Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 74098 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #160 Gepost op: 8 december 2012, 17:15:53
Je hebt altijd een keuze dat is je blauwe jas aan en je hesje erover heen aantrekken. Of je doet het niet. Je kan dus degelijk een keuze maken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #161 Gepost op: 8 december 2012, 17:18:02
Feit is wel dat de gele jas vele malen beter zichtbaar is als het gele fladderhesje  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #162 Gepost op: 8 december 2012, 17:23:24
Je hebt altijd een keuze dat is je blauwe jas aan en je hesje erover heen aantrekken. Of je doet het niet. Je kan dus degelijk een keuze maken.
Ja, die keuze heb je, maar het is veel makkelijker om snel een gele jas om te gooien dan eerst je normale jas aan te doen en vervolgens te moeten pielen met je gele hesje... Bovendien dekt, zoals Jerommeke al aangeeft, de gele jas een veel groter oppervlakte af dan zo'n hesje.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #163 Gepost op: 8 december 2012, 17:29:37
Maar als jij niet dagelijks bezig bent met werkzaamheden die dit vereisen, wat is dan de noodzaak om iedereen een gele jas te geven.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #164 Gepost op: 8 december 2012, 17:31:30
Zomerdag heb ik gewoon mijn hesje aan. Vanaf het moment dat ik in de Volvo stap. Dus je hebt weer een keuze of je doet je hesje gelijk aan  of later.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #165 Gepost op: 8 december 2012, 19:15:11
Maar als jij niet dagelijks bezig bent met werkzaamheden die dit vereisen, wat is dan de noodzaak om iedereen een gele jas te geven.

Dat zeg ik dus, in hoeverre zijn de werkzaamheden binnen de reguliere noodhulp/basispolitiezorg zo dat de afweging is gemaakt om géén gele jas te dragen maar het af te doen met een hesje waarvan de collega's de keus krijgen om het te dragen, het binnen een half jaar weggooi-rijp is en waarvan de zichtbaarheid/reflectieklasse minimaal is.

Gemiddeld per dienst een x-aantal staande houdingen op of aan de openbare weg, verkeerscontrole's, voet/fietssurveillance's in stedelijk gebied, horeca-toezicht. De nadelen (zichtbaar op momenten dat je dat eigenlijk niet wilt) zijn er mijnziens véél minder  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #166 Gepost op: 8 december 2012, 20:56:13
Dat moet je toch beter om gaan met de spullen die je van de baas krijgt, die van mij heb ik sinds we zijn overgegaan naar het geel dus vrij lang.

Zelfs met de voorbeelden die jij aandraagt, blijf ik erbij dat het niet nodig is om elke diender een gele jas te geven. Voor die zaken kan men makkelijk een hesje aan doen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #167 Gepost op: 8 december 2012, 21:07:55
Dat moet je toch beter om gaan met de spullen die je van de baas krijgt, die van mij heb ik sinds we zijn overgegaan naar het geel dus vrij lang.

Tsja, als je (met enige regelmaat) horecadiensten loopt waarbij de geestelijk minder bedeelden elkaar op hun deksel timmeren komt er nog wel eens bloed op... De hesjes kun je niet wassen (dan vallen de strepen er namelijk af) en dus houdt het snel op...

Dat ''men makkelijk een hesje aan kan doen'' klopt, alleen waarom zou je die jassen niet verstrekken? Zodat men alsnog een ''apart'' clubje houdt die hun eigen dingetje wil blijven dragen? Net als met de windstoppers voor de motorrijders  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #168 Gepost op: 9 december 2012, 10:10:19
Vergeet niet dat met het wegvallen van de noodhulptaak van de VP van het KLPD de regio's ook steeds meer op de snelweg staan. En zeker in het donker valt de gele jas vele malen meer op dan het hesje op een zwarte jas.

Zie ook een foto van een ander forum.. Links en rechts staan de gele jassen en daar tussenin staat 1 persoon met een hesje.

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #169 Gepost op: 9 december 2012, 10:37:01
Zonder gelijk weer in een andere verhaal terecht te komen. Moet je maar eens verdiepen in de inrichtingsplannen van de eenheden.
Kijk nu eens naar de foto en je ziet het zelf, Oja het is niet de gele jas die opvalt maar de reflectie die erop zit. Dus een hesje is meer dan genoeg voor iedere diender.