Zorgvuldigheid grammatica website's/forum

Auteur Topic: Zorgvuldigheid grammatica website's/forum  (gelezen 20209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 10 augustus 2010, 02:25:20
hij staat boven aan in de balk maar krijg het niet voor elkaar hem de laten lopen.

Het werkt alleen op het gedeelte waar je je bericht intypt. In het antwoord van jou dat nu als quote in mijn bericht staat, staat geen fout woord, dus het klopt dat je dan niks ziet als je op de knop spelling controleren drukt.
Je kunt het controleren door het te proberen met een woord waarvan je zeker weet dat het fout geschreven is. Anders weet ik het ook niet.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #61 Gepost op: 10 augustus 2010, 10:50:57
Mijn type kwaliteiten zijn niet fantastisch en dus maak ik nog wel eens foutje links of rechts wat mij dan ook nog eens niet direct opvalt.  >:(
Bij de meeste forums (fora) kun je dat achteraf nog aanpassen, bij het HV forum lukt dat al na korte tijd niet meer.
Erg jammer omdat ik me ook behoorlijk kan ergeren aan de fouten op dit gebied van mezelf en anderen.

Ik krijg een beetje het idee dat sommigen het geen probleem vinden dat D en T foutjes gemaakt worden, daar ben ik het dan weer niet mee eens, ook dat is verloedering van de taal als gevolg van gemakzucht
(de dyslectische mensen daargelaten)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 10 augustus 2010, 10:53:13
Ik krijg een beetje het idee dat sommigen het geen probleem vinden dat D en T foutjes gemaakt worden, daar ben ik het dan weer niet mee eens, ook dat is verloedering van de taal als gevolg van gemakzucht
(de dyslectische mensen daargelaten)
Enorm eens! O0
Het is maar een forum... Zo begint het :-\

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #63 Gepost op: 10 augustus 2010, 11:06:05
Ik moet voor mijn werk ook regelmatig iets produceren in een taal die niet mijn moedertaal is, het is een kleine moeite om je document even (ff  0098) door de spelling- en grammaticacontrole te halen.
Twijfel je over zaken als 'groter dan" en "groter als", gooi beide termen dan even door Google en je zie aan het aantal hits zo wat de juiste vorm is.
(er van uit gaande dat de meeste mensen het goed gebruiken, wat ook niet altijd juist is, want hoeveel mensen zeggen en schrijven niet "handvaten" terwijl ze "handvatten" bedoelen)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 10 augustus 2010, 11:09:13
Ik moet voor mijn werk ook regelmatig iets produceren in een taal die niet mijn moedertaal is, het is een kleine moeite om je document even (ff  0098) door de spelling- en grammaticacontrole te halen.
Twijfel je over zaken als 'groter dan" en "groter als", gooi beide termen dan even door Google en je zie aan het aantal hits zo wat de juiste vorm is.
(er van uit gaande dat de meeste mensen het goed gebruiken, wat ook niet altijd juist is, want hoeveel mensen zeggen en schrijven niet "handvaten" terwijl ze "handvatten" bedoelen)

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/503658/2010/08/09/Politie-en-OM-vertalen-dagvaarding-met-Google.dhtml  0098 :-X

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #66 Gepost op: 10 augustus 2010, 15:41:14
Twijfel je over zaken als 'groter dan" en "groter als", gooi beide termen dan even door Google en je zie aan het aantal hits zo wat de juiste vorm is

Ook een hele goeie tip, maar er zijn voorbeelden (weet ze even niet uit mijn hoofd) die vaker verkeerd gespeld worden dan correct en dan ga je toch mooi de mist in ;-)

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 10 augustus 2010, 21:52:58
Een goede check kun je doen op http://taaladvies.net, hier staat ook bruikbare uitleg over interpunctie!

Gast

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 10 augustus 2010, 23:20:53
Me dunkt dat dit basisvaardigheden zijn die op school dienen te worden aangeleerd. Althans, grammatica, spelling, interpunctie en hoofdletter-gebruik heb ik destijds met Nederlands allemaal voorbij zien komen in de lessen.

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #69 Gepost op: 10 augustus 2010, 23:22:30
Wat waren jouw cijfers daarvoor?

De gemiddelde Nederlander is daar tegenwoordig niet zo goed meer in.
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er