Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 369089 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #280 Gepost op: 12 april 2014, 22:01:42
Citaat van: DiNozzo link=msg=1257858 date=1397332644
Daar ben ik het helemaal mee eens. Elke twee weken een reflectieverslag schrijven over wat je gedaan hebt, ook al heb je geen bijzonderheden mee gemaakt. Een stuk over 20 presentaties over hetgeen de docent net uitgelegd heeft enzovoort. Dat kan allemaal veel minder.
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. ;) Als ik het schriftelijke werk van collega's af en toe zie... Dan kan het geen kwaad om daar zo nu en dan aandacht aan te besteden. Al was het maar door verslagen te schrijven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #281 Gepost op: 12 april 2014, 22:03:18
Citaat van: DiNozzo link=msg=1257858 date=1397332644
Daar ben ik het helemaal mee eens. Elke twee weken een reflectieverslag schrijven over wat je gedaan hebt, ook al heb je geen bijzonderheden mee gemaakt. Een stuk over 20 presentaties over hetgeen de docent net uitgelegd heeft enzovoort. Dat kan allemaal veel minder.
Van sommige klasgenoten hoor ik dat ze van elke dienst een reflectieverslag moeten schrijven. Er zijn er ook bij die nog nooit een reflectieverslag hebben moeten schrijven. Heel bijzonder. Maar beter teveel dan te weinig m.i. Reflectiemomenten zijn namelijk erg leerzaam merk ik zelf. En dan vooral reflectie die je van anderen krijgt.

Dus óf allemaal wel, of allemaal niet. 1 lijn erin trekken.
If you can dream it, you can do it.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #282 Gepost op: 12 april 2014, 22:10:10
Citaat van: Jims link=msg=1257862 date=1397332998
Van sommige klasgenoten hoor ik dat ze van elke dienst een reflectieverslag moeten schrijven. Er zijn er ook bij die nog nooit een reflectieverslag hebben moeten schrijven. Heel bijzonder. Maar beter teveel dan te weinig m.i. Reflectiemomenten zijn namelijk erg leerzaam merk ik zelf. En dan vooral reflectie die je van anderen krijgt.

Dus óf allemaal wel, of allemaal niet. 1 lijn erin trekken.

Een reflectieverslag schrijven op zich is geen straf. Je eerste bekeuring, je eerste aanhouding, je eerste woninginbraak, je eerste lijk... Het zijn allemaal moment waar je mooi op terug kan kijken doormiddel van een reflectieverslag. In de laatste stages vroeg mijn trajectbegeleider slechts om een reflectieverslag als ik wat bijzonders had mee gemaakt. Dat resulteerde in 2 of 3 reflectieverslagen in 4 maanden maar wel verslagen die er toe deden, waarin ik terug keek op mijn handelen en vooruit keek hoe ik het de volgende keer zou doen. Niet op 8 verslagen waar ik terug kijk op iets wat ik al tientallen keren heb meegemaakt.

Citaat van: Red link=msg=1257861 date=1397332902
En daar ben ik het dan weer niet mee eens. ;) Als ik het schriftelijke werk van collega's af en toe zie... Dan kan het geen kwaad om daar zo nu en dan aandacht aan te besteden. Al was het maar door verslagen te schrijven.

Aan Nederlands moet absoluut meer aandacht besteed worden. Op mijn bureau zijn een aantal collega's bezig met verkeer. Deze collega's werken al heel wat langer bij de baas dan mij. Ze staan regelmatig te laseren, schrijven genoeg bonnetjes en de baas is blij met ze. Als ik echter een verbaal van ze door lees gaat hij meestal met heel wat strepen terug omdat de zinnen niet kloppen of veel te ruim interpreteerbaar zijn. En dan heb ik het niet over je aanhoudingsverbaal aan het einde van je nachtdienst. Helaas worden die collega's desondanks toch beloond door op de motor gezet te worden, want ze zijn zo lekker bezig. Geef ze in plaats van die opleiding eens een bijscholing in (juridisch) Nederlands.

