Wie weet kan iemand hier mijn vraag beantwoorden!
Al met DUO en Werving & Selectie gebeld..
Niemand durft 100% zeker uitspraak te geven heb ik de indruk, ook bij DUO niet. Bij werving en selectie van de politie snap ik, omdat zei niet gaan over waar mijn vraag over gaat (uitspraak over geld betalen ja/nee).
Maar mijn vraag: Gesolliciteerd voor de politiekundige bachelor, en op dit moment een HBO bachelor aan het volgen aan een hogeschool waarvoor ik dus studiefinanciering ontvang. Nu is mijn vraag of wanneer ik hopelijk de selectie haal en de opleiding ook zou halen mijn opgebouwde studieschuld alsnog omgezet gaat worden in een gift. Omdat de voorwaarden voor het omzetten naar een gift zijn dat je een bachelor diploma moet halen binnen 10 jaar nadat je voor het eerst stufie hebt ontvangen.
De vrouw van DUO zei ja als je bachelor haalt wordt het in principe omgezet, of het nu een bachelor is aan de politie academie of een instelling als Avans,Fontys, InHolland of wat dan ook..!
Bij werving en selectie vertelde mevrouw me ook dat de Politiekundige echt een officieel Bachelor geregistreerde opleiding is dus ja dan lijkt het me dus dat ik me opgebouwde studieschuld eventueel omgezet kan krijgen naar een gift als ik dan binnen 10 jaar de politieacademie afrond.
Zijn er hier personen die me kunnen vertellen dat het niks uit maakt misschien uit eigen ervaring?
Groetjes Jane