Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 375324 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #250 Gepost op: 21 november 2013, 16:02:17
ja wordt gecontroleerd. Of het een probleem is, wie weet. Je kan je beter de vraag stellen (en die kan je ook dan wel verwachten): als je weet dat je vader een misdrijf heeft gepleegd, waar kies je voor?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #251 Gepost op: 21 november 2013, 17:40:28
En wees het gewoon voor. Meldt het zelf voordat ze onderzoek gaan doen.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #252 Gepost op: 21 november 2013, 18:31:26
Citaat van: TDMdR link=msg=1221855 date=1385052028
En wees het gewoon voor. Meldt het zelf voordat ze onderzoek gaan doen.
Dat dus.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #253 Gepost op: 8 januari 2014, 21:06:18
Ik begreep van een collega, die over de studenten gaat, dat er een nieuwe vorm van noodhulp rijden is ingevoerd tijdens de opleiding. Het "schaduw rijden" heeft hier iemand ervaring mee, en zo ja hoe bevalt het?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #254 Gepost op: 8 januari 2014, 21:07:46
Heb er geen ervaring mee, wel het plan gelezen...

En ik heb er geen woorden voor, het is diep triest.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #255 Gepost op: 8 januari 2014, 21:49:53
Citaat van: Red link=msg=1235350 date=1389211666
Heb er geen ervaring mee, wel het plan gelezen...

En ik heb er geen woorden voor, het is diep triest.

Lachwekkend plan?

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #256 Gepost op: 8 januari 2014, 21:52:42
Citaat van: AureliusM link=msg=1235373 date=1389214193
Lachwekkend plan?

Aan Red's reactie te zien eerder tranentrekkend.
Red, is er iets meer over te delen of is eea enkel intern bekend?
Senior GGP / Oost-Brabant

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #257 Gepost op: 8 januari 2014, 23:40:52
Het is inderdaad een intern document, en is niet zozeer van toepassing voor de gehele politie dus wat dat betreft kan ik er weinig meer over zeggen.

Voor het algehele proces:

Studenten dienen een aantal noodhulp diensten te draaien waarbij ze beoordeeld worden door hun/een begeleider. Dat is niet anders in het noodhulp proces. Uiteindelijk doen ze examen in deze proeve waarbij ze met twee noodhulp studenten en een examinator op pad gaan om noodhulp te rijden. Daar worden ze vervolgens op beoordeeld.

Wat mij betreft een belachelijk concept. Het gaat hier om een enkele observatie waarbij je in de noodhulp compleet afhankelijk bent van de meldingen. Je moet dus maar net genoeg meldingen hebben om fatsoenlijk beoordeeld te worden... en zo zijn er wel meer factoren die een rol spelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

attatae

• Generalist GGP
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #258 Gepost op: 9 januari 2014, 00:34:35
Er is tijdens dit schaduw-noodhulptertiel geen proeve of examen. Er zijn een aantal portfolio-opdrachten die door je begeleider worden afgetekend. Het schaduwrijden is bedoeld om wel te wennen aan de meldingen die de noodhulp krijgt, maar je kan zelf kiezen naar welke melding je gaat.

Je bent inderdaad afhankelijk van meldingen, maar omdat het een portfolio betreft en geen examen maakt het niet uit als je niet de gewenste aantallen verkeersongevallen, HG's etc haalt, dat zijn meer richtlijnen (zo wordt er iig op mijn bureau in 020 mee omgegaan)

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #259 Gepost op: 9 januari 2014, 09:21:04
Citaat van: attatae link=msg=1235462 date=1389224075
Er is tijdens dit schaduw-noodhulptertiel geen proeve of examen. Er zijn een aantal portfolio-opdrachten die door je begeleider worden afgetekend. Het schaduwrijden is bedoeld om wel te wennen aan de meldingen die de noodhulp krijgt, maar je kan zelf kiezen naar welke melding je gaat.

Je bent inderdaad afhankelijk van meldingen, maar omdat het een portfolio betreft en geen examen maakt het niet uit als je niet de gewenste aantallen verkeersongevallen, HG's etc haalt, dat zijn meer richtlijnen (zo wordt er iig op mijn bureau in 020 mee omgegaan)

In tertiel 5 (waar je voor het eerst de 16 noodhulpdiensten draait) is het inderdaad een portfolio-opdracht.

In tertiel 7 is het wel degelijk een examen (proeve) en draai je opnieuw 16 diensten en daarna heb je de proeve met 2 studenten en 1 examinator op de auto.

Heb in ieder geval wel gemerkt in de klas dat er grote verschillen qua bureau zijn v.w.b. het rijden van de noodhulp. Met hoeveel studenten, hoe de meldingen aangepakt worden enz.

Bij ons is afgesproken dat we als studenten rijden met iemand die minimaal hoofdagent is. Meestal is het de coach zelf (brigadier), maar soms zijn we ingedeeld met een hoofdagent. Deze moet dan wel bij de noodhulp gewerkt hebben is de eis. Verder hebben wij de eerste 4 diensten in trio gedraaid (2 studenten, 1 BPF), daarna zijn we gaan werken in koppels.

Verder hebben wij vrijwel alle meldingen gereden die we langs hoorden komen, en van te voren afgesproken dat we ook 'gewoon' de huiselijk geweld en woninginbraken mee zouden pakken.

Maar zoals ik al aangaf, het is heel verschillend opgepakt door alle coaches/bureau's.
If you can dream it, you can do it.