Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 74101 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #200 Gepost op: 12 juli 2014, 16:52:12
Allen,

Ik vind dat alle collega's die mogelijk ingezet kunnen worden op de snelweg, het water en/of het spoor de beschikking moeten hebben over een gele jas.

Ik heb begrepen dat het AWJ (=AllWheather Jacket) van het OPU (=Operationeel Politie Uniform) ook tzt in het geel leverbaar wordt.
Tot die tijd is het toegestaan om je huidige gele jas als aanvulling op het OPU te dragen.

@MartinJ correct me if I say something wrong....

En ja chefs dat kost weer geld, maar een mensenleven is toch veel meer waard 8)
"Waakzaam & Dienstbaar"


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #201 Gepost op: 13 juli 2014, 14:23:19
Tsja, het blijft een discussie... In mijn werkgebied geen snelwegen, maar wel onverlichtte 60/80 wegen buiten de bebouwde kom  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #202 Gepost op: 21 juli 2014, 14:51:42
Binnen de 'stadse' basisteams geen snelwegen en geen 60/80 wegen, maar wel evenementen en horeca. Dus volgens mij is een gele jas niet werkgebied gebonden, maar moet iedere diender hier beschikking over krijgen.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #203 Gepost op: 26 juli 2014, 00:48:42


Hier heb jij een sterk punt! Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik gaf aan waar in ieder geval een ARBO verplichting geldt...

Kortom iedere politiemedewerker ook een gele jas!
"Waakzaam & Dienstbaar"


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #204 Gepost op: 31 mei 2015, 21:57:31
Inmiddels heel Nederland in het nieuwe uniform.
Gelijktijdig zijn alle gele hesjes kennelijk in de vuilnisbak gegaan en voldoen de gele hoezen op de vesten aan geen enkele eis.
Wanneer gaat er een landelijk schrijven uit over de verplichting voor het dragen van de losse gele hesjes in het verkeer?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #205 Gepost op: 31 mei 2015, 22:05:22
Waarom hebben ze uberhaupt de hesjes weggegooid? Aangezien de gele hoezen van het veiligheidsvest geen zin hebben met de all weather jacket, omdat deze er overheen gaat en daarom niet zichtbaar is.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #206 Gepost op: 31 mei 2015, 22:43:41
Waarom zijn de hesjes weggegooid? Hier is duidelijk gecommuniceerd dat de hesjes niet weggegooid mochten worden en draagt iedereen de hesjes ook nog steeds op de (snel)weg.
Sommige noodhulpauto's hebben zelfs de 'gele jassen' achterin liggen, altijd handig!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #207 Gepost op: 31 mei 2015, 23:45:09
Citaat van: silque link=msg=1353328 date=1433105021
Waarom zijn de hesjes weggegooid? Hier is duidelijk gecommuniceerd dat de hesjes niet weggegooid mochten worden en draagt iedereen de hesjes ook nog steeds op de (snel)weg.
Sommige noodhulpauto's hebben zelfs de 'gele jassen' achterin liggen, altijd handig!
Duidelijk gecommuniceerd? Heb jij een persoonlijk bericht ontvangen dan bij de uitreiking van of vlak voor het nieuwe uniform?

Het antwoord is: NEE.

Dus duidelijk niks gecommuniceerd.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #208 Gepost op: 31 mei 2015, 23:56:42
Het ligt eraan wat je onder 'persoonlijk bericht' verstaat. Bij het nieuwe uniform heeft iedereen de draagvoorschriften gekregen en daar staat het duidelijk in. Maar ja, dan moet je natuurlijk wel even die paar sheets bekijken...

Senior GGP / Oost-Brabant


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #209 Gepost op: 1 juni 2015, 08:38:09
Binnen het korps is vlak voor de overgang een mail gestuurd en onlangs nog eentje om iedereen er op te wijzen dat de gele hesjes verplicht blijven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein