Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 375342 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #260 Gepost op: 25 januari 2014, 18:46:42
Ik hoorde gisteren trouwens uit redelijk betrouwbare bron iets verontrustends: er schijnen op  de Politieschool alleen nog "voldoende" studenten te zitten om in 2014, 2015 en 2016 in te stromen. Daarna ..... is er niks meer.

Iemand die deze info kan bevestigen/ ontkrachten?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #261 Gepost op: 25 januari 2014, 19:07:28
Citaat van: moppersmurf link=msg=1239496 date=1390672002
Ik hoorde gisteren trouwens uit redelijk betrouwbare bron iets verontrustends: er schijnen op  de Politieschool alleen nog "voldoende" studenten te zitten om in 2014, 2015 en 2016 in te stromen. Daarna ..... is er niks meer.

Er is nu een vacaturestop dus veel nieuwe instroom zal er inderdaad niet komen. Op de PA in Apeldoorn start dit instroommoment ook maar 1 klas.

Zou dus goed kunnen dat het verhaal klopt!

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #262 Gepost op: 25 januari 2014, 19:45:43
In Den Haag start helemaal niets.   98uiye

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #263 Gepost op: 25 januari 2014, 20:03:05
@ Hendriksje en Gelderland: Aangezien jullie het over Apeldoorn en Den Haag hebben en ik over Amsterdam ga ik ervanuit dat de info dus idd juist is.

Bizar  :o dat ze de boel zo laten instorten.

Helaas ben ik geen cartoontekenaar en moet ik het hiermee doen om mijn gevoel bij de huidige gang van zaken (binnen de NAPo) uit te beelden:
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Hendriksje

• Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #264 Gepost op: 25 januari 2014, 21:01:52
Het schijnt dat er in Mei wel weer een lichting gaat starten. Maar daar weet ik het fijne ook niet van.

JBV

• Forum gebruiker
Reactie #265 Gepost op: 25 januari 2014, 21:27:32
de klas van Mei wordt gevuld met mensen die al eerder hadden gesolliciteerd en al door een aantal testen heen waren. Vervolgens werd alles ivm de nationale politie stilgelegd.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #266 Gepost op: 25 januari 2014, 23:19:53
Citaat van: moppersmurf link=msg=1239496 date=1390672002

Dat klopt toch ook? De nieuwe opleiding duurt 3 jaar, dus alles wat in 2013 is begonnen is in 2016 klaar.  ;D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
Reactie #267 Gepost op: 26 januari 2014, 13:58:32
Citaat van: Red link=msg=1239573 date=1390688393
Dat klopt toch ook? De nieuwe opleiding duurt 3 jaar, dus alles wat in 2013 is begonnen is in 2016 klaar.  ;D
Ja maar ik was nog in de stellige overtuiging (waarom eigenlijk ook?) dat men "gewoon" door zou gaan met opleiden. Immers als wij in 2012 27.560 man in de handhaving/ noodhulp hebben zitten (bron: jaarverslag politie 2012) dan is dat volgens mij een opgeteld getal is want in 2012 hadden we nog geen Landelelijke (  >:D ) Politie. Aan de hand van dat getal heeft men in de jaren daarvoor een opleidings-plan ontwikkeld met een bepaalde instroom ingedachte. Zoiets als "minimale nieuwe instroom" om te kunnen voldoen aan de eisen/ afspraken mbt de minimale operationele sterkte. En het lijkt mij dat als het 01-01-2013 is en de reorganisatie begint er nog steeds 27.560 man is (+/- vanwege ontslagen etc) en het opleidingsplan niet veranderd.

Maar goed toen ik aan het zoeken was naar wat cijfertjes kwam ik dit tegen:

Bron: BNR.nl
Citaat
De overgang is een van de grootste reorganisaties ooit en er is nog veel onduidelijk. Van de 62 duizend politiemedewerkers weten er nog maar 61 wat hun nieuwe functie is. Dat zijn de nationale korpschef, Gerard Bouman, de drie nationale korpsleiders en de regionale chefs.
en
Citaat
 Landelijk korpschef Bouman hoopt op 1 januari 2015 de boel helemaal op de rails te hebben.

Gelukkig hoopt Bouman dat het dus allemaal op de rails terecht komt en heeft hij voor de zekerheid zijn eigen baan maar vast veiliggesteld. En dat zegt al weer genoeg  >:(

Wessel1

• Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #268 Gepost op: 19 februari 2014, 21:15:41
Citaat van: Hendriksje link=msg=1239526 date=1390680112
Het schijnt dat er in Mei wel weer een lichting gaat starten. Maar daar weet ik het fijne ook niet van.

In mei begint er inderdaad een nieuwe lichting. Welke locatie weet ik zelf ook nog niet. of Amsterdam of Apeldoorn.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #269 Gepost op: 20 februari 2014, 13:34:41
Citaat van: moppersmurf link=msg=1239688 date=1390741112
Ja maar ik was nog in de stellige overtuiging (waarom eigenlijk ook?) dat men "gewoon" door zou gaan met opleiden. Immers als wij in 2012 27.560 man in de handhaving/ noodhulp hebben zitten (bron: jaarverslag politie 2012) dan is dat volgens mij een opgeteld getal is want in 2012 hadden we nog geen Landelelijke (  >:D ) Politie. Aan de hand van dat getal heeft men in de jaren daarvoor een opleidings-plan ontwikkeld met een bepaalde instroom ingedachte. Zoiets als "minimale nieuwe instroom" om te kunnen voldoen aan de eisen/ afspraken mbt de minimale operationele sterkte. En het lijkt mij dat als het 01-01-2013 is en de reorganisatie begint er nog steeds 27.560 man is (+/- vanwege ontslagen etc) en het opleidingsplan niet veranderd.

In de afgelopen jaren zijn, mede met het oog op de vergrijzing, grotere aantallen aspiranten aangenomen. De uitstroom van personeel is echter in de afgelopen jaren sterk teruggelopen met een steeds grotere operationele sterkte als gevolg. De met uw Kamer afgesproken operationele sterkte bedraagt 49.500. Eind 2013 bedroeg de daadwerkelijke operationele sterkte 51.508 fte. De politie beschikt daarmee over voldoende extra capaciteit om een hogere uitstroom als gevolg van vergrijzing op te vangen wanneer die zich voordoet.
De hogere operationele sterkte zet de financiën van de politie vanzelfsprekend wel onder druk, maar de politie kan de hogere personele kosten op dit moment opvangen. Voor de langere termijn is dit niet haalbaar.
De instroom is in 2013 lager dan in voorgaande jaren en dat zal ook in 2014 het geval zijn. Dat is nodig om het verder oplopen van de operationele sterkte en de druk op de financiën van de politie te beperken.
De komende jaren wordt de instroom van politiepersoneel steeds aangepast aan de ontwikkeling van de toekomstige uitstroom.

Bron: Min V&J.