Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 74093 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #100 Gepost op: 28 oktober 2010, 20:00:46
Als jullie bij de KMar nou een goede persoonlijke uitrusting ontwerpen (daar is defensie doorgaans wel goed in), kan de politie daar ook mooi gebruik van maken. Andere logootjes erop en klaar is Kees ;)
:-X
 0098
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #101 Gepost op: 28 oktober 2010, 21:14:12
Mijn parka hangt nog met het KLPD DL kaartje eraan in de kast :D

Idem ... Over geld verspilling gesproken  ::)

Als jullie bij de KMar nou een goede persoonlijke uitrusting ontwerpen (daar is defensie doorgaans wel goed in), kan de politie daar ook mooi gebruik van maken. Andere logootjes erop en klaar is Kees ;)

Ken je de KMar uitrusting ? (Schoenen, broek, truien)  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #102 Gepost op: 28 oktober 2010, 22:41:42
Ken je de KMar uitrusting ? (Schoenen, broek, truien)  8)

Ik zeg niet voor niets 'doorgaans' ;) 0098

Ik heb begrepen dat defensie dat wel goed voor elkaar heeft, met gevechtstenues enzo. Zelf heb ik het nooit ervaren, dus ik kan er in die zin niet over meepraten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #103 Gepost op: 29 december 2011, 00:55:38
Ook hier, een hele tijd verder en een tijd geen nieuws, behalve dat er gewerkt wordt aan een nieuw uniform.

Ik zie de laatste tijd opvallend veel agenten zonder geel hesje lopen op momenten dat dit wel moet. Provinciale wegen, Rijkswegen, verkeerscontrole's, horeca-toezicht etc.

Ik ben (en blijf) voorlopig toch van mening dat de gele jassen een goede verbetering zijn.

Enige nadelen die ik kan bedenken is dat het sneller vuil wordt en dat men zichtbaar is op momenten dat dit even niet uitkomt ...
Nadeel van het huidige model gele jas vind ik de kraag, die mag van mij gerust wat dikker (zodat het niet zo koud is)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #104 Gepost op: 29 december 2011, 01:14:00
Nadeel van het huidige model gele jas vind ik de kraag, die mag van mij gerust wat dikker (zodat het niet zo koud is)

Nu is de binnenzijde van de kraag al zwart als ik het goed heb dus als ze dat nu vervangen voor een zwarte fleece voering
zou denk ik al een heel verschil maken. Lekker zacht en warm wat wil een mens nog meer zou ik denken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #105 Gepost op: 29 december 2011, 10:17:03
In A-A hoorde ik laatst van een collega aan het bureau dat hij de gele jassen mocht gaan bestellen. De rede hiervan was dat alle buurtregisseurs nu de gele jassen mogen/kunnen bestellen. Sterker nog ze krijgen daardoor de beschikking over het complete verkeerspakket, wat inhoud dat zij dus ook de overbroek kunnen bestellen.

De rede dat zij het krijgen is dat zij vaak op straat zijn en daardoor nu beter opvallen.


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #106 Gepost op: 29 december 2011, 10:58:16
Heb het topic even snel doorgelezen en is (door Maarten) al eerder ter sprake gebracht. Hoewel er binnen de hulpverlening al sprake is van een soort van "kleurverdeling", wordt het misschien wel tijd daar wat mee te doen. Politie/KMar lopen in het geel. Het is dan niet slim dat een beveiliger (SDBV op Schiphol of S&V NS) ook in het geel gaan lopen. Verwarrend (soms zelfs misleidend) voor het publiek en kan in bepaalde gevallen gevaar opleveren voor hen die niet tot Politie/KMar (OA's) behoren.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #107 Gepost op: 29 december 2011, 11:19:46
Heb het topic even snel doorgelezen en is (door Maarten) al eerder ter sprake gebracht. Hoewel er binnen de hulpverlening al sprake is van een soort van "kleurverdeling", wordt het misschien wel tijd daar wat mee te doen. Politie/KMar lopen in het geel. Het is dan niet slim dat een beveiliger (SDBV op Schiphol of S&V NS) ook in het geel gaan lopen. Verwarrend (soms zelfs misleidend) voor het publiek en kan in bepaalde gevallen gevaar opleveren voor hen die niet tot Politie/KMar (OA's) behoren.

Op zich snap ik jouw opmering wel. Maar de reden dat er steeds meer geel zichtbaar is, is omdat gebleken is dat dit veel beter opvalt als oranje, wat je een paar jaar geleden ook nog veel zag. Bijv. op en rond het spoor mag alleen nog maar in gele kleding gelopen worden ipv oranje. Vergeleken andere landen valt het hier nog best wel mee wat er aan geel loopt.

Hier in ZaWa loopt elke diender overigens in de bekende gele jas (korte versie, niet de parka dus). Het is hier erg zeldzaam om een diender zonder gele jas op straat te zien. Alleen in de zomer loopt men meer in de blauwe jas, en een geel hesje indien nodig.

Persoonlijk vindt ik het geen verkeerde ontwikkeling, en in mijn ogen zijn de verschillende diensten nog steeds goed te onderscheiden van de politie. Met uitzondering van de BOA's/handhavers dan, maar daar loopt al een topic over :-)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #108 Gepost op: 29 december 2011, 13:31:02
Bijv. op en rond het spoor mag alleen nog maar in gele kleding gelopen worden ipv oranje.

Geel is voor het ''werk''-personeel, oranje voor de veiligheidsman. Oranje is er dus nog (steeds).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #109 Gepost op: 30 december 2011, 02:06:01
Ik kom deze topic pas net tegen, dus wellicht zal dat wat ik te mopperen heb al gemopperd zijn: de gele lange jas is IBT afgekeurd ivm slechte bereikbaarheid van de geweldsmiddelen.

Korte gele jas: JA
lange gele jas: ...

en dan ook weer een blauw overhemd graag! (past beter bij geel, ben een mode bewuste moppersmurf nl.  e050)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens