Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 74157 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #110 Gepost op: 30 december 2011, 02:35:13
Stuur er dan ook een paar naar ons toe, want die lange parka die we nu hebben is
ook niet mee te werken. IBT technisch al niet, maar daarnaast is hij ook erg stijf
met de wintervoering. En ook zonder de wintervoering krijg je het er niet koud in.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #111 Gepost op: 30 december 2011, 09:35:58
Ik kom deze topic pas net tegen, dus wellicht zal dat wat ik te mopperen heb al gemopperd zijn: de gele lange jas is IBT afgekeurd ivm slechte bereikbaarheid van de geweldsmiddelen.

Korte gele jas: JA
lange gele jas: ...

en dan ook weer een blauw overhemd graag! (past beter bij geel, ben een mode bewuste moppersmurf nl.  e050)

Toch is het ansich een lekkere jas als je langs de rijkswegen staat te wachten of een aanrijding aan het afhandelen bent en het is koud of een gure wind.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #112 Gepost op: 30 december 2011, 10:28:58
Toch is het ansich een lekkere jas als je langs de rijkswegen staat te wachten of een aanrijding aan het afhandelen bent en het is koud of een gure wind.
Absoluut! Ben er ook zeer dankbaar voor. Vandaar ook niet een keiharde nee maar ...  0098 Soms liggen comfort en veiligheid met elkaar in de knoop zullen we maar zeggen. Ben bang dat we vandaag ook de regendichtheid van de gele jas gaan testen....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #113 Gepost op: 30 december 2011, 10:56:33
Ben bang dat we vandaag ook de regendichtheid van de gele jas gaan testen....

Dat weet ik wel zeker als ik buienradar zo bekijk. Kan je ook gelijk de waterdichtheid van je overbroek testen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #114 Gepost op: 30 december 2011, 11:27:19
Kan je ook gelijk de waterdichtheid van je overbroek testen.

Als VTSPN die had geleverd in de afgelopen 7 weken  >:( maar ik denk dat die pas in het zomer 2012 komt want dan schijnt de zon. Maar dat is weer een andere topic  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #115 Gepost op: 29 januari 2012, 03:38:29
Ik zie inmiddels steeds meer gele blouson's op straat komen, in de regio Kennemerland hebben de horeca-commandanten er een gekegen, evenals het personeel van de Buiten Bewaking Schiphol. Eveneens zag ik vanavond een Amsterdamse hondengeleider in het geel.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #116 Gepost op: 29 januari 2012, 10:34:58
Ik kom deze topic pas net tegen, dus wellicht zal dat wat ik te mopperen heb al gemopperd zijn: de gele lange jas is IBT afgekeurd ivm slechte bereikbaarheid van de geweldsmiddelen.

Korte gele jas: JA
lange gele jas: ...

en dan ook weer een blauw overhemd graag! (past beter bij geel, ben een mode bewuste moppersmurf nl.  e050)

Nee doe mij een korte jas en nee niet voor iedere diender een gele jas. Er moet wel een beetje onderscheid blijven tussen de verschilende diensten.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #117 Gepost op: 29 januari 2012, 10:38:47
Nee doe mij een korte jas en nee niet voor iedere diender een gele jas. Er moet wel een beetje onderscheid blijven tussen de verschilende diensten.

Want? onderscheid gaat voor veiligheid?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #118 Gepost op: 29 januari 2012, 10:42:52
Nee, hoor maar een straatdiender kan ook een hesje aantrekken. Is het voor de burger ook duidelijk wie wat is.
Kom nu regelmatig tegen dat jan en ... met een gele jas rondlopen en dan worden aangesproken overzaken waar men geen verstand van heeft door de burger. Uiteindelijk moet er dan worden gezegt nee moet u zijn bij die verkeersman zijn.
Dus om die reden. Een geel hesje is niet minder veilig.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #119 Gepost op: 29 januari 2012, 11:05:19
Er zijn in A-A steeds meer wijkteams die gele jassen krijgen. Er komen er dan een aantal op het wijkteam te hangen. Collega's die dan een toezicht/handhavingsdienst hebben kunnen dan een gele jas pakken voor het surveilleren in het publieke domein.