Middels mijn verslagen, werkstukken etc die ik in de opleiding gemaakt heb kan je niet afleiden of ik een goed aanhoudingsverbaal kan tikken. Die heb ik maar 1 keer laten toetsen, vaker hoefde niet. Hoogstens keek de coach er eens naar maar ook lang niet altijd omdat de zaken direct door gingen naar de recherche. De ene coach is fanatiek genoeg om alles daarna alsnog even na te lezen in de systemen, de ander leest puur alleen wat je inlevert. Daar zou veel meer controle en druk op moeten zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #283 Gepost op: 13 april 2014, 10:27:04
Hoe zit het met (korte) de stages in het bedrijfsleven tijdens de politieopleidingen. Stages geven een goed beeld van wat er in de wereld allemaal om gaat, zeker ook van wat er zo allemaal aan dubieuze/bedenkelijke/strafbare aktiviteiten plaats vindt.

Een goede vriend van mij heeft zijn gehele leven in verschillende rangen bij de politie gewerkt.
Na zijn pensionering is hij bij verschillende bedrijven wat gaan werken en heeft hij de nodige ervaring opgedaan in het bedrijfsleven.
Hij ervaart dat als zeer verhelderend, "als ik dat allemaal had geweten toen ik bij de politie zat".


jnomden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #284 Gepost op: 12 mei 2014, 19:27:40
Als je bijvoorbeeld in Oud-Beijerland woont, mag je dan werken in Rotterdam? Ook al ken je de buurt verder niet? Dat vraag ik me al best wel lang af namelijk.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #285 Gepost op: 12 mei 2014, 19:29:56
Citaat van: jnomden link=msg=1266851 date=1399915660
Als je bijvoorbeeld in Oud-Beijerland woont, mag je dan werken in Rotterdam? Ook al ken je de buurt verder niet? Dat vraag ik me al best wel lang af namelijk.

Ja. Zeker nu met de NP zijn er weinig eisen meer qua wonen en reisafstand.
Vanuit Eindhoven werken ze in Rotterdam, en vanuit Den Haag in Roosendaal.

Dus Oud-Beijerland - Rotterdam valt dan nog wel mee ;D
If you can dream it, you can do it.


jnomden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #286 Gepost op: 12 mei 2014, 20:22:31
oke dat is mooi, ik denk namelijk dat ze hier niet zo snel iemand nodig zullen hebben. Waar staat Np eigenlijk voor? e050 Bestaat er eigenlijk een soort lijst dat je je kan aanmelden voor bijvoorbeeld 4 jaar later dat als er over vier jaar een sollicitatie open staat dat jij (hoe zeg je dat) op gesprek mag komen of iets in die trant?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #287 Gepost op: 12 mei 2014, 20:24:34
Citaat van: jnomden link=msg=1266876 date=1399918951
oke dat is mooi, ik denk namelijk dat ze hier niet zo snel iemand nodig zullen hebben. Waar staat Np eigenlijk voor? e050 Bestaat er eigenlijk een soort lijst dat je je kan aanmelden voor bijvoorbeeld 4 jaar later dat als er over vier jaar een sollicitatie open staat dat jij (hoe zeg je dat) op gesprek mag komen of iets in die trant?
Nationale Politie
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #288 Gepost op: 12 mei 2014, 20:30:00
Citaat van: jnomden link=msg=1266876 date=1399918951
oke dat is mooi, ik denk namelijk dat ze hier niet zo snel iemand nodig zullen hebben. Waar staat Np eigenlijk voor? e050 Bestaat er eigenlijk een soort lijst dat je je kan aanmelden voor bijvoorbeeld 4 jaar later dat als er over vier jaar een sollicitatie open staat dat jij (hoe zeg je dat) op gesprek mag komen of iets in die trant?
Nee.

Wat je op dit moment wel hebt is de Vacature Alert. Even op ondergenoemde website aanmelden, dat wijst zich vanzelf uit. Bij een vacature krijg je een berichtje.

Citaat
Vacaturealert?
Als eerste op de hoogte zijn van nieuwe vacatures en voorlichtingen in jouw regio? Meld je aan op Mijn KombijdePolitie en ontvang bericht via jouw social media.
Mijn.kombijdepolitie.nl
If you can dream it, you can do it.


jnomden

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #289 Gepost op: 13 mei 2014, 13:13:54
Oke dank u wel.