelfde afdeling te werken met voldoende passie en de ander is het na 2 jaar beu en heeft een andere uitdaging nodig
als je maar kritisch naar jezelf durft te kijken ;)

een patiënt heeft ook niets aan een "uitgekakte verpleegkundige" aan het bed, wel aan iemand die gemotiveerd is in zijn vak en dit uitdraagt (en uitstraalt)  ;)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #33 Gepost op: 11 augustus 2010, 21:10:16
Ik geloof dat ik dat ook niet heb gezegd.
Wat ik wel heb gezegd is dat een verpleegafdeling me na 2 jaar de keel uit begint te hangen en dat ik heil zoek in de functies van recovery vpk en AMV'er.

Ik hoef dus niet voor mn 25e op een ambu te zitten.


Inderdaad, dat heb jij ook niet gezegd en bedoelde jou er ook niet mee maar meer de verpleegkundigen in spe in hetalgemeen mee die in recordtempo in een geel ambu busje willen rijden. En na een paar jaar op een verpleegafdeling gewerkt te hebben is het idd goed voor een vpk om  wat anders en interessanters/uitdagenders te gaan doen om te zorgen dat je niet vastroest maar jezelf verder ontwikkelt. :-)   0098
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #34 Gepost op: 11 augustus 2010, 21:33:01
geel busje

Even off topic @ Joffry: zat jij laatst niet in een wit busje?!
Never underestimate the power of stupid people


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #35 Gepost op: 11 augustus 2010, 23:24:18
Even off topic @ Joffry: zat jij laatst niet in een wit busje?!

mja, er zijn inderdaad nog wat wit-oranje busjes ergens in een regio in het westen  0098  maar die kleurstelling gaat wel veranderen begreep ik, wordt Amsterdam eindelijk beetje normaal  LOL
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod