GRIP 1 brand treinstel Santpoort-noord - Haarlem 07-08-2010

Auteur Topic: GRIP 1 brand treinstel Santpoort-noord - Haarlem 07-08-2010  (gelezen 9349 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2010, 18:33:22
Een oude Sprinter is het ook niet. Wat daar staat is museum materieel van de H.IJ.S.M. of hoe die club ook tegenwoordig mag heten. Er staat daar in ieder geval een oude Diesel2 (die grijze) en daar achter als ik het goed heb een Plan U. Dat is de dieseluitvoering van Mat 64.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2010, 18:47:16
Een oude Sprinter is het ook niet. Wat daar staat is museum materieel van de H.IJ.S.M. of hoe die club ook tegenwoordig mag heten. Er staat daar in ieder geval een oude Diesel2 (die grijze) en daar achter als ik het goed heb een Plan U. Dat is de dieseluitvoering van Mat 64.
Ik moet afgaan op de voorlichtster want die Diesel2 stond er inderdaad voor.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2010, 18:54:52
Een oude Sprinter is het ook niet. Wat daar staat is museum materieel van de H.IJ.S.M. of hoe die club ook tegenwoordig mag heten. Er staat daar in ieder geval een oude Diesel2 (die grijze) en daar achter als ik het goed heb een Plan U. Dat is de dieseluitvoering van Mat 64.
Net de foto's ingeladen. Het is géén sprinter. Afgaande op de kennis van Johan zal het dan inderdaad een Plan U zijn.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2010, 19:25:34
Dit is hem:



En nog een paar foto's op: www.incidentnet.nl
(dichterbij mochten we niet)


Whalertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2010, 20:20:31
Dat is schrikken. :'( Gelukkig lijkt het niet te gaan om de dieseltrein "Blauwe Engel" (plan X, of DE2 genoemd).

Het is in ieder geval geen Plan T, maar of het een Plan U of Plan V betreft kan ik uit de foto's van deze zijde niet opmaken, maar ik vermoed dat het een oude Plan V is. Van deze serie (in de nummers 400) gaan de laatste jaren steeds meer terzijde. Na de 400-serie volgt hetzelfde lot voor de 800- en 900-series.

Hopelijk zijn er fotografen die ook de andere zijde fotograferen.
Weet iemand het treinstelnummer van deze Blauwe Engel?

Een site over een Blauwe Engel (treinstel nummer 186), zie je:  HIER.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2010, 20:46:03
HAARLEM - In Haarlem is zaterdagmiddag een trein in brand gevlogen, volgens de eerste berichten gaat het om een goederentrein. De trein staat op het traject Haarlem - Santpoort. Ook is er sprake van een chemische brandlucht en een forse rookontwikkeling.

De brandweer is met veel materiaal ter plaatse om de brand te bestrijden. De politie rijdt door te straten om de mensen te adviseren dat ze hun ramen en deuren gesloten moeten houden.

Bron en meer: http://www.bdmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1229

Nieuwe foto's ;)



Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2010, 20:53:53
Het is in ieder geval geen Plan T, maar of het een Plan U of Plan V betreft kan ik uit de foto's van deze zijde niet opmaken, maar ik vermoed dat het een oude Plan V is. Van deze serie (in de nummers 400) gaan de laatste jaren steeds meer terzijde. Na de 400-serie volgt hetzelfde lot voor de 800- en 900-series.
Het is zeker weten een Plan U en geen T of V. Als je even geduld hebt en het zeker wilt weten dan heb ik vannacht nog het stelnummer voor je ook.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2010, 21:48:45
die treinstellen ( geel ) staan ook bekend als hondekoppen  O0


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2010, 22:02:20
die treinstellen ( geel ) staan ook bekend als hondekoppen  O0
Oeps... ;) Zowel de Plan U, V als T zijn géén hondekoppen maar apekoppen.

Materieel 54 - Hondekop

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2754

Materieel 64 - Apekop (Plan T + V)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_%2764
http://www.phildie.nl/Phildie/DE3-PlanU-N.htm


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2010, 22:05:42
die treinstellen ( geel ) staan ook bekend als hondekoppen  O0
Fout. De hondekop is de mat '54, die heeft een heel andere (o.a. langere, spitsere) neus en het interieur is ook wezenlijk anders:



Het gele stel wat jij bedoelt is mat '64, ook wel Plan T (voor de vierdelige treinen) en Plan V (voor de tweetjes) (Ja echt, T voor de vierbaksstellen en V voor tweebaksstellen  :D ).