Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 369090 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Dylantjes

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #290 Gepost op: 21 mei 2014, 10:15:00
Vandaag zou ik mijn uniform aangemeten krijgen en ophalen bij Politie Uniform in Apeldoorn, ware het niet dat ik vanochtend een telefoontje kreeg dat hun magazijn blank staat  :P
Volgende week een nieuwe poging!


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #291 Gepost op: 21 mei 2014, 17:24:26
Citaat van: Dylantjes link=msg=1269143 date=1400660100
Vandaag zou ik mijn uniform aangemeten krijgen en ophalen bij Politie Uniform in Apeldoorn, ware het niet dat ik vanochtend een telefoontje kreeg dat hun magazijn blank staat  :P
Volgende week een nieuwe poging!

Lekker! En wanneer mag je dan beginnen met de opleiding?


Dylantjes

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #292 Gepost op: 31 mei 2014, 13:55:40
In Augustus. Inmiddels ligt het pak in de kast trouwens ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #293 Gepost op: 2 juni 2014, 09:48:43
@Dylantjes:

Heb jij nu een uniform gekregen om in de kast te leggen en dan straks een nieuw uniform te krijgen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #294 Gepost op: 2 juni 2014, 09:52:28
De academie kennende zal je bij hun, en op theoretische examens wel het nette uniform moeten dragen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #295 Gepost op: 2 juni 2014, 09:58:16
Ahh okee! Anders vind ik het echt verspilling van uniform en geld als deze maar in de kast ligt bij iemand thuis. (al moet ik zeggen dat je wel goed veel werkkleding kan krijgen bij de Politie!)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #296 Gepost op: 2 juni 2014, 11:46:25
Dat vroeg ik mij ook af. Als ik door de selectie zou komen, start ik in november. Ik zag een tabelletje van overgang naar het nieuwe uniform per eenheid. Geldt dat ook voor de studenten die bij die eenheid horen? Of gaat de academie apart in één keer over?

Zit trouwens in de selectie voor Noord-Nederland. Deze gaan volgens de geruchten over tussen 08/12 - 19/12. Betekent dat, dat ik eerst het oude uniform zou krijgen en vervolgens een maand later het nieuwe?


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #297 Gepost op: 2 juni 2014, 14:03:07
Citaat van: LuukPol link=msg=1272260 date=1401702385
Dat vroeg ik mij ook af. Als ik door de selectie zou komen, start ik in november. Ik zag een tabelletje van overgang naar het nieuwe uniform per eenheid. Geldt dat ook voor de studenten die bij die eenheid horen? Of gaat de academie apart in één keer over?

Zit trouwens in de selectie voor Noord-Nederland. Deze gaan volgens de geruchten over tussen 08/12 - 19/12. Betekent dat, dat ik eerst het oude uniform zou krijgen en vervolgens een maand later het nieuwe?
Je krijgt sowieso een deel van het oude uniform voor officiële gelegenheden (je wordt niet in een polo beëdigd bijvoorbeeld). Hoe ze dat met de uitlevering doen, weet ik niet, maar het is niet de politieacademie die het uniform krijgt, maar de korpsen. De politieacademie verplicht slechts het uniform tijdens de lessen. Je krijgt het uniform waarschijnlijk van je korps, tegelijk met het overgaan van de al in dienst zijnde collega's.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


Dylantjes

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #298 Gepost op: 4 juni 2014, 13:54:49
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1272230 date=1401695323
@Dylantjes:

Heb jij nu een uniform gekregen om in de kast te leggen en dan straks een nieuw uniform te krijgen?

Ik heb een volledig uniform mee gekregen. In de informatiemail stond wel dat ik minder zou meekrijgen gezien het nieuwe uniform dat eraan komt. Wat ik ook begreep is dat het "kantooruniform" nog wel blijft, voor inderdaad bijvoorbeeld de lesdagen op de academie.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #299 Gepost op: 4 juni 2014, 14:15:13
Jaa klopt, ik was even vergeten dat voor bureaumensen het uniform blijft hoe het nu is 98uiye
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel