Politieopleiding

Auteur Topic: Politieopleiding  (gelezen 375271 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #310 Gepost op: 2 augustus 2014, 14:37:18
Eerst werd er inderdaad vertelt dat dit niet het geval zou zijn.
Echter in de laatste mail staat: "Behoren jouw selectieresultaten niet tot de beste? Dan beëindigen we de procedure. Bij een volgende vacatureopenstelling krijg je met voorrang de gelegenheid opnieuw te solliciteren. Je selectieresultaten blijven behouden".
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 3 augustus 2014, 23:43:23
Citaat van: Bas94 link=msg=1286905 date=1406983038
Echter in de laatste mail staat: "Behoren jouw selectieresultaten niet tot de beste? Dan beëindigen we de procedure. Bij een volgende vacatureopenstelling krijg je met voorrang de gelegenheid opnieuw te solliciteren. Je selectieresultaten blijven behouden".

Weet je ook voor hoe lang? Heb ergens gehoord 2 jaar. Dat is nog een redelijke termijn. Als het korter is, is het hopen dat er voor die tijd nog een vacature open komt.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #312 Gepost op: 4 augustus 2014, 01:00:33
Citaat van: Bas94 link=msg=1286905 date=1406983038
Die mail heb ik niet ontvangen. Wel dat er een verkorte N5 opleiding gaat komen voor HBO/WO'ers. Ik zou hiervoor in aanmerking komen. Daarin staat "Het is nog onduidelijk wanneer er nieuwe opleidingsplaatsen beschikbaar komen voor de kandidaten die nu niet in aanmerking komen op basis van hun totaalscore."

Het is mij echter niet duidelijk of ik nu rechtstreeks voor de verkorte opleiding 'meeding' of dat dit alleen het geval zou zijn wanneer ik bijvoorbeeld wel goed genoeg bevonden wordt maar er teveel kandidaten zijn voor de volledige opleiding.

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 4 augustus 2014, 10:11:58
Had onderstaande vraag ook al in een ander topic gesteld. Dit topic is wat actiever dus schat ik mijn kans op een antwoord van mijn vraag hier wat groter in.. Dus bij deze nog een keer mijn vraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.  :)

Ik wil, wanneer er weer vacatures komen, zeker gaan solliciteren voor de functie hoofdagent. Mocht het tegen die tijd allemaal lukken dan is mijn enige struikelblok nog het salaris tijdens de opleiding. Ik werk al een aantal jaar fulltime en ik verdien hier dan ook een fulltime salaris mee. Van dit salaris moet ik mijzelf onderhouden en mijn vaste lasten betalen.

Ik heb op de wervingssite, www.kombijdepolitie.nl,  gelezen dat als je meer dan twee jaar werkervaring hebt dat je salaris dan op een andere manier berekend wordt. Er wordt gesproken van een zogeheten 'standaard berekeningsmethode'.

Kan iemand mij meer informatie geven over deze berekeningsmethode? Op die manier kan ik berekenen of het haalbaar is voor mij om rond te komen.

Alvast bedankt!   O0
Sollicitatie Politiekundige

Wessel1

• Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 4 augustus 2014, 10:38:54

Minimaal 2 jaar aaneengesloten gewerkt hebben. Hier moet je gemiddeld 28 uur per week hebben gewerkt. Er zijn bij mij mensen in de klas die wel minder gingen verdienen. Maar in combinatie met reiskosten vergoeding houden ze meer over.

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 4 augustus 2014, 14:24:57
Misschien het beste om even werving en selectie te bellen. Ik weet dat er veel mensen bij mij hun oude salaris mochten meenemen of een nieuw voorstel kregen. Dus er was wel duidelijk de ruimte om hierin te onderhandelen. Mits je natuurlijk een tijdje fulltime gewerkt hebt

Eevee

• Forum gebruiker
Reactie #316 Gepost op: 6 augustus 2014, 13:12:17
Bedankt voor jullie reactie!

Ik ben op dit moment meer dan twee jaar fulltime werkzaam, dus wat betreft die 28 uur per week zit dat wel goed. Via Facebook heb ik ook contact opgenomen en ze deze vraag voor gelegd, maar zij konden mij niet meer vertellen dan dat ik, wanneer het zover is, 24 salarisstroken mee moeten nemen en een overzicht van mijn maandelijkse vaste lasten..
Over een eventueel bedrag werd niet gesproken en dat zou pas bekend worden op het moment zelf.

Voor nu maar even afwachten dan.. :) hoop dat er snel vacatures beschikbaar komen!!
Sollicitatie Politiekundige

Keltic

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #317 Gepost op: 3 november 2014, 20:45:37
Om nog even terug te komen op de discussie of het nieuwe uniform al dan niet wordt gedragen op de PA: eenieder draagt ook daar gewoon zijn nieuwe uniform. Tenslotte heeft iedereen zijn oude kloffie in moeten leveren.

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 19 mei 2015, 22:42:25
Vanavond kwam in een gesprek met een vriend van mij die een functie bij de politie ambieert ter sprake of het "ondergaan" van pepperspray een verplicht onderdeel is op de politieacademie. We kwamen er niet zo gauw uit, wie kan dit voor ons bevestigen danwel ontkrachten.

Alvast bedankt.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 19 mei 2015, 22:43:29
Niet verplicht, wordt wel geadviseerd. Er wordt tijd ingepland voor een zelfervaring.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.