Hoogwerker brandweer Roosendaal gekanteld - Roosendaal 10-08-2010

Auteur Topic: Hoogwerker brandweer Roosendaal gekanteld - Roosendaal 10-08-2010  (gelezen 14214 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2010, 20:06:58
Een hoogwerker van de brandweer Roosendaal is dinsdag 10 augustus 2010 gekanteld tijdens een rijoefening. Er raakte niemand gewond. Het brandweervoertuig liep schade op aan de zijkant.

Het ongeval gebeurde rond 17.45 uur toen twee brandweermannen bezig waren met rijoefeningen met de hoogwerker. Het tweetal verrichtte hun manoeuvres op het parkeerterrein De Stok in Roosendaal, nabij het indoor-sky-dive centrum.
De bestuurder van de hoogwerker kon zelfstandig uit het gekantelde gevaarte kruipen en is voor medisch onderzoek naar het ziekenhuis gegaan. Hij bleek niet gewond, maar was wel geschrokken. Ook zijn collega raakte niet gewond. De bewuste collega zat overigens niet in het voertuig, toen de hoogwerker kantelde. Hij stond op afstand te kijken naar de rijoefening.
Alleen de hoogwerker van de brandweer raakte beschadigd. Er werden geen andere voertuigen of voorwerpen geraakt toen de brandweerauto omviel.

Er kwam een professioneel takelbedrijf aan te pas om de brandweerauto op een veilige en verantwoorde manier weer op zijn wielen te zetten. De hoogwerker is van het merk M.A.N. en weegt 24 ton. De bergingswerkzaamheden trokken veel bekijks van het toegestroomde publiek.

Bron: Politie Midden West Brabant


Dennis Evertse

  • Project Engineer (BEng)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
    • DennisEvertse.com
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2010, 22:05:54
Die foto van mij is van de HW van Bergen op Zoom, die is identiek aan die van Roosendaal. Ze zijn ook een keer samen ingezet tijdens een brand in Bergen op Zoom.

Nu vraag ik me af:

Wat komt er voor terug?
Hoe gaan ze het nu doen?, je kunt niet zonder HW lijkt me..


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2010, 00:07:55
Een hoogwerker/ladderwagen huren of voertuigen verschuiven binnen de regio zoals dat ook in Hoofddorp nu is gebeurt.!
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2010, 06:08:02
typisch geval ongeschikt....... 0098
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2010, 11:15:51
Breda heeft een AL en HW, ik denk dat de AL dan mischien naar R'daal gaat?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2010, 11:58:27
typisch geval ongeschikt....... 0098

Gezien het (relatief) grote aantal ongevallen met autoladders en hoogwerkers, hoe is de rij-opleiding voor dit soort voertuigen geregeld ? En kan/mag ieder korps zelfs beslissen hoe zij een rij-opleiding geven ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2010, 14:08:11
Gezien het (relatief) grote aantal ongevallen met autoladders en hoogwerkers, hoe is de rij-opleiding voor dit soort voertuigen geregeld ? En kan/mag ieder korps zelfs beslissen hoe zij een rij-opleiding geven ?
wel eens gehoord van humor?????? :-\
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2010, 14:42:14
wel eens gehoord van humor?????? :-\
Naar aanleiding van jouw grap stelt hij een serieuze vraag :)


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER
Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2010, 07:43:27
Naar mijn weten word er niet specifiek aandacht aan gegeven voor het rijden met dit soort voertuigen wel voor het rijden met grote voertuigen in het algemeen en dan met name de TS.
Maar kan per regio en korps verschillen hoor.


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2010, 09:50:23
Aangezien er voor dit soort voertuigen geen bijzonder rijbewijs nodig is, zal er ook geen extra eis gesteld zijn aan een rijopleiding anders dan de opleiding brandweerchauffeur. En die is meer gericht op het rijden met signalen en niet zozeer met een groot voertuig.
Als je het sec bekijkt is een hoogwerker ook niet meer of minder dan een vrachtauto.
Assumption is the mother of all fuck-ups