Iets wat mij al wat langer bezig houdt;
De criminaliteit (overvallen, ramkraken) nemen alleen maar toe. Dat is ook één van de redenen dat je tegenwoordig overal steeds meer camera's ziet. Zo kan men nog enigszins in de gaten houden wie er met de spullen vandoor gaat, en de gemaakte beelden later evt. aan de politie en de media overhandigen.
Wat mij echter verbaasd is dat veel van die foto's/filmpjes die je in de media terugziet van erg belabberde kwaliteit zijn waardoor de herkenning en opsporing van de daders er niet altijd makkelijker op wordt. En dat in deze tijd, terwijl men vanaf de aarde zelfs haarscherpe foto's van de maan kan maken! :|
Mijn vraag/opmerking is dan ook eigenlijk; zouden de verzekeraars en de regering de koppen niet eens bij elkaar moeten steken en ervoor moeten zorgen dat elke beveilingscamera beelden van een deugdelijke kwaliteit moet kunnen maken? Desnoods in combinatie met een een grote camerafabrikant zodat je elk crimineel gedrag altijd haarscherp op beeld krijgt. En voor elke juiste aangeschafte camerainstallatie een vergoeding zodat je snel een heleboel ondernemers overhaalt om er aan mee te doen. Kan de maatschappij uiteindelijk toch een heleboel geld besparen denk ik.