Dus dat betekent dat je normale ziektekostenverzekering niet toereikend is?
Jawel, maar ik doelde meer op apparatuurverzekering en vooral arbeidsongeschiksheidsverzekering. Via de branchevereniging zijn daar mogelijkheden voor. Dat ben ik nu aan het uitzoeken.
Motto sta ik 1000% achter, dan maar geen mooie plaat maar wel de kans om morgen weer een plaatje te maken.
Fijn ;-)
Mocht er iets fout gaan, als op het filmpje en lijdt dit tot ziekenhuisopname etc. zal je verzekering dit gewoon uit betalen.
Dat heb je nu al een paar keer gezegd. Kan je dat bewijzen?
En dan vraag ik me af of je ziektekostenverzekering nog steeds zo coulant is, als je als burger willens en wetens ergens gaat staan waar je weet dat je meer risico loopt.
Dan zal het risico bewezen moeten worden. En daar let ik zelf dus op ;-)
Verder, naar aanleiding van jouw opmerking over T-shirt en hesje, denk ik dat je dan ook nog moet kijken naar een aantal andere groepen:
- politie in overhemd
- ambulancepersoneel in T-shirt
- Personeel van b.v. het bedrijf waar brand is
Politie heeft soms blauwe veiligheidshelmen aan boord, maar ik begrijp dat dat nog niet op elke wagen is. Hun pakken lijken mij ook niet echt veilig als het gaat om gloeiende metaaldeeltjes.
Ambulancepersoneel heeft op het oog goede pakken, maar zijn deze net zo veilig als de brandweerpakken? Helmen hebben ze overigens wel en mijn ervaring is dat deze ook gebruikt worden.
En dan hebben we het nog maar niet over de 15-jarige fotografen die er bij mogen omdat ze foto's aan de brandweer leveren. Voor wiens risico staan zij daar?
Verder gebruik ik vaak een veiligheidsjas in plaats van een hesje omdat ik dat kolere dingen vind ;-)
Mocht je overigens nog tips hebben over betaalbare en draagbare veiligheidskleding dan houd ik me aanbevolen. Alleen niet in brandweerkleuren ;-)