Zorgvuldigheid grammatica website's/forum

Auteur Topic: Zorgvuldigheid grammatica website's/forum  (gelezen 20273 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 9 augustus 2010, 16:41:00
Firefox heeft al heel lang een add-on die de spelling controleerd. :)

En als je ook problemen hebt met de zinsbouw kan je je stukje ook typen in Word, daarna de spellings en grammatica controle uitvoeren (alles op streng zetten) en dan weer naar hier kopieren.
Als je weet dat je problemen hebt met spelling en grammatica dan is dat de oplossing of verwacht je dat je fouten in de zinnen door de lezer van je bijdrage opgelost moeten worden?  ;) :) Het is wel meer werk maar je boodschap komt veel beter over en wordt veel beter begrepen door de lezende leden.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 9 augustus 2010, 16:51:20
Firefox heeft al heel lang een add-on die de spelling controleerd. :)
Nogmaals: zit er standaard in ;)

Maar je kan nog zoveel met spellingscontroles werken, 90% is gewoon een stuk interesse en gedrag.

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 9 augustus 2010, 17:17:49
Firefox heeft al heel lang een add-on die de spelling controleert.
0098

Brandpreventist

• Senior gebruiker

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 9 augustus 2010, 17:42:09
Google Chrome heeft het ook standaard.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #45 Gepost op: 9 augustus 2010, 17:54:04
Laten we nou niet doorschieten en gelijk op alle slakken zout gaan leggen....  ;)

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 9 augustus 2010, 18:24:01
Laten we nou niet doorschieten en gelijk op alle slakken zout gaan leggen....  ;)
Doen we ook niet, maar heb je sommige posts hier wel eens gezien  :-X

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 9 augustus 2010, 18:32:55
Mooi topic. En natuurlijk maakt iedereen vauten en heb je ook mensen met dyslexie. Daar is alle begrip voor.

Maar je hebt tikfoutjes en grammaticale. Het voorbeeld van fotograVen en zo bie zo, zo wie zo, zobiezo, zo en zo, zowiezo, aLLarmeren etc. is erg irritant om te lezen. Zoals in een van de posts reeds aangegeven.  :)

Als je twijfelt bij een woord, kun je 'm ook even over google gooien. Die zegt automatisch: bedoelde u: ...etcetera.

En een D'tje of T'tje valt niemand over. Meestal nietd... ::) 0098

Bart S

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 9 augustus 2010, 19:19:22
Niet helemaal mee eens, ik voel de oude discussie uit de nieuwsgroepen (Aad S uit Rotterdam?) weer opbloeien... Je hebt misschien wel gelijk, maar zelfs de brandweer spreekt van "brandmeester".

Ja, daar moest ik ook gelijk weer aan denken! Toch is volgens mij echt 'brand meester'. Maar goed, nog één die me wel eens opvalt: allermeren of alermeren. Moet natuurlijk ook alarmeren zijn.

EdM0

• Gast
Reactie #49 Gepost op: 9 augustus 2010, 19:33:11
Als we maar eens beginnen om de zinnen een beetje logisch te schrijven zodat het begrijpbaar is. Punten, comma's en hoofdletters zijn ook al genoeg daarin. Het maken van al dan niet kleine spelfouten zou eigenlijk geen ergenis moeten zijn.

Helaas werkt de spellingscontrole bij mij niet, heb geen Nederlandse instellingen  :P